• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

مشاهده کرگدن در اسدآباد صحت ندارد/مردم وجود حیوانات غیرعادی و وحشی در شهر را گزارش دهند

  • کد خبر : 17980
  • 11 شهریور 1398 - 11:40
مشاهده کرگدن در اسدآباد صحت ندارد/مردم وجود حیوانات غیرعادی و وحشی در شهر را گزارش دهند

  رئیس اداره محیط زیست اسدآباد با بیان اینکه خبر مشاهده کرگدن در اسدآباد صحت ندارد، گفت: ممکن است که گراز در سطح مزارع و باغات دیده شود که مردم باید آن را گزارش دهند.   به گزارش عصر همدان؛ در پی دریافت پیام مردمی در خصوص مشاهده حیوان کرگدن در خیابان پاسداران شهر اسدآباد […]

 

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد با بیان اینکه خبر مشاهده کرگدن در اسدآباد صحت ندارد، گفت: ممکن است که گراز در سطح مزارع و باغات دیده شود که مردم باید آن را گزارش دهند.

 

به گزارش عصر همدان؛ در پی دریافت پیام مردمی در خصوص مشاهده حیوان کرگدن در خیابان پاسداران شهر اسدآباد موضوع را از رئیس اداره محیط زیست اسدآباد پیگیری کردیم.

روح‌الله زال‌پور در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در صحت مشاهده خبر کرگدن در این شهر گفت: این خبر صحت ندارد و گزارشی به ما داده نشده است.

وی گفت: کرگدن حیوانی است که بیشتر در مناطق آفریقایی وجود دارد و در ایران تنها در باغ وحش ها معمولا زندگی می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد گفت: این نوع حیوان که هیکلی بزرگ و به اندازه دو تن سنگینی اوست، بیشتر در مناطقی با محیط آبی وجود دارد که بعید است این نوع حیوان در اسدآباد مشاهده شود و احتمال دارد که حیوان دیگری را دیده باشند.

‌وی همچنین گفت: گراز یا خوک وحشی بیشتر گیاهخوار است و بیشتر به سمت مزارع کشاورزی می ‌رود ؛ بدلیل وضعیت گردنش نمی‌تواند سرش بچرخاند و مسیر مستقیم حرکت می‌کند.

زال‌پور ادامه داد: اگر انسان در مسیرش قرار بگیرد از طریق دندانهای نیش که بیل نامیده می‌شود یا همان عاج ضربه میزند که خطرناک است.

وی یادآور شد: اصولاً گرازها به داخل شهر نمی ایند وبیشتر اطراف زمینهای کشاورزی و باغ میوه ها بیشتر دیده می‌شوند و تاکنون کسی در خصوص حضورشان در شهر اسدآباد گزارشی یا خبری نداده اما در صورت مشاهده به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17980
  • دیدگاه‌ها برای مشاهده کرگدن در اسدآباد صحت ندارد/مردم وجود حیوانات غیرعادی و وحشی در شهر را گزارش دهند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.