• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
رئیس مرکز بهداشت نهاوند خبر داد:

مشارکت ۷۶ هزار نهاوندی‌ در غربالگری سلامت

  • کد خبر : 208796
  • 18 دی 1402 - 7:53
مشارکت ۷۶ هزار نهاوندی‌ در غربالگری سلامت
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: در طرح غربالگری فشارخون و دیابت بیش از ۵۵ درصد از جمعیت هدف در شهرستان نهاوند مشارکت داشتند.

علی احسان خیشوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: مردم شهرستان نهاوند از پویش غربالگری فشارخون بالا و دیابت استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.

وی اظهار داشت: تا امروز در شهرستان نهاوند ۵۵ درصد از جامعه هدف که شامل افراد بالای ۱۸ است در این طرح شرکت کرده‌اند.

خیشوند افزود: پویش اندازه‌گیری فشار و قند خون تا پایان دی‌ماه تمدیدشده است و شهروندان می‌توانند به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه و از وضعیت خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۶ هزار نفر از واجدین شرایط که از میانگین استانی هم بالاتر است در این پویش شرکت کردند و تا پایان طرح آمار هم افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند افزود: با توجه به اینکه طرح تا پایان دی تمدیدشده است از شهروندان درخواست داریم در مدت باقی‌مانده مراجعه و از میزان قند و فشارخون مطلع شوند.

وی ادامه داد: تا امروز در این غربالگری ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلابه فشارخون بالا شناسایی‌شده است که حدود ۱۷۰۰ نفر از آن‌ها از بیماری و فشارخون بالای خود خبر نداشتند.

خیشوند گفت: درزمینهٔ دیابت نیز در این پویش حدود ۴۹۰۰ نفر بیمار دیابتی تاکنون شناسایی‌شده‌اند که حدود ۱۳۰۰ نفر آن‌ها از بیماری دیابت و میزان قند خون خود بی‌اطلاع بودند که برای آزمایش‌های تکمیلی و شروع درمان به پزشک معرفی‌شده‌اند.

وی اظهار داشت: با عنایت به اینکه دو بیماری دیابت و فشارخون بالا از عوامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی‌های قلبی و کلیه‌ها و… هستند و از طرفی این دو بیماری در مراحل اولیه بدون هرگونه علامتی هستند لذا به تمام شهروندان عزیز بالای ۱۸ سال که تاکنون در این غربالگری شرکت نکرده‌اند توصیه می‌شود جهت اندازه‌گیری رایگان فشارخون و میزان قند خون خود در اسرع وقت به یکی از مراکز بهداشتی و یا خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208796
  • دیدگاه‌ها برای مشارکت ۷۶ هزار نهاوندی‌ در غربالگری سلامت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.