• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

مساجد همدان تا دهم رمضان بسته است/ تدوین شیوه نامه ای برای بازگشایی مساجد در رمضان

  • کد خبر : 61403
  • 02 اردیبهشت 1399 - 15:28
مساجد همدان تا دهم رمضان بسته است/ تدوین شیوه نامه ای برای بازگشایی مساجد در رمضان

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه مساجد تا دهم ماه مبارک رمضان بسته است، گفت: با این حال شیوه نامه ای حاوی پیشنهادات، طرح ها و راهکارهایی برای بازگشایی مساجد آن هم با در نظر گرفتتن تمامی پروتکل های بهداشتی تدوین و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارجاع شده است. به گزارش […]

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه مساجد تا دهم ماه مبارک رمضان بسته است، گفت: با این حال شیوه نامه ای حاوی پیشنهادات، طرح ها و راهکارهایی برای بازگشایی مساجد آن هم با در نظر گرفتتن تمامی پروتکل های بهداشتی تدوین و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارجاع شده است.

به گزارش عصر همدان؛ ماه مبارک رمضان در پیش است، ماهی که از کودکی به ما آموخته اند ماه خداست و هر عمل خیر در آن ثواب دو چندان دارد.

سال های گذشته پیش از شروع این ماه مبارک، مساجد را غبارروبی می کردند تا از روزه داران به بهترین نحو با ایجاد فضایی سراسر معنوی میزبانی کنند.اما در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و تصمیمات کشوری اخذ شده تجمعات مذهبی لغو شده است.

با این حال جامعه متدین و مؤمن ایران اسلامی مطالبه عظیمی در پیش گرفته است، اینکه می خواهند تمامی قواعد و نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا لحاظ شود و همزمان با تأکید بر رعایت صحیح آن، مساجد نیز پذیرای روزه داران باشد.

امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود عنوان کرده که؛ “مساجد را هم می ‌شود در ماه مبارک رمضان مانند بازارها، پاساژها و … با پروتکل‌های بهداشتی باز کرد.”

 مساجد همدان تا دهم رمضان بسته است

در این باره آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: ستاد استانی مبارزه با کرونا و همه ما مطابق با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با این ویروس رفتار می کنیم، آنان اعلام کرده اند که تا ۱۵ اردیبهشت ماه یعنی دهم رمضان مساجد تعطیل است و پس از ملاحظه شرایط موجود در جامعه از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری جدیدی اتخاذ می شود.

وی اظهار کرد: با این حال در جلسات شورای تبلیغ تصمیماتی گرفته شده تا مطالبات مردم استان همدان در قالب ارائه پیشنهادات، طرح ها و راهکارهایی برای بازگشایی مساجد البته بعد از ۱۵ اردیبهشت از طریق ستاد استانی مبارزه با کرونا به ستاد ملی ارجاع داده شود.

 ضرورت تدوین دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی مساجد

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا بسیاری از بازارها و پاساژها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شده است، پس می توان انتظار داشت که دستورالعمل های جامعی نیز برای بازشدن مساجد مطابق با تمامی شرایط و نکات بهداشتی طراحی و اجرایی کرد.

شعبانی تصریح کرد: بنابراین در عمل طبق دستورالعمل اولیه مساجد تا دهم ماه مبارک رمضان باز نمی شود، اما به طور قطع ستاد ملی مبارزه با کرونا، مطالبات ستاد ملی استان ها را هم برای بازگشایی مساجد در نظر خواهد گرفت.

تدوین شیوه نامه ای برای بازگشایی مساجد در رمضان

وی با اشاره به طراحی شیوه نامه بازگشایی مساجد در ماه مبارک رمضان از سوی ارگان های متولی در استان همدان، عنوان کرد: در این شیوه نامه پیشنهادات و راهکارهایی برای برگزاری مراسم های معنوی در ماه رمضان و بازگشایی مساجد مطابق با رعایت اصول و نکات بهداشتی ارائه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: حتی در این شیوه نامه مرکز رسیدگی و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی هم لحاظ شده، تا اگر تصمیم به باز شدن مساجد گرفته شد، مراسمی خارج از این دستورالعمل که برای حفظ سلامت جامعه است برگزار نشود، بدان معنا که اگر مسجدی اصول بهداشتی در آن رعایت نشد باید مجدد تعطیل شود.

شعبانی با ابراز امیدواری از اینکه شیوع کرونا سیر نزولی به خود بگیرد، اعلام کرد: ضدعفونی مستمر و هر روزه مساجد، تأکید به نمازگزاران به استفاده از وسایل شخصی و آوردن مهر جانماز از منزل، لغو سخنرانی بین دونماز، عدم طولانی شدن نماز جماعت و دیگر مراسم های معنوی و رعایت درست فاصله گذاری اجتماعی برخی از مواردی است که در شیوه نامه پیشنهادی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61403
  • دیدگاه‌ها برای مساجد همدان تا دهم رمضان بسته است/ تدوین شیوه نامه ای برای بازگشایی مساجد در رمضان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.