• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5
قاری قرآن ملایری:

مساجد ظرفیتی ویژه برای جلسات قرآن هستند

  • کد خبر : 199305
  • 10 مهر 1402 - 14:08
مساجد ظرفیتی ویژه برای جلسات قرآن هستند
قاری قرآن ملایری گفت: مساجد یکی از ظرفیت‌های ویژه در بحث توجه به تلاوت قرآن است باید جلسات قرآن را به مساجد بکشانیم.

وحید جمشیدی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به نقش و جایگاه قرآن در زندگی اظهار کرد: قرآن چراغ راه و هدایت تمامی آدم ها روی زمین است.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن و توجه به آیات بایید یکی از مهمترین مسائل و دغدغه همه مردم باشد تاکید کرد: مسابقات مختلفی در بحث قرآن در از طرف آموزش و پرورش، بسیج و اوقاف و امور خیریه در سطوح ختلف برگزار شده که می‌‌تواند در جذب هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه اثرگذار باشد.

این قاری قرآن احیای جلسات قرآن و جلسات خانگی تلاوت قرآن را یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث ترویج تلاوت قرآن دانست و گفت: باید به برگزاری جلسات قرآن توجه ویژه ای شود.

وی برگزاری دوره‌های عالی و آموزشی برای قاریان و اساتید قرآنی را یکی از کارهای زیربنایی ترویج قرآن دانست و گفت: تمام قاریان بین‌المللی در مسابقات قرآنی هم نظر بوده که باید به دنبال ارتقای جایگاه قرآن در بین نسل‌های مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان باشیم.

جمشیدی اجرای اقدامات هنرمندانه و نو برای جذب جوانان به قرآن رااز اولیوت های مهم دانست و گفت: نقش اساتید برجسته در اجرای هرچه بیشتر تلاوت قرآن بسیار مهم است.

وی افزود: باید به دنبال این بوده که با برگزاری دوره‌های مخصوص اساتید جلسات قرآن هر چه بیشتراحیا شود و در کنار آن کار جذب جوانان با اقدامات خلاقانه و هنرمندانه همچون اردوهای مناسبتی را انجام داد.

این قاری قرآن مساجد را یکی از ظرفیت‌های ویژه در بحث توجه به تلاوت قرآن دانست و گفت: باید ما جلسات قرآن را به مساجد بکشانیم چرا که مساجد پایگاه بزرگی هستند که بسیاری از افراد مهم جامعه از آن برخاسته‌اند توجه هرچه بیشتر به آن می‌تواند در جذب نوجوانان و جوانان اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: نباید تلاوت قرآن فقط محدود به ماه رمضان باید در تمام فصول سال قرائت قرآن را مورد توجه قرار دهیم.

چمشیدی تاکید کرد: بگزاری مسابقاتی همچون مسابقه چلچراغ آیه‌ها در بسیج و مسابقات قرآنی بزرگ اوقاف می‌تواند در جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199305
  • دیدگاه‌ها برای مساجد ظرفیتی ویژه برای جلسات قرآن هستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.