• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

مسئول سابق هیات کشتی استان همدان، عامل نابودی کشتی استان

  • کد خبر : 180118
  • 01 فروردین 1402 - 21:53
مسئول سابق هیات کشتی استان همدان، عامل نابودی کشتی استان

داور بین‌المللی کشتی و چهره نام آشنای هنری-ورزشی اهل ملایر، رئیس پیشین هیات کشتی استان همدان را یکی از عوامل نابوری کشتی این استان دانست. به گزارش عصرهمدان به نقل از البرز ورزشی؛ مسعود چوبین، داور بین‌المللی کشتی و چهره نام آشنای هنری-ورزشی اهل ملایر در همین رابطه گفت: حمیدرضا یاری مسئول سابق هیات کشتی […]

داور بین‌المللی کشتی و چهره نام آشنای هنری-ورزشی اهل ملایر، رئیس پیشین هیات کشتی استان همدان را یکی از عوامل نابوری کشتی این استان دانست.

به گزارش عصرهمدان به نقل از البرز ورزشی؛ مسعود چوبین، داور بین‌المللی کشتی و چهره نام آشنای هنری-ورزشی اهل ملایر در همین رابطه گفت: حمیدرضا یاری مسئول سابق هیات کشتی استان همدان اخیرا مطالب را بیان کرده که نه تنها با واقعیت همخوانی ندارد بلکه سعی بیهوده ای است تا ضعف خود را پنهان کند.

ایشان در بخش اول مصاحبه خود سعی کرده با تعریف و تمجید از شان و شوکت علیرضا دبیر صحبت های خود را آغاز کند تا به نوعی بر کارنامه مردودی خود طی چهار سال گذشته سرپوش بگذارد. در حالی که این تلاش ها هیچگونه کمکی به  ایشان برای گرفتن مسندی در فدراسیون کشتی نخواهد کرد.

وی افزود: یاری در  بخشی از صحبت های خود گفته، کارهای بزرگ مالی و اقتصادی انجام داده است حال آنکه نتوانسته  چند تا از آنها را نام ببرد.

وی در فرازی دیگر که مهمترین بخش افاضات ایشان محسوب می شود و در تیتر رسانه ها قرار گرفته عنوان کرده بدون ریالی بدهی و هیچگونه بدهکاری هیات را تحویل داده در حالی که این ادعا ها واقعیت ندارد.

این داور کشتی تاکید کرد: طبق دادنامه شماره … مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۱۷  دادگاه عمومی و حقوقی رئیس پیشین هیات کشتی همدان به علت عدم پرداخت بدهی خود به اینجانب محکوم شده که در صورت عدم پرداخت اقدامات قضایی لازم معمول خواهد شد. ضمن اینکه ۳۱ نفر دیگر از داوران استان بابت ۴ سال قضاوت مسابقات کشتی از هیئت استان طلب دارند که از پرداخت آنها نیز خودداری شده و تا به امروز داوران نجیب استان آبرو داری کرده و از ایشان به جایی شکایت نبرده اند.

وی در روز اول انتصاب خود دلیل آمدن به کشتی را صرفا کسب حداقل یک مدال طلای المپیک  قلمداد عنوان کرد ولی حالا از کناره گیری خود به دلیل مسائل شخصی سخن به میان آورده که بهتر بود با صداقت دلیل واقعی آن را که عدم مقبولیت دربین پیشکسوتان و قهرمانان نامی استان از جمله مسعود مصطفی جوکار نایب رئیس مستعفی، علی محمد مالمیر، سعید ابراهیمی، و عدم همکاری صادق گودرزی و میثم مصطفی جوکار  را با خود  بیان می کرد.

چوبین ادامه داد: از خرید و تهیه اسکوربود و سایر تجهیزات بدون ذکر آنها نام برده شده است در حالی که این اسکوربورد و تجهیزات در زمانی که آقای یاری حتی به کشتی هم فکر نمی کرد در لیگ برتر کشور و میزبانی های استان همدان در مسابقات مختلف کشوری مورد استفاده قرار می گرفت.

وی از رفع حاشیه ها در کشتی صحبت کرده که با سابقه بیش از ۳۵ سال حضو  در کشتی همدان تاکید می کنم  بیشترین حاشیه ها و اتفاقات نادر و باور نکردنی در زمان مدیریت ایشان باب و ایجاد شده به طوری که   هیات توسط افراد گمنام اداره شده در حالی که قهرمانان جهان و المپیک و پیشکسوتان بزرگ این استان خانه نشین شده اند. ایشان همچنین هزینه کرد های مالی در جهت برگزاری اردوها و دعوت از کارشناسان کشتی را از افتخارات هیات خود دانسته است در حالی که این کارشناسان نه تنها نتوانستند کشتی در حال احتضار استان را نجات دهند بلکه در زمان مدیریت یاری رنکینگ کشتی استان در مقایسه با هیات های قبل به شکل عجیبی در جدول کشوری عقب گرد کرده است و همین هزینه های بی حساب و کتاب و عدم مدیریت بهینه در این ورزش  باعث شد کشتی استان حداقل بیست سال به عقب باز گردد.

در ارتباط با فرافکنی های یاری در مورد قهرمانانی همچون شریعتی نیا و هادی وفایی که توانسته اند در جام دانکلف صاحب رتبه شوند باید عرض کنم که این قهرمانان ربطی به ایشان ندارند زیرا آنها  سال ها قبل از انتصاب ایشان در کشور دارای مقام های قهرمانی بوده اند و این میهمان ناخوانده با زیرکی سعی داشته است با شریک کردن خود در ضیافت قهرمانی های این قهرمانان از خود بیلان کار نادرست ارائه دهد.

خلاصه اینکه یاری عملکرد هیات های گذشته را هم مورد نقد قرار داده در حالی که کشتی همدان هر چه دارد متعلق به گذشته است و در سایه مدیریت کنونی هیات جز ویرانه از کشتی بر جای نمانده است.

وی از سازندگی تیم های پایه نوجوانان و جوانان به عنوان نقطه عطف فعالیت های خود ذکر نام کرده که آن نیز سرابی بیش نبود چرا که بعد از ناکامی های اخیر و بی سابقه تیم جوانان استان در مسابقات کشوری ظرف چند روز گذشته نیز  با حذف کلیه کشتی گیران نوجوانان استان در مسابقات کشوری توانستیم برای اولین بار در تمام اوزان بین نفرات اول تا دهم کشور حتی یک نماینده از استان همدان نداشته باشیم.

پوبین در پایان گفت: در کنار همه انتقاداتی که از ایشان کردم جای دارد یک تشکر ویژه هم داشته باشم بابت بهترین و شجاعانه ترین اقدامی که کردند و آن همین بود که کشتی همدان را از دست خودشان نجات دادند چرا که آمده بودند در طی چهار سال حداقل یک مدال طلای المپیک کسب کنند ولی مطابق با صحبت های خودشان اخیرا متوجه شده اند ۱۲ سال زمان لازم هست تا این اتفاق مبارک رقم بخورد حالا این ۱۲ سال را هم از کجا آورده جای سوال دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180118
  • دیدگاه‌ها برای مسئول سابق هیات کشتی استان همدان، عامل نابودی کشتی استان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.