• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

مسئولین، با مردم مدارا کنند

  • کد خبر : 187028
  • 25 خرداد 1402 - 10:15
مسئولین، با مردم مدارا کنند
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز مسئله مسکن دغدغه اصلی مردم است گفت: از مسئولین تقاضا داریم با مردم مدارا کنند و مهلت بیشتری برای واریز مبلغ اولیه توسط متقاضیان در نظر بگیرند؛ باید به مردم برای پرداخت سهم خودشان وقت دهیم.

به گزارش عصر همدان؛ روز گذشته احداث ۱۱هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با حضور مسئولین کشوری و استانی آغاز شد.

مسئولین با مردم مدارا کنند

پیش از آغاز این پروژه حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در شورای مسکن همدان با بیان اینکه مشکل مسکن از دغدغه‌های اصلی در همدان است گفت: خوشبختانه امروز با هماهنگی مدیران اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و امیدواریم ۱۱هزارواحد در شهرک پرواز هرچه سریع‌تر ساخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مراجعه افراد زیادی به دفتر ایشان می‌شود و مردم دغدغه مسکن دارند افزود: باید مراقب حال مردم باشیم، کسانی که در این طرح ثبت نام کردند با مشکلات اقصادی مواجه‌اند و می‌گویند پیامک مهلت واریز مبلغ ظرف ۱۵ روز برایشان ارسال شده است.

 

 

او ادامه داد: از مسئولین تقاضا داریم با مردم مدارا کنند و مهلت بیشتری برای واریز مبلغ اولیه توسط متقاضیان در نظر بگیرند، باید به مردم برای پرداخت سهم خودشان وقت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید براینکه سرعت عمل در پروژه می تواند برای جامعه امیدآفرین باشد گفت: امروز رسانه‌ها باید اخبار خوب را به سرعت پخش کنند تا مردم بدانند اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و یکی از این اتفاقات خوب پروژه ها در شهرک بهشتی است که سرعت عمل خوبی داشته است.

اراده کرده‌ایم ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان به بهره‌برادری برسد

در ادامه جلسه شورای مسکن همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم هر خانوار ایرانی داشتن یک واحد مسکونی است خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم تا آخرین لحظه پیگیر رسیدن به این مقصد باشیم و روزی که من گفتم باید برای آن جشن بگیریم امروز است.

علیرضا حاجی بابایی با بیان اینکه  برای اجرای عملیات احداث ۱۱ هزار واحد مسکن در شهرک پرواز همدان ۲هزار هکتار به طرح جامع الحاق شد گفت: قرار است ۲هزار واحد دیگر به این پروژه الحاق شود.

وی آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد در همدان را اقدامی ملی دانست وافزود: این اقدام راهبردی و حرکتی بزرگ است که نیاز اولیه مردم استان و شهر همدان را برطرف می‌کند.

 

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه ۱۵ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در استان ساخته می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه به زودی در استان شاهد کلنگ‌زنی‌های دیگری خواهیم بود گفت: اراده ما براین است تا بتوانیم ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر همدان به بهره برادری برسد.

وی با تاکید براینکه مکلف به ایجاد ایمان و امید در جامعه هستیم خاطرنشان کرد: این حرکت بزرگ امروز که ۱۴۰ هکتار زمین توسط استاندارد ی که عملا برای موضوع گردشگری در نظر گرفته شده بود اما بخاطر مردم برای طرح نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شد اقدامی امیدآفرین است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید جوانان را امیدوار کنیم تصریح کرد: البته باید شجاعت نقد و بیان واقعیت ها را داشته باشیم اما باید بدانیم هیچ گناهی بالاتر از ناامید کردن مردم و جوانان وجود ندارد.

همدان نیازمند ساخت ۳۰هزار مسکن است

استاندارد همدان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن سپرده شده است گفت: در همدان نیازمند ساخت ۳۰هزار مسکن هستیم و گام‌های بعدی به سرعت برداشته می‌شود تا افراد بیشتری را از لذت خانه‌دار شدن بهره‌مند کنیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای اداری مسکن همدان با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب، همدان روزی همچون امروز نداشته است گفت: اگر بخواهیم نهضت ملی مسکن را با مسکن مهر مقایسه کنیم، مسکن مهر در مکان‌هایی ساخته شده است که فضای عمومی بوده اما به برکت دولت سیزدهم و همت در استان، الحاق ۲ هزار هکتار زمین صورت گرفته و در حال حاضر شرایط خوبی داریم.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه در همدان بالغ بر ۲۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن دارای شرایط شدند افزود: ما نیازمند ساخت ۳۰هزار مسکن هستیم و گام‌های بعدی به سرعت برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: کار ساخت ۱۱هزار واحد طرح نهضمت ملی مسکن از طرف مجموعه‌های زیادی پیشنهاد می‌شد اما باتوجه به تجربه‌های گذشته تصمیم گرفتیم تا پروژه را به بنیاد مسکن بسپاریم تا در کمترین زمان و بالاترین کیفیت به بهره برادری برسد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ساخت این پروژه ظرف ۲۴ ماه کار سنگینی است تصریح کرد: موظف هستیم این پروژه را در زمان مقرر به اتمام برسانیم و کلید واحد‌ها را به مردم تحویل دهیم.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه در نظر دارند همزمان با ساخت واحدها کار ساخت کاربری‌های عمومی همچون پارک و مدرسه را نیز به بهترین شکل انجام دهند گفت: ساخت شبکه آب و فاضلاب در این منطقه آغاز شده و با توجه به توان بالای بنیاد مسکن هم از نظر لجستیکی و هم از نظر نیروی انسانی اقدامات خوبی درحال انجام است.

۵۶ هکتار از اراضی دولتی در اختیار نهضت ملی مسکن

در ادامه شورای اداری مسکن همدان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مسئله مسکن به دلیل کم‌کاری دولت‌های گذشته دچار چالش شده است خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم از روزی که روی کار آمد به دنبال رفع دغدغه‌ها در حوزه مسکن بود و تا امروز موفق شده‌ایم حدود ۶۰۰ هزار واحد به متقاضی وصل کردیم.

ارسلان مالکی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری مسکن دارای هیجان خاصی است افزود: این موضوع به این دلیل است که همه حاضرین در جلسه واقعا دغدغه رفع مشکلات حوزه مسکن را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث تامین زمین تاکنون حدود ۳۲ هزار هکتار با کاربری مسکونی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شده است گفت: ۲۴ هزار هکتار زمین نیز در کارگروه‌ها و شوراهای برنامه ریزی در حال الحاق داریم.

وی با تاکید براینکه مجموعا ۵۶ هزار هکتار از اراضی دولت در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است خاطرنشان کرد: با این هکتار زمین می‌توان ۲ میلیون واحد مسکونی احداث کرد و تاکنون در دولت ۱٫۵میلیون واحد تامین شده است.

 

انتهای پیام/ سعیدی

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187028
  • دیدگاه‌ها برای مسئولین، با مردم مدارا کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.