• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

مردم و استان همدان در عملیات مرصاد نقش بی بدیلی داشتند

  • کد خبر : 11439
  • 03 مرداد 1398 - 9:42
مردم و استان همدان در عملیات مرصاد نقش بی بدیلی داشتند

فرمانده سپاه انصار الحسین ع استان همدان با بیان اینکه  عملیات مرصاد زمانی اتفاق افتاد که نظام جمهوری اسلامی قطعنامه  را پذیرفته بود گفت: مردم و استان همدان در طول انقلاب اسلامی و عملیات مرصاد همواره نقش بی بدیلی داشتند. سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به سالروز […]

فرمانده سپاه انصار الحسین ع استان همدان با بیان اینکه  عملیات مرصاد زمانی اتفاق افتاد که نظام جمهوری اسلامی قطعنامه  را پذیرفته بود گفت: مردم و استان همدان در طول انقلاب اسلامی و عملیات مرصاد همواره نقش بی بدیلی داشتند.

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: بعد از پذیرش قطعنامه عراقی ها و کسانی که منافقین را پشتیبانی می کردند تصورشان این بود که جمهوری اسلامی در ضعف کامل است که قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته  است.

وی افزود: ما ۲۷ تیر قطعنامه را پذیرفتیم و منافقین بلافاصله برای آغاز عملیات برنامه ریزی کردند

فرمانده سپاه انصار الحسین ع استان همدان با بیان اینکه  بعد از دوسه روز از پذیرش قطعنامه عراقی ها بلافاصله حمله را در جنوب و غرب کشور انجام دادند گفت:  عراقی  در غرب کشور یک برنامه خاصی را تدارک دیده بودند و به همین منظور از سازمان منافقین که در دستشان بود استفاده کردند.

مجیدی تصریح کرد: عراقی ها خطوط دفاعی ما را با پشتیبانی هوایی شکستند و منافقین را وارد کردند.

وی ادامه داد: منافقین با این خیال و با این برنامه ها می خواستند یک روزه به تهران  برسد و از تجهیزات و امکاناتی مثل خورو های  دو باکی که داشتند برای رسیدن به تهران برنامه ریزی کرده بودند.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه را برنامه آنها این بود که  با سرعت و بدون اتلاف وقت به تهران بروند عنوان کرد:  اینها مقداری از مرز ما را طی کردند و در منطقه چهار زبر که اردو گاه لشکر ۳۲ انصار همدان بود توسط رزمنده های این لشگر متوقف شدند .

مجیدی تاکید کرد: بعد از توقف منافقین، برای امدن نیروها دیگر هماهنگی هایی شد و نیروهای دیگر رسیدند. به مدت دو روز روی اینها عملیات انجام شد و در عملیات رزمندگان تعدادی از اینها را به درک واصل کردند.

فرمانده سپاه انصار الحسین ع استان همدان با اشاره به نقش مردم و استان همدان در انقلاب اسلامی و حوادث آن بیان کرد:  می توان گفت که دو بار همدان در طول انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب در چنین حالتی قرار گرفت .

وی افزود: یک مورد آن مربوط به ابتدای انقلاب می شود که تانک ها امدند بروند تهران و مردم را سرکوب کنند اما در میدان بار همدان مردم جلوی انها را گرفتند و بار دوم در پایان جنگ نیز همین اتفاق افتاد و مردم همدان جلوی منافقین را گرفتند و توانستند در عملیات مرصاد این پیروزی را داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=11439
  • دیدگاه‌ها برای مردم و استان همدان در عملیات مرصاد نقش بی بدیلی داشتند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.