• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
فرماندار همدان:

مردم باید در موضوع بی‌حجابی احساس مسئولیت کنند

  • کد خبر : 206909
  • 21 آذر 1402 - 9:13
مردم باید در موضوع بی‌حجابی احساس مسئولیت کنند
فرماندار همدان گفت: مردم در رابطه با بی‌حجابی باید احساس مسئولیت کرده و به این قضیه ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ مسلم مخفی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح رعایت حجاب و برخورد با بی‌حجاب‌ها از لحاظ قانونی تصویب شده و در حال حاضر برای تایید نهایی به شورای نگهبان رفته است.

وی افزود: از لحاظ انتظامی بی‌حجابی بعنوان یک تخلف محسوب شده و باید با آن برخورد جدی شود، این کار در قالب ناظر یک، دو و سه قابلیت اجراء شدن دارد.

فرماندار همدان تاکید کرد: در خصوص عفاف و حجاب، آن چیزی که شخصاً به آن اعتقاد دارم این است که این امر یک مسئله شرعی و اعتقادی بوده و برای اجرای دقیق و عملی آن باید در جامعه یک کار عمیق فرهنگی انجام شود.

مخفی با بیان اینکه در خصوص این مسئله باید ابتدا از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کرد، عنوان کرد: باید در این خصوص عمیقاً برای زنان و مردان جامعه کارهای دقیقی انجام دهیم.

وی به زمان‌بر بودن رسیدن به نتایج مطلوب از طریق کارهای فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: این نیست که بشود از طریق یک سخنرانی و خواندن یک جزوه یا کتاب انسان به یکباره متحول شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه این بی‌حجابی‌ها هجمه برنامه‌ریزی شده دشمن بوده، تصریح کرد: نباید فکر کنیم که این اتفاقات در طول یکسال رخ داده، این مسئله از سال‌های قبل شروع شده و بی‌بندو باری‌هایی را در جای جای سطح جامعه همچون ورزشگاه‌ها، سینما و معابر مشاهده می‌کردیم.

مخفی خاطرنشان کرد: در حقیقت اغتشاشات سال گذشته به گسترده شدن مسئله بطور واضح‌تر کمک کرد.

وی افزود: باید خطرات و اتفاقاتی که در ادامه این نوع رفتارها برای افراد جامعه بوجود می‌‌آید و خسارت‌هایی که به مردم و جامعه می‌زند را به افراد خاطی تذکر دهیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه بعضی اوقات برخی از روی غفلت و نادانی به این مسئله دامن می‌زنند که با تذکر می‌توان از آن ممانعت کرد، یادآورشد: اما برخی از اشخاص یا گروه‌ها با برنامه و عناد بر خلاف موازین اسلامی رفتار کرده که در این صورت، ما آمادگی برخورد با آنها را داریم، کما اینکه برخورد با آنها تا به امروز کم نبوده است.

مخفی ادامه داد: در این مدت تعداد زیادی از واحدهاس صنفی، فروشگاه‌ها و امثال‌ آن‌ها تذکر گرفته و در صورت تکرار با آنها برخورد جدی شده است.

وی در پایان گفت: مردم نیز در این رابطه باید احساس مسئولیت کرده و به این قضیه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206909
  • دیدگاه‌ها برای مردم باید در موضوع بی‌حجابی احساس مسئولیت کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.