• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

مجلس امام حسین(ع) همچون کلاس درسی بزرگ است

  • کد خبر : 18185
  • 12 شهریور 1398 - 13:39
مجلس امام حسین(ع) همچون کلاس درسی بزرگ است

امام جمعه ملایر گفت: ما اسلام سیاسی را از مجلس امام حسین یاد می‌گیریم و مجالس امام حسین همچون کلاس درسی بزرگ برای همه ما و بخصوص نسل جوان است.   حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ مجلس عزای امام حسین(ع) را یک مجلس دینی و سیاسی دانست و […]

امام جمعه ملایر گفت: ما اسلام سیاسی را از مجلس امام حسین یاد می‌گیریم و مجالس امام حسین همچون کلاس درسی بزرگ برای همه ما و بخصوص نسل جوان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ مجلس عزای امام حسین(ع) را یک مجلس دینی و سیاسی دانست و اظهار داشت: نمی شود سیاست را از مجلس عزای امام سوم شیعیان جدا کرد چرا که قیام امام حسین(ع) در مقابل سیاست شوم یزیدیان بود.

وی افزود: از مداحان و هیئات درخواست شده که در این مجالس درس توحید، نبوت و ولایت را به نسل جوان منتقل کنند.

امام جمعه ملایر ولی فقیه را سلسله واسطه بین سیدالشهدا(ع) و امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: از مداحان و سخنرانان درخواست می شود این سلسله را قطع نکنند و به تقویت آن کمک کنند.

وی گفت: همه دست اندرکاران هیئت امام حسین(ع) جوانان را در راستای صراط مستقیم هدایت کنند و دست نسل جوان امروز را گرفته و به امام حسین(ع) وصل کنند.

حجت الاسلام برقراری آشنایی هر چه بیشتر جامعه با امام حسین(ع) را یکی از مهمترین وظایف هیئات مذهبی دانست و بیان کرد: انتظارات از همه مداحان و سخنرانان این بوده که جامعه را با امام حسین(ع) آشنا کند و در اشعاری که مداحان انتخاب می‌کنند جنبه بصیرتی و معرفتی داشته باشد.

وی گفت: دشمن به دنبال این است که سیاست را از هیات مذهبی جدا کند و اگر هیئتی سیاست دینی نداشته باشد و سیاست را از امام حسین(ع) جدا کند پای این هیئت و روضه و مداحی ها دشمنان هم سینه می زنند و حاضر هستند برای هیئت سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به کمک ها غربی ها به هیئات مذهبی بیان کرد: در سال ۳۲ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به هیات مذهبی مشهد قمه و کفن هدیه می کردند و به آنها کمک مالی می دارند و دلیل این امر این بود که بتوانند محتوای اصلی را از هیئت مذهبی بگیرند.

وی گفت: هیئت امام حسین(ع) به مشابهی یک دانشگاه است و ما می خواهم از این دانشگاه درس توحید، درس اصول دین و فروع دین، درس سیاست دین و درس معارف به روز دینی را فرا بگیریم.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: اگر مجلس عزای مورد توجه ائمه قرار گیرد ما می توانیم دست نسل جوان و نوجوان را بگیریم و برای همیشه از خطرات جامعه حفظ کنیم.

وی هدایت جوانان و نوجوانان در هیئت امام حسین(ع) را باعث دوری آنان از عرفان های کاذب دانست و بیان کرد: اگر ما در هیئات مذهبی راه درست و صحیح ائمه اطهار را نشان دهیم هیچگاه جوان ما به دنبال مراد و مرید بازی نمی رود.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب مورد امید بازی نیست بلکه شخصیت امام حسین(ع) واسطه و حجت خدا است و که دست بشر را برای هدایت بگیرد.

وی گفت: آدم‌های سرگردان گرفتار مراد و مرید بازی می شوند که اصلاً مورد پسند اهل بیت نیست.

حجت الاسلام برقراری به وقایع شب عاشورا اشاره کرد و گفت: در این شب یاران و اصحاب امام حسین(ع) فقط ذکر خدا را می گفتند و این شب نمایش بندگی به خوبی به همه نشان داده شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه امام حسین(ع) انسان را اهل رکوع و سجود می‌کند و می کند و هیئات از بدعت ها و انحراف ها پرهیز کنند و بدانند امام حسین(ع) برای همه است و نباید جایگاه مجلسش را پایین آورد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=18185
  • دیدگاه‌ها برای مجلس امام حسین(ع) همچون کلاس درسی بزرگ است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.