• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی و پیشرفت کشور اهداف دولت جدید است/حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها

  • کد خبر : 126259
  • 05 شهریور 1400 - 17:03
مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی و پیشرفت کشور اهداف دولت جدید است/حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه تاکید کردند: مسئولان با همت بلند وظایف خود را انجام دهند و در خدمت به مردم شب از روز نشناسند. به گزارش عصر همدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد. همدان […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه تاکید کردند: مسئولان با همت بلند وظایف خود را انجام دهند و در خدمت به مردم شب از روز نشناسند.

به گزارش عصر همدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا با حضور در افعانستان جز افزایش ناامنی هیچ چیزی برای این کشور نداشت اظهار کرد: نتیجه ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان بر اساس برخی از آمارها مرگ ۱۰۰ هزار نفر و حتی ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ۴۷ هزار غیر نظامی و ۶۶ هزار نفر از پلیس‌ها و نیروی نظامی این کشور کشته شدند افزود: در این ۲۰ سال امریکا ۲ هزار میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرده که قطعاً این هزینه از جیب خودش نبوده بلکه ثروت افغانستان و سایر ملت‌ها را در این سال‌ها به تاراج برده تا در افغانستان حضور باید و امروز هم با این شرایط از آن خارج می‌شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حضور آمریکا در افغانستان به فقر مردم دامن زد و امروز هم با تحقیر از این کشور خارج شد و جز هزینه‌تراشی، افزایش ناامنی، افزایش فقر، هزینه کردن از جیب مردم افغانستان آورده دیگری نداشت.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲ میلیون نفر از مردم افغانستان از کشور خود فرار کردند و ۴ میلیون نفر نیز در داخل کشور خودشان آواره شدند گفت: امروز که آمریکا از افغانستان خارج شده است، باید هرچه سریعتر منطقه خاورمیانه را نیز ترک کند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: دولت امروز کار سختی در پیش دارد چرا که تورم، رشد نقدینگی و شکاف طبقاتی شکل گرفته در این سال‌ها کار را برای آن بسیار دشوار کرده است.

وی افزود: بین رئیسی جمهوری که صبح جمعه برمی‌خیزد و می‌گوید تازه متوجه گرانی بنزین شده است با رئیس جمهوری که صبح جمعه به خوزستان سفر می‌کند تا مشکلات این مردم را حل کند، تفاوت وجود دارد.

وی در ادامه از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را در این روزها بیشتر رعایت کنند چون شرایط بیماری کرونا دشوراتر شده است تصریح کرد: کادر درمان شرایط سختی را پیش رو دارند و ما باید همراهی بیشتری با آنها داشته باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اول امروز جامعه ما است ادامه داد: باید هرچه زودتر مانع از نوسانات قیمت و رشد نقدینگی شد و به امور اقتصادی سامانی بخشید.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در تعیین تکلیف مدیران میانی و استانی با سرعت بیشتری عمل کند خاطرنشان کرد: مدیران حالتی دارند که وضعیت آنها مشخص نیست و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

شعبانی با تأکید بر اینکه عامل موفقیت دولت مدیران میانی و استانی هستند گفت: به جوانگرایی باید توجه بیشتری شود؛ دیدیم که برخی از وزیران جوان هستند اما در مدیران میانی باید به جوانان بیشتر توجه کرد تا باتجربه شوند.

وی اظهار کرد: در رأی اعتماد به وزیران دیدیم که برخی از نمایندگان از بی‌تجربگی وزیران پیشنهادی سخن می‌گفتند، بنابراین به آنها باید میدان داد تا تجربه کسب کنند.

امام جمعه همدان به امامان جماعت مساجد هم توصیه کرد که تنها به اقامه نماز بسنده نکنند و در ادامه افزود: از جوانان برای هیات امنای مساجد استفاده شود و شورای محلات در مسجد مستقر و مشکلات محل را پیگیری کند.

وی تأکید کرد: مسجد محلی برای حل مشکلات اجتماعی مردم است و باید در محله محوریت لازم را داشته باشد.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: مسئولان با همت بلند وظایف خود را انجام دهند و در خدمت به مردم شب از روز نشناسند.

وی اظهار داشت: مسئولان برای خدمت رسانی شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهند و از مشکلات مردم بکاهند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به شروع کار دولت جدید بیان کرد: اهداف دولت جدید مبارزه با فساد، رسیدگی به معیشت مردم و پیشرفت همه جانبه کشور اعلام شده و باعث امیدواری مردم شده است که امیدواریم دولت با همکاری مردم به اهدافش برسد.

وی به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و افزود: آمریکا عامل همه مشکلات مسلمانان است و همه مشکلات منطقه از حضور امریکایی ها در منطقه است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ۲۴۰ هزار نفر در افغانستان توسط آمریکایی ها قتل و عام شدند و آنها هزاران میلیارد دلار هزینه کردند و هرجا رفتند فقط قتل و جنایت به همراه داشتند و با این همه کشتار از افعانستان خارج شدند.

وی ادامه داد: به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان لشکرکشی کردند ولی دستاوردی برای این کشورها نداشتند و هدف از این لشکرکشی ها مبارزه با ایران اسلامی و به قول خودشان متوقف کردن ایران بود ولی به یاری خدا آنها خوار و خفیف شدند و انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

امام جمعه نهاوند گفت: امروز به یاری خدا و با هدایت های مقام معظم رهبری، انقلاب با عزت در حال پیشرفت است و با هرگونه تهدیدی با قدرت پاسخ می دهد.

وی در پایان با تشکر از کادر زحمت کش درمان به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد و اظهار داشت: از روحانیون و ائمه‌ جمعه و جماعات شهرستان درخواست داریم برای تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل ها مردم را تشویق کنند.

تویسرکان

برخی از روی نادانی یا غرض ورزی واکسن برکت را زیر سؤال می برند!/ حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: برخی از روی نادانی و یا از روی غرض واکسن ایرانی را زیر سؤال می برند، در حالی که با تحقیقات علمی انجام شده، متخصصان اثر بخشی واکسن برکت را بالای ۹۰ درصد اعلام کرده و واکسن های امریکایی و انگلیسی را مشکل ساز برشمرده اند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های پنجم شهریور ماه در جوار آرامگاه مطهر حضرت حیقوق نبی(ع)، گفت: دولت های غربی برای آن که بر کشورهای در حال توسعه تسلط داشته و آنان را همیشه وابسته به خود نگهدارند، همیشه سعی بر آن داشتند و دارند تا به واسطه سازمان تجارت جهانی بازار مصرف خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه دنیای غرب برای پیشرفت خودشان حمایت های گسترده از از صنعتشان داشته تا خودکفا شوند، اظهار کرد: آنان همیشه قدرتمندتر شدن خودشان را در وابسته کردن سایر کشورها جستجو کرده اند تا تولیدشان را مصرف کنند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی تیموری به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰، افزود: این شهید والامقام همان فرمانده گروه چریکی دستمال سرخ هاست که حرف اول را در شناسایی مناطق ناامن در جبهه های جنگ می زد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: شهید تیموری به عنوان فرمانده گروه های مسلح چریکی در طراحی و اجرای عملیات های نامنظم نقش مؤثری در پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس داشت و به نیکی درخشید.

وی همچنین به گرفتاری و مبتلا شدن بسیاری از خانواده ها به کووید_۱۹ اشاره و تصریح کرد: در این شرایط استفاده از واکسن تولید داخل یک نعمت است، ضمن آن که باید تا نابودی کامل کرونا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: برخی از روی نادانی و برخی دیگر از روی غرض و مرض واکسن ایرانی را زیر سؤال می برند، این در حالی است که با بررسی و تحقیقات علمی انجام شده، متخصصان اثر بخشی واکسن برکت را بالای ۹۰ درصد اعلام کرده و واکسن های امریکایی و انگلیسی را مشکل ساز برشمرده اند.

حجت الاسلام موحدی در ادامه حرکت نفتکش های ایرانی از سوی لبنان را هم قدرت نمایی بزرگی برای جبهه مقاومت دانست وهم شروع گشایش برای ایران و منطقه، که نوید خنثی سازی تحریم ها می تواند باشد.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسیندی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد بااشاره به روایتی از غررالحکم در خصوص دینداری، اظهار کرد: آنچه تقوا را لطمه می زند، موضوع تبعیت از هواهای نفسانی و شهوت است.

‌وی بااشاره به بزرگداشت هفته دولت و قدردانی از خدمات استاندارد ، فرماندار و مسئولان ادارات، تصریح کرد: هر دولتی خدمات و زحمات خود را داشته و دولت دوازدهم خدماتی داشته که ما نباید سیاه‌نمایی کنیم.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به حادثه سال ۶۰ و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، حوادث تروریستی را محکوم کرد و گفت: ۱۷ هزار شهید ترور در طول تاریخ انقلاب اسلامی تقدیم شده که باید مسئولان ما رفتار و منش شهیدانی چون شهدای دولت الگوی زندگی و کارشان قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید خود را نوکر و خدمتگزار مردم بدانند چرا مردم شایسته این نوکری‌ها هستند، افزود: کابینه دولت سیزدهم کار خود را با یک جهشی شروع کرده و این قابل تقدیر است و انتظار می رود با همین روحیه مردمی و جهادی مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

بهار

حجت الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهار گفت: بعد از ۸سال عمر دولت به پایان رسید و دراین ۸ سال نه تنها برخی از مسئولان به کشور خدمت نکردند بلکه چندین سال کشور را به عقب بردند، با خیال واهی و به امید اینکه به واسطه برجام بتوانند به کشور خدمت کنند ۸ سال ظلم هایی را به نظام روا داشتند که در برخی عرصه ها غیر قابل برگشت و جبران ناپذیر است و سابقه ای را به جای گذاشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان نیز آن را میبینند.

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به فرازی از حکمت های نهج البلاغه اظهار کرد: از کسانی مباش که در دنیا همچون زاهدان سخن گویند ولی در زندگی چون دنیا پرستان زندگی میکنند همچون کسانیکه تا به قدرت و اموال دسترسی ندارند حرف از زهد و امثال آن میزدند اما همین که به مقامی میرسند، در عمل بیشترین استفاده را از دنیایشان میبرند.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده عنوان کرد: نباید بین گفتار و کردارشان تناقض باشد چراکه مانند کسانیکه هستند که دعوت به جهاد میکنند اما خودشان عمل نمیکنند و این تبعات منفی دارد نه تنها مردم را جذب نمیکنند بلکه دفع هم میکنند.

حجت السلام ارزنده تاکید کرد: اگر چیزی برای دیگران میگوییم اول خودمان عمل کنیم تا کسانیکه زمینه هدایت و پذیرش حق را دارند، استقبال کنندو هدایت شوند و مثل زهدفروشان که ترک دنیا میکنند تا دنیا به آنها روی بیاورد نباشیم هر چه میگوییم عمل کنیم.

امام جمعه شهرستان بهار عنوان کرد: انسان ممکن الخطاست اگر خطایی، گناهی می کنیم، بپذیریم این خطا را توجیه نکنیم، اوامر الهی را انجام دهیم و در توبه همیشه باز است، استغفار کنیم تا مورد لطف الهی قرار گیریم.

حجت السلام ارزنده با اشاره به روایتی از دوران قبل از ظهور که “زمانی می آید که چهره مردم چهره آدمیان و دلهاشان دلهای شیاطین است به سان گرگ درنده باشند و از منکرات اجتناب نمیکنند و اگر در جمعشان باشی بدنامت کنند و چون با آنها سخن گویی به تو دروغ میگویند و چون از آنها جدا شوی، غیبت میکنند” گفت: در دوران ظهور حضرت حجت (عج) که درها به روی انسان بسته میشود از خداوند بخواهیم همگان را در آستانه ظهور و لحظه به لحظه به صراط مستقیم هدایت نماید.

با گرامیداشت هفته دولت این هفته را به دولت مردان تبریک گفت، همچنین روی کار آمدن دولت جدید و رای اعتماد وزرای دولت جدید به همگان تبریک گفت.

وی با اشاره به استفاده از فرصت ها سپری شدن ایام تصریح کرد؛ بعد از ۸سال عمر دولت به پایان رسید و دراین ۸ سال نه تنها برخی از مسئولان به کشور خدمت نکردند بلکه چندین سال کشور را به عقب بردند، با خیال واهی و به امید اینکه به واسطه برجام بتوانند به کشور خدمت کنند ۸ سال ظلم هایی را به نظام روا داشتند که در برخی عرصه ها غیر قابل برگشت و جبران ناپذیر است و سابقه ای را به جای گذاشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان نیز آن را میبینند و عبرتی برای آیندگان خواهد شد و مسئولینی که آرامش و آسایش، مال و عمر مردم را نادیده گرفته نه تنها نمیتواند کار کند بلکه باید به معنای واقعی پاسخگو باشند مسئولین باید مقید به انجام وظیفه، مدیر، متعهد، دلسوز، ولایی، مدیون مردم و خون شهدا باشند.

وی نیز اضافه کرد: مردم از دولت انتظاراتی دارند، دولت باید دولت کار و خدمت جهادی باشد؛ با تکمیل سریع یاران و همراهان که همسو و همفکر جهادی هستند و با تدوین سریع برنامه های جامع دولت، و حضور هدفمند مسئولان بین مردم اقدام نمایند.

همچنین با انتخاب نیروهای جوان، کارامد، متدین و ولایی به کادرسازی و پرورش مدیران جوان بیانجامندچرا که دادن مسئولیت به جوانان به عنوان مسئولان میانی باعث میشود در آینده نیروهای کارآمد با تجربه تربیت کنیم و کمبود مدیریتی نداشته باشیم.

در پایان نیز به خیانت آمریکا و انگلیس صدق فرمایش رهبری اشاره کرد که یک میلیون ۲۰۰ هزار واکسن آلوده به ژاپن ارسال کرده اند و رهبر ما سالها جلوتر این را رصد کرده بود اما یک عده خائن داخلی و خارجی بر علیه رهبری شایعه پراکنی میکردند و این موضوع سندی از صدق کلام رهبری میباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=126259
  • دیدگاه‌ها برای مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی و پیشرفت کشور اهداف دولت جدید است/حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.