• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
فرزند بانو دباغ:

مادرم هیچگاه راهش را گم نکرد

  • کد خبر : 204306
  • 24 آبان 1402 - 14:50
مادرم هیچگاه راهش را گم نکرد
فرزند مرحومه مرضیه حدیدچی با تاکید بر اینکه مادرم هیچگاه راهش را گم نکرد، گفت: همواره چشمشان به ولی زمان بوده، خود را سرباز رهبر می‌دانست.

به گزارش عصر همدان؛ حکیمه دباغ پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحومه مرضیه حدیدچی در همدان اظهار داشت: وقتی از مادرم می‌گویم که چگونه از میان این همه بانو، دباغ شد، ابتدا عشق او را دباغ کرد.

وی افزود: ایمان بالا، صبر، خواندن قرآن و شب زنده‌داری بود که توانست از عزیزان و هستی‌اش بگذرد و به مقصود برسد.

دختر مرحومه مرضیه حدیدچی با بیان اینکه مادر من به خاطر اینکه نام پدرم ماندگار شود خودش را دباغ معرفی کرد عنوان کرد: چرا که با این کار می‌خواست پدرم از اجر اخروی کارهایش بی‌نصیب نماند.

دباغ تصریح کرد: مادرم با وجود همه مشغله‌ها نظام تربیتی خانواده را نادیده نگرفت و برای خانواده و فرزندانش برنامه داشت، چرخ خانه با وجود پدر و بچه‌های بزرگتر بدون وقفه می‌چرخید.

این فرزند بانو دباغ با بیان اینکه مادرم با مطالعات دینی هر روز بزرگ و بزرگتر و منِ وجودی‌اش کمتر و کمتر شد یادآور شد: اینگونه بود که توانست شکنجه‌های ظالمان را تحمل کرده و لب به گفتن اسرار باز نکند.

وی افزود: قطعاً دوری ما برای مادرم بسیار سخت بود اما وظیفه دینی بر او امر کرده بود برای پیشبرد اهداف انقلاب از همه چیز بگذرد.

دباغ با اشاره به ابعاد شخصیتی مرضیه حدیدچی گفت: او نقطه وحدت بخش جمع بود، گاه برای دینش از عابرو مایه می‌گذاشت.

فرزند خانم دباغ با تاکید بر اینکه مادرم هیچگاه راه را گم نکرد، خاطرنشان کرد: همواره چشمشان به ولی زمان بوده، خود را سرباز رهبر می‌دانست.

وی در پایان به بیانات مقام معظم رهبری در مورد خانم دباغ اشاره کرد که ایشان در این مورد فرمودند: یک نمونه از این الگوها، مرحومه خانم دباغ از همدان است که همچون شهدا بود و وی می‌تواند به عنوان الگوی برجسته یک زن اسلامی به جامعه معرفی شود.

خانم دباغ شخصیتی بود که در دوران مبارزات، همچون یک چریک مبارزه می‌کرد و در دوران حضور امام(ره) در پاریس، همراه امام مشغول فعالیت و تلاش بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فرمانده سپاه همدان شد و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تا آنجا پیش رفت که امام وی را به عنوان یکی از اعضای هیات سه نفره اعزامی به مسکو برای دادن پیام به گورباچف انتخاب کردند.

همین یک نمونه می‌تواند مضمون و محتوای چندین کار هنری فعال باشد که تصویر واقعی از زن در نظام اسلامی را ارائه کند.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204306
  • دیدگاه‌ها برای مادرم هیچگاه راهش را گم نکرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.