• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

لغو جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان/بازگشایی مجتمع های فرهنگی و هنری از اول تیرماه

  • کد خبر : 71574
  • 29 خرداد 1399 - 13:01
لغو جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان/بازگشایی مجتمع های فرهنگی و هنری از اول تیرماه

محمدرضا جوادی با بیان اینکه احتمال لغو جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با توجه به شرایط موجود وجود دارد گفت: تا الان فراخوانی ارسال نشده است و به طور یقین جشنواره امسال برگزار نخواهد شد. محمد رضا جوادی، معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار […]

محمدرضا جوادی با بیان اینکه احتمال لغو جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با توجه به شرایط موجود وجود دارد گفت: تا الان فراخوانی ارسال نشده است و به طور یقین جشنواره امسال برگزار نخواهد شد.

محمد رضا جوادی، معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در همدان گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور تاکنون فراخوانی جهت دریافت آثار ارسال نشده است و مسئولین ستاد برگزاری جشنواره ترجیح دادند که آن را سال آینده برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما امسال باید تا الان فراخوان می دادیم و وقتی تا الان داده نشده است  قریب به یقین جشنواره برگزار نمی شود و گروه های خارجی هم چون در قرنطینه هستند به طور حتم نمی توانند حضور پیدا کنند.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: برگزاری جشنواره اینطور نیست که ما دو ماه یا ۱۰ روز قبل فراخوان دهیم و آثار دریافت شود گروه ها باید متن بفرستند سپس بازخوانی و تمرین شود و این یک پروسه ۵ الی ۶ ماهه  نیاز دارد.

وی با اعلام خبر بازگشایی مجتمع های فرهنگی وهنری از اول تیرماه طبق اعلام ستاد ملی کرونا افزود: از این تاریخ گروه هایی که آمادگی دارند اگر تمایل داشته باشند می توانند در مجتمع ها اجرا و یا تمرین داشته باشند.

جوادی ادامه داد: برخی گروه ها با توجه به تعطیلی مجتمع ها نیاز به آمادگی و تمرین دارند و برخی هم با توجه به محدودیت ۵۰ درصدی ظرفیت سالن ها برایشان اقتصادی نیست که تئاترهایشان را اجرا کنند.

وی در خصوص حمایت از تئاتری ها در این ایام گفت: با توجه به اینکه اکثر افراد شغل های دیگر دارند تعداد بسیار کمی بودند  که ما هم آمار آن تعداد را جمع بندی کردیم و منتظریم اگر منابعی تخصیص یافت به آن ها پرداخت کنیم.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان تاکید کرد:  فعلا هنرمندانی که در بیمه هنرمندان عضو هستند حمایت شده اند و سه ماه از بیمه آن ها را به نمایندگی از دولت واریز کرده ایم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71574
  • دیدگاه‌ها برای لغو جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان/بازگشایی مجتمع های فرهنگی و هنری از اول تیرماه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.