• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
مطالبه زائران اربعین حسینی از مسئولان؛

لزوم تسریع در ساماندهی و تعریض محورهای زیارتی نهاوند

  • کد خبر : 194238
  • 30 مرداد 1402 - 9:24
لزوم تسریع در ساماندهی و تعریض محورهای زیارتی نهاوند
در آستانه همایش میلیونی اربعین حسینی محورهای پرتردد و مسیر عبور زائران در شهرستان نهاوند در حال ساماندهی و تعریض هستند و مطالبه شهروندان تسریع در روند اجرایی این طرح‌ها برای پذیرایی بهتر از مسافران است.
به گزارش عصر همدان، ساماندهی محورهای مواصلاتی نقش مهمی در کاهش تصادفات، روان‌سازی ترافیک، کاهش هزینه‌ها و مصرف سوخت و درمجموع باعث توسعه اقتصادی می‌شود.
به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و سیل عظیم زائران پرشور و شوق، آرام‌آرام به سمت مرزهای غربی کشور بیشتر می‌شود.
شهرستان نهاوند که در مسیر عبور زائران قرار دارد این روزها در محورهای مواصلاتی خود شاهد فعالیت اکیپ‌های راهداری برای ساماندهی و تعریض محورها است.
محور نهاوند به فیروزان و کرمانشاه و جاده نهاوند به اورزمان و ملایر مسیر اصلی زائرانی است که برای رسیدن به کرمانشاه و ایلام باید از نهاوند عبور کنند.
بهسازی و ساماندهی محور پرتردد و البته حادثه‌خیز نهاوند به فیروزان و کرمانشاه سال‌ها است که آغازشده ولی متأسفانه به دلایل مختلف هنوز تکمیل‌نشده است.
روند پیشرفت این طرح قابل‌قبول نیست و باعث گلایه مسافران شده است و متأسفانه تصادفات این محور باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان در طول این سال‌ها شده است.
به گفته اختیاری پیمانکار این طرح؛ طول این محور از نهاوند تا فیروزان حدود ۳۰ کیلومتر است که تاکنون فقط ۱۷ کیلومتر ساماندهی شده است.
وی گفت: این پروژه ۴ خطه شامل ۳ قسمت است که قطعه اول از کیلومتر ۱۸ و قطعه دوم تا شهر فیروزان و قطعه سوم از فیروزان تا سه‌راهی قارلق است.
اختیاری اظهار داشت: بخشی از این پروژه به طول ۲۲۰۰ متر اخیراً ساماندهی و آماده اسفالت شده است.
وی افزود: این قطعه از پروژه تا این لحظه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در این قطعه در حال کار هستند.
به گزارش عصر همدان، مدتی است که روند اجرایی ۴ خطه کردن این محور سرعت گرفته است که امیدواریم تا ایام اربعین بخش زیادی از این محور ساماندهی و تعریض شود.
علاوه بر محور نهاوند به فیروزان و کرمانشاه محور مواصلاتی نهاوند به آورزمان و ملایر نیز ازجمله دیگر جاده‌های پرتردد شهرستان است که عملیات بهسازی آن در حال انجام است.
این محور هم در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد و نیازمند تکمیل شدن این محور در حوزه شهرستان ملایر است.
حوادث زیادی در این محور اتفاق افتاده است که لزوم ۴ خطه کردن این مسیر حادثه‌خیز را برای همگان ثابت می‌کند.
احمدوند فرماندار نهاوند در این خصوص گفت: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای این محور در نظر گرفته شد و کار در بخش نهاوند به اتمام رسیده است.
وی اظهار داشت: بسیار حائز اهمیت است که این محور ساماندهی شود و اعتبارات خوبی این محور دارد.
احمدوند گفت: باید تا زمان اربعین و با ت جه به عبور زائران از این شهر بتوانیم محورهای ایمنی داشته باشیم. وی افزود: خدمت به زائران وظیفه پا است و همه دستگاه‌های مسئول در این بخش باید شبانه‌روز کار کنند تا رضایت مسافران و زائران را فراهم کنیم.
فرماندار نهاوند گفت: از این محور ۸ کیلومتر ۴ خطه شده است و ۲۲ کیلومتر هم که در حوزه ملایر است تحت پیمان رفته است که امیدواریم کار به‌خوبی پیش برود.
حبیب نادیان رفیع معاون اداره کل راه و شهرسازی استان هم در بازدید از این محورها گفت: تکمیل کل طرح محور نهاوند به ملایر بالغ‌بر هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و طی دو سال آینده ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی بیان داشت: این محور ۴۲ کیلومتر طول دارد و از نهاوند شروع‌شده از آورزمان عبور می‌کند و به ملایر می‌رسد که ۸ کیلومتر آن در محدوده نهاوند ۴ خطه و به اتمام رسیده است.
نادیان رفیع افزود: ۲۲ کیلومتر نیز تحت پیمان‌داریم و نیمه‌کاره است که امیدواریم از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اجرایی شود و ۹ کیلومتر هم هنوز پیمان نرفته است.
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: این طرح از محل مصوبات سفر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با تلاش‌های نماینده نهاوند اعتبار ملی ماده ۵۶ هم دارد که با این شرایط تا دو سال آینده ۲۰ کیلومتر را تکمیل خواهیم کرد.
به گزارش عصر همدان، این محورهای پرتردد مسیر اصلی عبور زائران اربعین از نهاوند به کرمانشاه و مرز خسروی و مهران هستند که امیدواریم جاده نهاوند به فیروزان با توجه به اهمیت عملیات تعریض آن همچنان با سرعت ادامه یابد.
کاروان‌های زیادی در طول سال و به‌خصوص در ایام اربعین از این مسیر عبور می‌کنند و خواسته و مطالبه آن‌ها تعریض و ساماندهی و چهار خطه کردن این محور است.
امیدواریم مسئولان با توجه به اهمیت جان مسافران هم در محور نهاوند به فیروزان و کرمانشاه و هم در محور نهاوند به ملایر عملیات اجرایی ۴ خطه کردن و ساماندهی جاده‌ها را باقدرت و سرعت ادامه دهند.
انتهای پیام/س
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194238
  • دیدگاه‌ها برای لزوم تسریع در ساماندهی و تعریض محورهای زیارتی نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.