• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

لزوم تسریع در ساماندهی زیر ساخت های سراب کنگاور کهنه نهاوند

  • کد خبر : 155894
  • 29 خرداد 1401 - 8:59
لزوم تسریع در ساماندهی زیر ساخت های سراب کنگاور کهنه نهاوند

بخشدار خزل گفت: بخشی از ساماندهی سراب کنگاور کهنه انجام شده و این روند ادامه دارد ولی این سراب که ثبت ملی هم شده در حال حاضر اعتبارات از منابع ملی ندارد. به گزارش عصرهمدان، نهاوند با وجود سراب های خروشان و اب و هوایی مناسب سالانه در فصل تابستان و بهار میزبان گردشگرانی از […]

بخشدار خزل گفت: بخشی از ساماندهی سراب کنگاور کهنه انجام شده و این روند ادامه دارد ولی این سراب که ثبت ملی هم شده در حال حاضر اعتبارات از منابع ملی ندارد.

به گزارش عصرهمدان، نهاوند با وجود سراب های خروشان و اب و هوایی مناسب سالانه در فصل تابستان و بهار میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است.

وجود این سراب های خدادادی می طلبد تا مسئولان امکانات رفاهی و زیرساختی مناسب برای پذیرایی از گردشگران را در این اماکن فراهم کنند.

وجود راه دسترسی مناسب، ایجاد پارکینگ، مکان های نشیمن، وجود سرویس های بهداشتی و دیگر امکانات از جمله اقداماتی است که مسئولان برای پذیرایی از گردشگران باید در این سراب ها انجام شود.

سراب کنگاور کهنه یکی از سراب های زیبای نهاوند است که فاقد امکانات رفاهی و سرویس های بهداشتی و پارکینگ است و نیاز است مسئولان در این زمینه تلاش کنند.

عباس تکلو، بخشدار خزل در لین خصوص گفت: با پیگیری های انجام شده و طی بازدیدی که با رئیس منابع طبیعی شهرستان از این منطقه گردشگری داشتیم و مقرر شد زمین یک هکتاری منابع طبیعی در ابتدای این سراب تسطیح شده و به پارکینگ خودرو تبدیل شود که روز گذشته این مهم انجام شد.

وی در رابطه با عدم سرویس بهداشتی و خدمات در این سراب نیز گفت: در سراب کنگاور کهنه تاکنون متاسفانه هیچگونه خدماتی از جمله ایجاد سرویس های بهداشتی در این مکان وجود نداشته است.

تکلو افزود: باعث تاسف است که از شهرهای همجوار مسافر و گردشگر داریم ولی برای ایجاد سرویس بهداشتی جای مناسبی نداشتیم.

بخشدار بخش خزل نهاوند اظهار داشت: چرا با وجود ثبت ملی شدن این سراب ها باز هم به حال خود رها شده اند و هیچگونه اعتباری برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

تکلو گفت: در این رابطه یک خیر نهاوندی با شنیدن این خبر هزینه ساخت سرویس بهداشتی را در این سراب تقبل کرد و طی چند روز آینده ابن سراب مجهز به سرویس بهداشتی خواهد شد.

سراب کنگاور کهنه تقریبا در چهل و پنج کیلومتری غرب نهاوند و در نزدیکی روستای کنگاور کهنه و در داخل یکی از دره‌های کوه گرین قرار گرفته‌ است و متوسط آبدهی آن ۵/۱ متر مکعب در ثانیه است.

جنگل‌های سرسبز و درختان کهنسال گردو و چنار، این سراب را در برگرفته‌اند و بر زیبایی و جذابیت آن افزوده‌اند.

به گزارش عصر همدان، در جلسه مورخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ بررسی مشکلات سرابها وتفرجگاههای نهاوند نسبت به اوضعیت مشمئزکننده و بغرنج این سراب و عدم وجود سرویس بهداشتی و پارکینگ بحث و بررسی شد.

امیدواریم با ساماندهی ورودی این سراب و ایجاد سرویس های بهداشتی زمینه های گسیل امکانات و خدمات رفاهی به این سراب را شاهد باشیم.

مسئولان باید متوجه باشند که هرچقدر بسترهای صنعت گردشگری را در این سراب ها و اماکن تفریحی نهاوند ایجاد کنند باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه می شود.

سراب کنگاور کهنه که ثبت ملی نیز شده است باید با پیگیری نهادهای مربوطه اعتبارات ملی و استانی برای ساماندهی را دریافت کند که این مهم به پیگیری و ممارست مدیران بستگی دارد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155894
  • دیدگاه‌ها برای لزوم تسریع در ساماندهی زیر ساخت های سراب کنگاور کهنه نهاوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.