• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

قطعنامه بر ضد کشورمان سیاسی و تحت فشار صهیونیست ها تصویب شد/لزوم تبیین ابعاد معرفتی امان رضا در جامعه

  • کد خبر : 155014
  • 20 خرداد 1401 - 18:27
قطعنامه بر ضد کشورمان سیاسی و تحت فشار صهیونیست ها تصویب شد/لزوم تبیین ابعاد معرفتی امان رضا در جامعه

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان گفتند: در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به اقدامات تقابلی جهان اسلام در برابر اسراییل در روز های اخیر اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند امروز دوران بزن و در رو تمام شده است و مستکبرین نمی توانند هر […]

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان گفتند: در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به اقدامات تقابلی جهان اسلام در برابر اسراییل در روز های اخیر اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند امروز دوران بزن و در رو تمام شده است و مستکبرین نمی توانند هر غلطی در دنیای اسلام کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه استان همدان اقامه شد.

همدان

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن طاهری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم صیانت از بیت‌المال اظهار کرد: کسانی که ظلم می‌کنند، دزدی از بیت‌المال و اجحاف می‌کنند حواسشان باشد پشت پرده اتفاقات می‌افتد و خداوند به وقت خود نتیجه این اقدامات را به آنها نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام دنیا و مسائل آن در ید قدرت خداست و ملاک او هم در ارتباط با انسان‌ها تقواست گفت: باید در مسیر خدای متعال قدم برادریم و برای رضای او کار کنیم.

امام جمعه موقت همدان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) افزود: ایرانی‌ها میزبانان شایسته‌ای برای امام رئوف بودند و احترامی شایسته به مرقد مبارک ایشان روا داشتند که باید در معرفت و امام‌شناسی نیز همین تلاش را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور امام هشتم در ایران و دفن پیکر مطهر ایشان در این سرزمین مقدرات الهی است تصریح کرد: مأمون به خاطر برخی مسائل ولایتعهدی را با زور به حضرت تحمیل کرد، در نهایت امام  ولایتعهدی را به شرطی که در هیچ کاری دخالت نکنند پذیرفتند.

طاهری گفت: مأمون به سرعت به نام امام رضا(ع) سکه ضرب کرد، چون ایرانی‌ها شیعه بودند و علویان در حال قیام و خروج بودند مأمون به دنبال خنثی کردن این موارد بود.

وی گفت: وقتی سکه ضرب شده به نام امام رضا(ع) به همه ولایات رسید همه از مأمون تقدیر کردند و امام رضا(ع) تنها به عده‌ای از خواص واقعیت را اعلام کرد چون شرایط آن روز برای بیان مسئله فراهم نبود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه هارون و مأمون می‌دانستند که حق با شیعیان است اما ملک خود را در خطر می‌دیدند، بنابراین آنها را به شهادت رساندند اظهار کرد: عده‌ای نیز هم‌اکنون و در زمان ما گرفتار این مسئله هستند و حقوق نجومی و بیت‌المال آنها را مسخ کرده است و به دین توجهی ندارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مهم عمل و نام نیک است که از آدمی می‌ماند و غیر از این دیگر نه مهم است و نه ماندگار افزود: افرادی که میلیون‌ها تومان برای خرید قبر صرف می‌کنند بدانند که محل مزار آدمی مهم نیست، بلکه این عمل است که آخرت انسان را رقم می‌زند.

طاهری تصریح کرد: اگر این پول‌ها چاره‌ساز بود که بهشت هم نصیب ثروتمندان می‌شد اما این گونه نیست و بهتر است که هزینه‌های گزاف قبر، سنگ و مراسم آنچنانی را به فقرا اختصاص دهید و رد مظالم پرداخت کنید.

ملایر

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به اقدامات تقابلی جهان اسلام در برابر اسراییل در روز های اخیر اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند امروز دوران بزن و در رو تمام شده است و مستکبرین نمی توانند هر غلطی در دنیای اسلام کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که اسراییل علیه ایران و در ترور یکی از پاسداران و هک سیستم شهرداری تهران انجام داد، تاکید کرد: در مقابل این اقدامات رژیم صهیونیستی مصوبه ای در مجلس عراق مبنی بر عدم همکاری و برخورد هیچ فردی با اسراییل به تصویب رسید.

امام جمعه ملایر افزود: حمله پهپادی و کشته شدن یکی از مسئولین بلندپایه موساد در عراق، هک سیستم بورس اسراییل و اقدامات تقابلی در امارات تنها گوشه ای از برخوردهای جهان اسلام با اسراییل در روزهای اخیر است.

وی با اشاره به اقدامات در مقابل یونان بیان کرد: یونان مصادره نفت ایران را لغو کرده است و این اقدام انجام نمی شد جز با صلابت و اقتداری که ایران از خود نشان داد.

حجت اسلام برقراری با اشاره به صدور قطعنامه علیه ایران اسلامی تصریح کرد: تمام قدرت دنیا به کاغذبازی در مقابل ایران و شانتاژ رسانه ای خلاصه شده است که همچون گذشته مشخص می شود که این قطعنامه ها بی اثر خواهد بود.

وی گفت: امروز رسانه های دنیا خود بیان کرده‌ که ایران در اوج اقتدار قرار دارد و با توجه به قراردادها و اقدامات اقتصادی ایران بزودی به یکی از قدرت های اقتصادی دنیا تبدیل می شود.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان رهبری در سالگرد امام راحل بیان کرد: هفت توصیه مهم رهبری در این سخنرانی باید جدی گرفته شود و توجه ویژه ای در راستای آن صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مرتجعین داخلی و خارجی سکاندار کشور شوند و همه باید تلاش کنیم این کشور مقتدرانه راه خود را ادامه دهد .

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: امروز کشور در دوران نقاهت جراحی بزرگ اقتصادی قرار دارد و نظارت اصل لازم و ضروری در این روزها است.

وی تاکید کرد: مسیولین باید در زمینه نظارت و برخورد با قانون شکنان در بازار توجه ویژه ای داشته باشند تا به سلامت شکوفایی اقتصادی برسیم.

وی تاکید کرد: با همراهی مردم و مسئولان به زودی تمامی تحریم ها خنثی می شود و ثمرات آن به مردم می‌رسد.

امام جمعه ملایر با اشاره به لزوم توجه به مسیله محیط زیست تصریح کرد: محیط مسیله حیاتی است و مسیولین سیاست های ابلاغی رهبری را جدی بگیرند.

وی افزود: آلودگی صنایع، ریزگردها، آلودگی منابع زیرزمینی و تخریب جنگل ها همه اینها تهدید جدی برای محیط زیست است که باید اقدامات لازم در این بخش ها انجام شود.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی همیشگی است چون جنگ حق و باطل همیشه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باعث ایجاد شغل و رونق تولید و باعث خودکفایی می شود و راه حل مشکلات کشور است و به این موضوع باید توجه شود.

امام جمعه نهاوند افزود: مکتب امام خمینی(ره) به عنوان نرم افزار انقلاب اسلامی در گام دوم باید مورد نظر باشد که این مکتب شامل انقلابی بودن، صبر و مقاومت و تلاش برای رسیدن به اهداف است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات دشمنان حملات روانی و رسانه ای است مانند همین قضیه دزدی دریایی یونان که نفت کش ایرانی را به فرمان آمریکا دزدیده است و دم از قانون می زنند ولی وقتی ما کشتی آنها را در خلیج فارس توقیف کردیم طوری وانمود می کنند انگار اول ایران کشتی آنها را توقیف کرده است.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: قطعنامه آمریکا و شورای حکام بر ضد کشورمان کاملاًًً سیاسی و تحت فشار صهیونیست ها تصویب شده چون ایران همواره به همکاری با آژانس ادامه داده و طرف مقابل است که به تعهدات عمل نمی کند.

امام جمعه نهاوند افزود: انها می خواهند با فشار کاری کنند که ما دست از صنعت هسته ای برادریم و موشک و نفوذ منطقه ای نداشته باشیم ولی باید بدانند که دیگر دورانی که آنها زور می‌ گفتند گذشته است.

وی بیان کرد: ایران تحت فشارهای آنها تصمیم نمی‌گیرد و امروز ایران اسلامی از موضع قدرت حرف و عمل می کند.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند و مسئولان باید از موضع قدرت با طرف مقابل مذاکره کنند و از اهداف خود کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155014
  • دیدگاه‌ها برای قطعنامه بر ضد کشورمان سیاسی و تحت فشار صهیونیست ها تصویب شد/لزوم تبیین ابعاد معرفتی امان رضا در جامعه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.