• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

قرارگاه شهید قاسم سلیمانی محله محور و مردم پایه است

  • کد خبر : 94857
  • 11 آذر 1399 - 9:57
قرارگاه شهید قاسم سلیمانی محله محور و مردم پایه است

سرهنگ علی بقایی از آغاز طرح حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل کرونا خبر داد و گفت: قرارگاه شهید قاسم سلیمانی محله محور و مردم پایه است. به گزارش عصر همدان، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل کرونا با محوریت محله و خانواده در قالب ۳۱۶ بلوک در سطح […]

سرهنگ علی بقایی از آغاز طرح حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل کرونا خبر داد و گفت: قرارگاه شهید قاسم سلیمانی محله محور و مردم پایه است.

به گزارش عصر همدان، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل کرونا با محوریت محله و خانواده در قالب ۳۱۶ بلوک در سطح شهرستان همدان برگزار می شود .

سرهنگ علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بعد از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در ۳ آبانماه قرارگاهی بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج تحت عنوان قرارگاه شهید سلیمانی تشکیل شده است.

وی افزود: این قرارگاه جمعی برای همه بخش های مردمی و حاکمیتی است که شاید دو مجموعه محور اصلی آن هستند، اما همه بخش ها در این قرارگاه حضور دارند و نقش ایفا می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: قرارگاه شهید سلیمانی از ۵ کمیته و سه گروه تشکیل شده است ،گروه مراقبتی، نظارتی و حمایتی و در کمیته ها مسولیت سه کمیته با بهداشت و دو کمیته با بسیج است.

بقایی با اشاره به اینکه قرارگاه شهید سلیمانی محله محور و مردم پایه است، افزود: در سطح محلات برای شناسایی افراد مبتلا یا در معرض خطر و افرادی که آسیب دیده اند گروه های جهادی و آموزش دیده حضور پیدا می کنند و درمان آنها در منزل و بدون مراجعه به مراکز درمانی انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مکان های خطر زا مراکز بهداشتی و درمانی است گفت: افراد معمولا در مراکز درمانی آلوده می شوند که در این طرح برای تست به منزل افراد مراجعه می شود تا از حضور آنها در مراکز عمومی و افزایش تردد جلوگیری شود .

فرمانده سپاه ناحیه همدان تاکید کرد: افرادی که در این طرح مبتلا و شناسایی شده اند دارو و درمان آنها توسط بسیج و بهداشت در اختیارشان قرار می گیرد و در صورتی که نیاز باشد در منزل خود قرنطینه نباشند به مکان های عمومی پیش بینی شده مثل مهمانسراها، مدارس، مساجد و حسینیه ها حضور پیدا کرده و قرنطینه می شوند، همچنین گروه های جهادی به عنوان مجموعه های فعال برای کارهای خدماتی در درمان کمک می کنند.

وی زمان بازه طرح را ۶ ماهه اعلام کرد و گفت: این طرح به مدت ۶ ماه ادامه دارد تا شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشیم چرا که در بازه زمانی یک تا سه ماهه میزان کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصد ابتلا پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=94857
  • دیدگاه‌ها برای قرارگاه شهید قاسم سلیمانی محله محور و مردم پایه است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.