• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

قرآن چراغ هدایت در ماه مبارک رمضان است

  • کد خبر : 214317
  • 22 فروردین 1403 - 19:30
قرآن چراغ هدایت در ماه مبارک رمضان است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تفضلات ویژه، شامل حال کسانی می‌شود که از شیرینی و حلاوت معنوی این ماه با اُنس قرآن کریم در مساجد و جلسات خانگی است. معنویات این ماه به طور احسن استفاده و بهره برده باشد و از رحمت خدا غافل نشد و به نصرت الهی امید داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ارتقایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی عصر همدان گفت: تبیین و ترویج نگاه قرآنی در بین مردم که ارتباط با خدا را حاصل می‌کند با هیچ حسی قابل معاوضه نبوده و به مقاوم روحانی و عرفانی نائل می‌گرداند، در واقع این آزادی حاصل همان حس شیرین و پا گذاردن بر امیال نفسانی است، البته خداوند متعال صاحب کرم و برکت بوده، چرا که هر انسانی به سمت خداوند یک قدم بردارد ۱۰ها قدم خداوند بر او نزدیکتر می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: نیت خالص در ماه مبارک رمضان باعث آرامش در بندگی و عبودیت از طرف خداوند خواهد بود، چرا که چراغ راه هدایت انسان در ماه مهمانی خداوند تلاوت و امید داشتن به کتاب آرامش بخش و کتاب زندگی است و غلبه بر نفسانیات در این ماه تمرینی برای خلوص نیت و رعایت آن در طول سال ثابت شده است.

وی با اشاره به ملزم شمردن امورات نفسانی در طول سال هم تصریح کرد: حلاوت شیرین آزادگی و رعایت نفسانیات در ماه مهمانی خدا بندگی و عبودیت را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ارتقایی با تاکید بر فرمایشات امام راحل و عظیم‌الشان در مورد ماه رمضان که بیان داشتند: ماه مبارک رمضان، ماه اجتماع و ماه وحدت و ماه خدای متعال است، شما در این ماه شریف به ضیافت حق تعالی دعوت شده‌اید، اگر در ماه این معرفت پیدا نکردید و معرفت شما افزایش نداشت، بدانید که اصلاً به ضیافت وارد نشده‌اید و به حق ضیافت را بجا نیاورده‌اید، عنوان کرد: خود رمضان یک عمل ویژه‌ای است که در ماه مبارک رمضان خواندن قرآن و یا عبادت خداوند متعال ارزشمندتر است، چرا که امام خمینی رحمت‌الله علیه در ماه مبارک رمضان روزی ۱۰ جز قرآن را تلاوت می‌کردند.

وی با بیان کلامی از مرحوم ملاصدرا که گفته بود؛ در آخر عمرم به فکر رفتم تا به سراغ تدبیر و تفکر در مورد آیات قرآن و کتاب حضرت محمد مصطفی(ص) بروم، نتیجه اینکه در طول عمر بجای نور در سایه ایستاده بودم، از غصه جانم آتش گرفت و به آیات قرآن کریم تدابیر کردم و در خانه وحی را لمس، درها گشوده و پرده‌ها کنار رفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر فرمایشات پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند؛ در صحرای محشر قرآن کریم را مهجور قرار دادند، خاطر نشان کرد: در حالی کتاب قرآن در رأس زندگی ما بوده و عدم درک صحیح از آیات قرآنی و تلاوت نکردند قرآن و عدم حفظ آیات، مهجوریت در تفسیر و در عمل به آن کوتاهی شده و می‌کنیم این یک مهجوریت عمومی است.

وی از پایش اداره تبلیغات اسلامی کشور از دور بودن مردم ایران اسلامی از قرآن کریم، ۷۹.۰۸ درصد گزارش داد و اظهار داشت: مردم ایران نسبت به دوری از قرآن کریم رنج می‌برند، پس قرآن در کشور اسلامی ایران مهجور واقعه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ارتقایی ادامه داد: اگر همت کنیم به اُنس با قرآن کریم و تدابیر در آیات قرآنی باعث هدایت کشور و جوانان می‌شود، این نیاز به هم پیمان شدن دستگاه‌های اجرایی و حضور پر رنگ مردم را حاکی است.

انتهای خبر/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214317
  • دیدگاه‌ها برای قرآن چراغ هدایت در ماه مبارک رمضان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.