• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10
رئیس مرکز بهداشت نهاوند خبر داد:

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در نهاوند

  • کد خبر : 202067
  • 03 آبان 1402 - 8:11
فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در نهاوند
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: ۲۲ بیمار آنفلوآنزایی هم‌اکنون در مراکز درمانی نهاوند تحت درمان هستند و دو بیمار مشکوک به کرونا هم متأسفانه فوت شدند.

علی احسان خیشوند در گفتگو با عصر همدان، گفت: در شهریور مانند سایر نقاط کشور در شهرستان نهاوند نیز درگیر یک سری بیماری‌های تنفسی ازجمله آنفلوآنزا شدیم.

وی اظهار داشت: در شهریور و مهرماه سال ۱۳۵۹ نفر بستری مشکوک به کرونا و آنفولانزا داشتیم و اقدامات بهداشتی نیز انجام‌شده است.

خیشوند افزود: ۶۱ مورد تست بیماری کرونا گرفته‌شده است که ۹ مورد مثبت بود و دو مورد فوت مشکوک به کرونا داشتیم که نمونه تست آن‌ها منفی شد ولی علائم بیماری کرونا را داشتند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند عنوان کرد: هرچند درگیر کرونا به شکل ضعیف هستیم ولی باید به نکات بهداشتی توجه کنیم که مجدداً وارد پیک کرونا نشویم.

وی اظهار داشت: در مورد بیماری آنفلوآنزا هم ۵۶ نمونه تست گرفتیم که سی و دو مورد مثبت بود و شاهد شیوع این بیماری در سطح شهرستان هستیم.

خیشوند گفت: بیست و دو بیمارآنفلوآنزا  هم‌اکنون در مراکز درمانی نهاوند بستری هستند و انتظار داریم با توجه به شرایط آب و هوایی که در پیش داریم در نیمه دوم آبان ماه با پیک بیماری آنفلوآنزا مواجه شویم مگر اینکه با پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی بتوانیم از ورود به پیک جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: عمده توجهی که باید در خصوص این بیماری داشته باشیم در مورد مدارس، مهدکودک‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز تجمعی است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: عمده بحث ما در مورد مدارس است که باید همه نکات بهداشتی و بهداشت فردی ازجمله شستن مداوم دست‌ها رعایت شود.

خیشوند ادامه داد: استفاده از ماسک در مراکز تجمعی باید مورد توجه شهروندان باشد و مدیران مدارس باید بر نحوه استفاده از ماسک توسط دانش آموزان نظارت کنند.

وی اظهار داشت: مدیران مدارس درصورتی‌که دانش آموزان علائمی داشته باشند از حضور آن‌ها در مدارس جلوگیری کرده و اجباری به حضور آن‌ها نداشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: بحث تهویه کلاس‌های آموزشی هم مهم است که باید در دستور کار قرار بگیرد و دستگاه‌های مکانیکی تهویه هوا در صورت سالم بودن فعال باشند.

وی افزود: برای دانش آموزان با کمک آموزش‌وپرورش و با همکاری با کارشناسان مرکز بهداشت آموزش‌های بهداشتی ارائه شود.

خیشوند در ادامه اظهار داشت: واکسیناسیون آنفلوآنزا در سیستم شبکه بهداشت و درمان نهاوند برای افراد پرخطر، زنان باردار و بیماران صعب‌العلاج در حال انجام است و واکسن به‌اندازه کافی در دسترس است.

وی ادامه داد: تا امروز حدود ۳۵۰ مورد تزریق برای این افراد داشته‌ایم و توصیه می‌کنیم افراد سالمند و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند حتماً واکسیناسیون آنفلوآنزا را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: انتظار داریم در مدارس موارد احتمالی طغیان این بیماری را به ما گزارش دهند مثلاً در یک کلاس دو نفر یا بیشتر که به آنفلوآنزا مبتلا شدند حتماً گزارش دهند تا کارشناسان ما وارد عمل شوند.

وی به هم‌زمانی آنفلوآنزا انسانی و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و بیان داشت: که اگر نوترکیبی از این دو بیماری تشکیل شود ممکن است دچار یک اپیدمی مانند کرونا شویم.

خیشوند اظهار داشت: با توجه به این شرایط نکات مهمی در خصوص آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان وجود دارد که باید نظارت شود تا شاهد چنین تداخلی نشویم که خوشبختانه تاکنون موردی از آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در شهرستان نداشتیم.

وی در پایان گفت: با اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌های محلی و مساجد، روحانیون و رعایت بهداشت فردی توسط آحاد جامعه امیدواریم بدون مشکل از ورود به این پیک جلوگیری شود و قطعاً از این شرایط عبور می‌کنیم.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=202067
  • دیدگاه‌ها برای فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.