• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
خدمتی که به برکت پیروزی انقلاب رونق گرفت؛

فعالیت پیشرفته‌ترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در نهاوند+فیلم

  • کد خبر : 196508
  • 18 شهریور 1402 - 8:42
فعالیت پیشرفته‌ترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در نهاوند+فیلم
پیشرفته‌ترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در شهرستان نهاوند فعال است و محصولات تولیدی خود را به کشور روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌کند.

به گزارش عصر همدان، رونق تولید و گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در شرایط کم‌آبی بسیار بااهمیت و زمینه‌ساز اشتغال در مناطق مستعد است.

مزیت‌های فراوان کشت گلخانه‌ای بر کسی پوشیده نیست و به دلیل مدیریت مصرف آب و تولید محصول باکیفیت در همه فصول سال باعث مزیت نسبی این نوع کشت‌شده است.

کشت گلخانه ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نهاوند شروع شده و تا امروز حدود ۴۰ هکتار گلخانه در شهرستان نهاوند ایجاد شده است.

این گلخانه پیشرفته و مجهز که در نوع خود در غرب کشور کم نظیر است برای هر دوره ۲۰۰ تن محصول تولید می‌کند و محصول آن فلفل دلمه‌ای رنگی است.

فاز دوم این مجموعه بزرگ در مساحت ۲ هکتار به بهره برادری رسید و ۶۰ میلیارد تومان برای فاز اول و دوم این مجموعه هزینه شده است.

محصول ارگانیک این گلخانه هیدروپونیک به کشور روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود. سیستم این گلخانه پیشرفته و مجهز گرمایش از کف و کاملاًًً مکانیزه است و ۵۲ کیلومتر لوله گذاری در کف انجام شده است.

توضیحات علیرضا کاظمی سرمایه گذار این طرح را که علاوه بر آورده شخصی از تسهیلات دولتی نیز استفاده کرده است را در این ویدئو مشاهده می کنید.

کارشناسان کشاورزی کم آفت بودن، مبارزه بهتر با آفات احتمالی، مکانیزه بودن، تولید محصول بهتر، استفاده بیشتر و بهتر از زمین، تولید محصول بیشتر در واحد سطح کمتر و مزایای دیگر را بهترین دلایل برای رونق گرفتن کشت گلخانه‌ای عنوان می‌کنند.

در بین انواع کشت‌های گلخانه‌ای استفاده از نوع پیشرفته این کشت با عنوان هیدروپونیک (بدون نیاز به خاک) مورد استقبال یکی از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران نهاوندی قرارگرفته است.

کارشناسان کشاورزی کم آفت بودن، مدیریت مصرف آب، مبارزه بهتر با آفات احتمالی، مکانیزه بودن، تولید محصول بهتر، استفاده بیشتر و بهتر از زمین، تولید محصول بیشتر در واحد سطح کمتر و مزایای دیگر را بهترین دلایل برای رونق گرفتن کشت گلخانه‌ای عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196508
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت پیشرفته‌ترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در نهاوند+فیلم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.