• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

 شهید فخری زاده کیست؟

  • کد خبر : 94221
  • 07 آذر 1399 - 18:51
 شهید فخری زاده کیست؟

 شهید محسن فخری زاده مهابادی کیست و نقش او در پروژه آماد چیست!  به گزارش عصرهمدان، محسن فخری زاده مهابادی کیست و نقش او در پروژه آماد چیست! نام: محسن فخری زاده مهابادی، نام پدر: حسن، متولد: ۱۳۳۶ از شهر: قم نام مستعار وی در نامه نگاریها و صحبت های اداری *دکتر حسن محسنی* است. […]

 شهید محسن فخری زاده مهابادی کیست و نقش او در پروژه آماد چیست!

 به گزارش عصرهمدان، محسن فخری زاده مهابادی کیست و نقش او در پروژه آماد چیست!

نام: محسن فخری زاده مهابادی، نام پدر: حسن، متولد: ۱۳۳۶ از شهر: قم

نام مستعار وی در نامه نگاریها و صحبت های اداری *دکتر حسن محسنی* است.

شماره شناسنامه : ۱۹۵۷ صادره از قم، متأهل و دارای سه فرزند است.

نام همسر : صدیقه قاسمی و نام فرزندان: حامد، مهدی و هانی فخری‌ زاده مهابادی است.

سوابق: وی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای است. از ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی و تشکیل سپاه به عضویت سپاه در آمد و درحال حاضر درجه نظامی سرتیپ پاسدار را دارد.

با تشکیل واحد تحقیقات ویژه اتمی (تیم ۳۲) در سال ۱۹۸۳ در مرکز تحقیقات سپاه پاسداران، فخری زاده از همان ابتدای تشکیل در این مرکز فعالیت خود را شروع کرد.

فخری زاده از سال ۱۹۹۲ بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و تاکنون همچنان این سمت را دارد. و سپس رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او هم اکنون رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) است.

لازم به ذکر است نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC) در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=94221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 36در انتظار بررسی : 17انتشار یافته : ۱۹
  1. نامشان جاویدان و راهشان پر رهرو

  2. روحش شاد یادش گرامی باد

  3. شهادت جناب آقای محسن فخری زاده راتسلیت گفته روحش شاد یادش گرامی باد اما.بسی جای تآسف وتآثر است افرادی که در حوزه امنیتی وعلمی کارمی‌کنند بدون محافظه اندودولت محترم پس از۱۸ساعت متوجه ترور این نیروی امنیتی میشود وبیانیه صادرمی کند.

  4. به گول رهبر کبیر اگر هر ایرانی یک سطل آب جاری کند اسرائیل غرق خواهد شد کافیه اراده کنیم .شمن همیشه زنده است.

  5. این همه نیرو تو پادگان ها حاضر اند چرا از این نیروها برای اسکورت استفاده نمیشود لطفاً تعداد اسکورت روبیشتر کنید من خودم براساس تجربه میگم که بخدا حیفه اینا رو دشمن غاصب و شیطان از بین ببره تعداد خودرو و موتور سیکلت اسکورت باید از ۶دستگاه بیشتر باشه بخاطر خدا این رو تجربه آینده کنید که دیگه آسیب نبینیم

  6. اگر مرد بودن ترور نمیکردن کثافتا جرات نداشتن رو به رو بشن

  7. ایرانم باشین ساغولسون

  8. باید اسرائیل محو شود ودست امریکا ب گفته مقام معظم رهبری از منطقه کوتاه شود انشالله

  9. ایران تسلیت

  10. اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود

  11. تنها جواب پاسخ سخت وکوبنده به سردمداران صهیونیستی است که باید کاری کنیم دیگه به خوذد جرئت چنین کاری را نده

  12. بار دیگر ستاره ای از کهکشان ایران چیده شد? اما این ترور هم به مانند ترورها و کشتارهای وحشیانه دشمن، هیچ مانعی برای ادامه راه ملت ایران ??و فرزندانش نخواهد بود، همانطور که داغ هجران سردار عشق، حاج قاسم سلیمانی را به جان دل خریدیم، داغ این دکتر شهید را نیز بجان میخریم، چون از این مطمئنیم که سربازان گمنام آقا بدون پاسخ نخواهند گذاشت این ترور وحشیانه را، دوستان عزیز، کارد امنیتی شخصیتها تمام تلاش و جان فشانی را انجام میدهند، اما دشمن دقیقا از نقطه قدرت ما وارد عمل میشه، چیزی که من در اخبار دیدم، واقعا چه کاری باید نیروهای امنیتی میکردن که نکردند؟ تسلیت به ملت شریف ایران، عرض تسلیت به رهبر عزیزتر از جانم، و خانواده آن شهید،??? و خسته نباشید به تمام سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی و حفاظتی خدا قوت????

  13. با سلام خوش به سعادت همچنین افرادی که در راه خدمت به مملکت به شهادت می رسند امیدوارم با ظهور اقا امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف ریشه تمامی ظالمین از بیرق ج.ا.ا کوتاه شود
    اینجانب به نوبه خودم شهادت این بزرگوار به ساحت مقدس رهبر محترم و خانواده ایشان تسلیت عرض می نمایم

  14. باید خیلی مراقبت می کردن.نباید دانشمندانمان را به این راحتی از دست بدهیم

  15. چرا نظام به این ترورها پاسخ سنگین و درخور نمیدهد ؟ البته سرائیل با این اقدامش دنبال جنگ هست ، باید پاسخ مستقیم ولی بدون ایجاد جنگ ، داد .

  16. باعرض.تسلیت.به.محضر.امام.عصرورهبرعزیزوملت.شهیدپرورایران.وجهان.اسلام.وٱزاده.جهان.وعرض.تبریک.به.شهیدبه.خاطرشهادتش.واظهارتاسف.می.کنم.مگ.برآمریکاواسراییل

  17. جای بسی تاسف است که اندوخته های علمی این مملکت پرپر می شوند و هیچ دادگاهی برای محاکمه سردمداران اسرائیل تشکیل نمیشود????