• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

غنی‌سازی ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان همدان

  • کد خبر : 38414
  • 30 آذر 1398 - 13:04
غنی‌سازی ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان همدان

اسفندیار خزائی از غنی‌سازی ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان همدان در سال جاری خبر داد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان سال جاری قریب به ۲ هزار هکتار جنگل کاری در استان به پایان می‌رسد، اظهار کرد: ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان نیز با بذرهای بادامک، […]

اسفندیار خزائی از غنی‌سازی ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان همدان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان سال جاری قریب به ۲ هزار هکتار جنگل کاری در استان به پایان می‌رسد، اظهار کرد: ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان نیز با بذرهای بادامک، بلوط و ارژن غنی می‌شود.

وی در خصوص اجرای برنامه مدیریت بوم سازگان جنگل‌های زاگرس نیز افزود: تاکنون عملیات اصلاح، احیا، تقویت غنی‌سازی جنگل‌های همدان با بذرهای مقاوم و مناسب با موقعیت اقلیمی استان با موفقیت انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حفظ وضعیت موجود و حفاظت ذخایر جنگلی و احیای جنگل‌هاست.

خزائی گفت: طرح‌های جنگل‌کاری برای حفاظت و احیا و صیانت از جنگل‌‌ها باید با اصول فنی متناسب و توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح بوم‌سازان زاگرس با مشارکت ۱۱ استان زاگرس نشین از جمله همدان برای با مقابله با خشکسالی و توسعه جنگل ها اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح موجب پایداری حیات طبیعت، تغییر زندگی و بهبود معیشت مردم محلی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38414
  • دیدگاه‌ها برای غنی‌سازی ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.