• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

غربالگری ها برای مقابله با ویروس کرونا در کشور فوق العاده است/ ایران جزء کشور های برتر در بکارگیری علم پزشکی

  • کد خبر : 59749
  • 26 فروردین 1399 - 8:35
غربالگری ها برای مقابله با ویروس کرونا در کشور فوق العاده است/ ایران جزء کشور های برتر در بکارگیری علم پزشکی

علیرضا مدرکیان با بیان اینکه غربالگری ها برای مقابله با ویروس کرونا در کشور فوق العاده است گفت: یک بخشی از مشکلات موجود به دلیل کافی نبودن دانسته ها و اطلاعات در خصوص این ویروس در همه دنیاست. علیرضا مدرکیان، رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان در گفتگو با خبرنگار […]

علیرضا مدرکیان با بیان اینکه غربالگری ها برای مقابله با ویروس کرونا در کشور فوق العاده است گفت: یک بخشی از مشکلات موجود به دلیل کافی نبودن دانسته ها و اطلاعات در خصوص این ویروس در همه دنیاست.

علیرضا مدرکیان، رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص وضعیت نظام بهداشتی و درمانی کشور و انسجام آن در مقابله با بحران ها اظهار کرد: یکی از بزرگترین افتخارات کشور ما داشتن نظام بهداشتی و درمانی به روز، علمی و مبتنی با دانش روز است.

وی افزود: شاید در تولید علم پزشکی ایران به نسبت چند کشور مطرح جهان در رتبه اول تا پنجم نباشد اما در این زمینه گام های خوبی برداشته است.

مدرکیان با اشاره به اینکه ایران در زمینه بکارگیری علم پزشکی صاحب عنوان و جزو کشورهای دارای رتبه است ادامه داد: کرونا چون یک ویروس جدید و نو است نظام بهداشتی و درمان همه کشورها را درگیر کرده و منجر به ایجاد برخی مشکلات شده است.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان گفت: کشور ما در زمان قابل قبولی متوجه وجود این ویروس شد و خیلی سریع دستورات و اقدامات پیشگیرانه را شروع کرد در حالی که این بیماری چند ماه بیشتر نیست که شناخته شده است.

مدرکیان در خصوص تغییر برخی تصمیمات وزارت بهداشت و درمان نیز بیان کرد: ممکن است یک ماه گذشته تصمیماتی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران کرونایی گرفته شده باشد که با به روز شدن دانش نیاز باشد این تصمیمات تغییر کند.

وی با اظهار خرسندی از اینکه تلاش ها و غربالگری ها برای مقابله با ویروس کرونا در این مدت در کشور فوق العاده و خوب بوده است، خاطرنشان کرد: یک بخشی از مشکلات شاید به دلیل کافی نبودن دانسته ها و اطلاعات در خصوص این ویروس در همه دنیا باشد که منجر به برخی مشکلات در کشورهای مختلف جهان شده است.

مدرکیان در خصوص  نحوه مقابله نظام بهداشتی و سلامت کشور در مقابله با این بیماری نیز تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا همه پرسنل بهداشتی و نیروهای بهداشتی و خدماتی اعم از کادر پزشکی و پرستاری همه پای کار ایستاده اند و در حال مقاومت هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که در این مدت خدمت حتی در کمتر از یک ثانیه در مراکز درمانی متوقف نشده است، افزود: کادر بهداشتی و درمانی کاملاًً منسجم و هماهنگ در حال خدمت است و هیچ گزارشی در کل کشور نداشته ایم که فردی به مراکز درمانی مراجعه کند و در آنجا پزشک و پرستار نباشد.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان همدان اضافه کرد: در فراخوان باز بودن مطب های پزشکان همدان در ایام نوروز در مرحله نخست ۹۹ نفر و در مرحله دوم ۱۵۰ نفر از پزشکان برای بازگشایی مطب ها استقبال کرده اند.

مدرکیان یادآور شد: در ایام نوروز ۷۰۰ تا یک هزار مشاوره مجازی توسط پزشکان همدان انجام شده که نشان می دهد تیم پزشکی تا زمانی که ویروس کرونا را شکست دهند پای کار ایستاده اند.

انتهای پیام/ف

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=59749
  • دیدگاه‌ها برای غربالگری ها برای مقابله با ویروس کرونا در کشور فوق العاده است/ ایران جزء کشور های برتر در بکارگیری علم پزشکی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.