• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

عملکرد کلی کمیسیون های شورای شهر فعلی همدان

  • کد خبر : 115811
  • 10 خرداد 1400 - 10:33
عملکرد کلی کمیسیون های شورای شهر فعلی همدان

شورای شهر همدان از کمیسیون های تخصصی اعم از مالی، گردشگری، فرهنگی-اجتماعی، فنی _عمرانی، شهرسازی_معماری، خدمات شهری، مرکز مطالعات و نظارت حقوقی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ای را در شهر بر عهده گرفته اند. به گزارش عصرهمدان؛ در شورای فعلی، حمیدبادامی نجات، رئیس کمیسیون مالی، حسین قراباغی، کمیسیون گردشگری، علی رحیمی فر، […]

شورای شهر همدان از کمیسیون های تخصصی اعم از مالی، گردشگری، فرهنگی-اجتماعی، فنی _عمرانی، شهرسازی_معماری، خدمات شهری، مرکز مطالعات و نظارت حقوقی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ای را در شهر بر عهده گرفته اند.

به گزارش عصرهمدان؛ در شورای فعلی، حمیدبادامی نجات، رئیس کمیسیون مالی، حسین قراباغی، کمیسیون گردشگری، علی رحیمی فر، کمیسیون فنی عمرانی، نرگس نورالله زاده، کمیسسیون شهرسازی، علی فتحی، کمیسسیون نظارت حقوقی، رضوان سلماسی، مرکز مطالعات، سید مسعود عسگریان، رئیس شورا و علی فتحی نایب رئیس شورا معرفی شدند.

عملکرد هر کمیسیون در بخش های مختلف با نگاهی گذرا در سطح شهر کاملاً مشخص است.

شورای پنجم همدان شاید برای برخی شهروندان رضایت نسبی را ایجاد کرد اما همچنان در بسیاری از بخش ها ضعیف و مشکلات عدیده ای را به وجود آورد.

شورای فعلی را عده ای بی ثبات ترین شورا دانستند؛ چرا که در الحاق روستاها به شهر علیرغم مخالفت شدید اعضا، در یک شب نظر همگی تغییر کرد!

وجود مشکلات مالی اجازه تایید شدن برخی افراد را نداد و در دوره جدید، صلاحیت شان تایید نشد و همین نکته برای نشان دادن عملکردشان کافی است.

در حوزه گردشگری همچنان همدان لنگ می زند و خبری از فعالیت جهادی و جذب گردشگر و سرمایه گذار در شهر نیست.

شاید شورای دوره پنجم را بتوان چالشی ترین شورا در بحث جذب سرمایه گذار دانست که عملا هیچ اقدامی انجام نداد.

پروژه هایی که عده ای، نبود پیوست فرهنگی را مشکل می دانستند و عده ای دیگر همدان را با عنوان استانی که سرمایه گذار را فراری می دهد خواندند؛  در این میان همچنان شاهد ساختمان ها و پروژه های نیمه کاره در سطح شهر هستیم.

در بخش معماری و شهرسازی که در همدان ساخت پل هایی آغاز شد و شاهد چندین بار کلنگ زنی آسمان خراش هایی نزدیک عمارت های باستانی همدان بودیم که با پیگیری رسانه ها فعلا لغو شده اند. از سویی عدم نظارت بر پروژه های عمرانی سطح شهر باعث طولانی شدن پروژه ها و از سوی دیگر ایجاد مشکلاتی در سطح شهر شد.

وجود موانع و مسائل درون و برون سازمانی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی از چالش‌های اساسی مدیریت ‎شهری همدان است که متأسفانه روند صدور پروانه در نظام مهندسی و شهرداری همدان دچاز مشکل است و باید مدیریت شده تا از سردرگمی شهروندان جلوگیری کند.

نبود شیوه همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهی‌ها و عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف در نگهداشت آنان از دیگر مشکلات شهری است که باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شوند.

ساماندهی مشاغل سطح شهر یکی از دغدغه هایی است که هنوز در همدان به خوبی مدیریت نشده و جای بررسی داشته و باید مدیریت واحدی در این بخش ایجاد شود.

البته نا گفته نماند برخی کارشناسان بر این عقیده اند که کمیسیون های شورای شهر بیشتر نقش برنامه ریز دارند و باید اعضای شورا موافقت کنند در صحن تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115811
  • دیدگاه‌ها برای عملکرد کلی کمیسیون های شورای شهر فعلی همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.