• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

علت برگزاری نمایشگاه لباس در هتل، ترغیب همه بانوان برای حضور در نمایشگاه بود

  • کد خبر : 190097
  • 22 تیر 1402 - 12:41
علت برگزاری نمایشگاه لباس در هتل، ترغیب همه بانوان برای حضور در نمایشگاه بود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مخاطب هدف نمایشگاه لباس فقط قشر محجبه نیستند گفت: ما قصد داشتیم همه اقشار جامعه و بانوان کم‌حجاب به این نمایشگاه رغبت داشته باشند.

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگارعصر همدان با بیان اینکه نمایشگاه عرضه لباس، پوشاک و ملزومات ایرانی‌ و اسلامی تا ۲۴ تیرماه ادامه دارد گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و برندهای برتر کشوری و استانی حضور دارند تا پوشاک مورد نیاز بانوان را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی به فروشندگان و تولیدکنندگان این پیام را می‌رساند که بانوان نسبت به اسستفاده از پوشاک ایرانی و اسلامی رغبت دارند افزود: ما اولین استانی بودیم که در سال گذشته ایونت را برگزار کردیم و امسال نیز در دومین سال با تلاش بیشتر فضایی بهتر ایجاد کردیم تا تولید کنندگان در سطح ملی رغبت کنند و در این نمایشگاه شرکت کنند.

شانیان با تاکید براینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا یک کار نمایشی با کیفیت پایین نیست تصریح کرد: ما قصد داریم در سال آینده هم تداوم در برنامه داشته باشیم و از تولیدکنندگان معتبر در استان نیز استفاه کنیم و در شهرستان‌ها نیز هم همین نمایشگاه برگزار شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان در خصوص قیمت بالای برخی محصولات گفت: انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قبل از شروع این نمایشگاه نظارت اولیه روی قیمت ها داشتند و این بازرسی هرروز انجام می‌شود اما قیمت بالای برخی محصولات به دلیل تک دوزی و طراحی و دوخت ویژه‌ی محصول است.

وی ادامه داد: اگر محصولی سری دوزی باشد این جنس در تیراژ هزار تا ۲ هزار عدد دوخته شده است و قطعا هزینه و فرآیند کار کاهش پیدا می‌کند اما وقتی یک محصول تک دوزی باشد تولید کننده کار ویژه با  کیفیت بالاتری تحویل می‌دهد که باعث افزایش قیمت آن محصول می‌شود.

شانیان با بیان اینکه سعی براین بوده تا قیمت محصولات با تیراژ بالا در مقایسه با بیرون از نمایشگاه کمتر باشد افزود: محصولاتی همچون چادر و روسری قیمت‌های پایین‌تری دارد اما قیمت برخی عبا و پوشاک‌های مجلسی بانوان به صورت تک دوزی ویژه بالاتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان در پاسخ به این سوال که علت برگزاری نمایشگاه در هتل چه بوده است عنوان کرد: مخاطب هدف ما فقط قشر محجبه و مذهبی نیستند بلکه ما قصد داشتیم همه اقشار جامعه حتی بانوانی که کم‌حجاب هم هستند به این نمایشگاه بیایند و در نتیجه رغبت مخاطبین برای حضور در نمایشگاهی که در هتل  برگزار شده بیشتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: این فضا باید جایی بود که از نشاط ویژه‌ای برخوردار باشد و به مرکز شهر نیز نزدیک باشد؛ اگر همین نمایشگاه در فضای دیگری غیر از هتل برگزار می‌شد شاید خیلی افراد رغبت نمی‌کردند در اینجا حضور پیدا کنند و شما شاهد هستید که در ساعات اولیه واقعا از نمایشگاه استقبال است.

وی درخصوص نحوه انتخاب هتل خاطرنشان کرد: انتخاب هتل توسط مجری کار که پیمانکار است انجام شد و سایر هتل‌ها فضای باز برای ایجاد غرفه‌های فروش نداشتند در نتیجه هتل پارسیان برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شد.

شانیان در پاسخ به اینکه چرا اداره‌کل ارشاد اسلامی در این نمایشگاه حضور ندارد و قراربود متولی برنامه اداره‌کل صمت و ارشاد باشند گفت: معذوریت دوستان در ارشاد باعث شد حضور نداشته باشند و به نظرم از خودشان این سوال را بپرسید بهتر است؛ اداره کل صمت نسبت به تکالیف خود برای برگزاری نمایشگاه اقدام کرده است.

وی درپایان با اعلام یک خبر خوب تصریح کرد: در ۶ ماهه اخیر بیش از ده  فروشگاه دائمی در سطح شهر همدان آغاز به کار کردند که تخصصا در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190097
  • دیدگاه‌ها برای علت برگزاری نمایشگاه لباس در هتل، ترغیب همه بانوان برای حضور در نمایشگاه بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.