• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تأکید کرد:

عادی‌انگاری هنگام بررسی پرونده‌های قضایی مضر است

  • کد خبر : 212702
  • 17 اسفند 1402 - 15:29
عادی‌انگاری هنگام بررسی پرونده‌های قضایی مضر است
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه کار در مجموعه قوه قضائیه بسیار سخت است و بررسی پرونده‌ها صبر نیاز دارد، گفت: باید در بررسی پرونده‌ها توجه داشت که عادی‌انگاری رخ ندهد چراکه این موضوع در انجام وظایف بسیار مضر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» ظهر امروز حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در آیین تکریم و معارفه دادستان همدان با بیان اینکه کمک به اجرای قانون و اجرای عدالت مسئولیت بزرگی است، گفت: زمانی این وظیفه مبارک است که وظایفی را که برعهده داریم به درستی انجام دهیم و بتوانیم در پیشگاه الهی از آن دفاع کنیم.

او با اشاره به اینکه قانون یک ابزار است برای محقق شدن عدالت، افزود: اجرای قانون مسلم است و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها به اجرای قانون تأکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: قانون‌مداری و قانون‌گرایی، اصل در روابط اجتماعی است و اگر قانون رعایت نشود، نظم عمومی بهم می‌ریزد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با تاکید بر اینکه هنگام اجرای قانون باید به وضعیت جامعه توجه داشته باشیم، گفت: جامعه را نباید فقط در قالب قانون و زندگی حقوقی ببینیم، جامعه حواشی و الزامات مختلفی دارد و در حالی که اجرای قانون مهم است اما گاهی به نحوی اجرا می‌شود که به مذاق جامعه خوش نمی‌آید.

او ادامه داد: البته مسئولان به نحوه اجرای قانون توجه دارند و منظور ما این نیست که نباید قانون اجرا شود؛ قانون‌گرایی اصل است اما اجرای آن می‌تواند شیرین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه رعایت اخلاق هنگام اجرای قانون اهمیت دارد، افزود: باید اجرای قانون به نحوی باشد که در جامعه ایجاد خوش‌بینی کند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه باید در بررسی پرونده‌ها توجه داشت که عادی‌انگاری رخ ندهد، تصریح کرد: مسئولین باید همانطور که اولین پرونده را با دقت بررسی می‌کنند بعداز چندین سال تجربه، بازهم پرونده‌ها را با دقت و حساسیت بررسی کنند.

او ادامه داد: کار در مجموعه قوه قضائیه بسیار سخت است، بررسی پرونده‌ها حوصله و صبر نیاز دارد و ممکن است بعداز مدتی فرد دچار عادی انگاری شود که این موضوع در انجام وظایف بسیار مضر است در نتیجه هرچند کار سخت‌تر می‌شود دعاها باید بیشتر شود تا شرح صدر بیشتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان از حضور همه مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت: از کسانی که انتخابات را در نظم و امنیت با وجود همه سختی‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کردند برگزار کردند تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: امیدواریم منتخبین به وظیفه خود عمل و به اعتماد مردم بیشتر توجه کنند.

او در پایان از زحمات خانجانی، دادستان پیشین همدان قدردانی و برای عباس نجفی که از این پس دادستان همدان خواهد بود آرزوی موفقیت کرد.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212702
  • دیدگاه‌ها برای عادی‌انگاری هنگام بررسی پرونده‌های قضایی مضر است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.