• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
کارشناس قرآنی:

طرح چلچراغ آیه‌ها اقدام کم نظیری در توسعه فرهنگ قرآنی است

  • کد خبر : 199327
  • 10 مهر 1402 - 19:31
طرح چلچراغ آیه‌ها اقدام کم نظیری در توسعه فرهنگ قرآنی است
کارشناس علوم قرآنی گفت: طرح سراسری و همگانی چلچراغ آیه‌ها اقدام‌ موثر و لازمی برای توسعه و بسط فرهنگ قرآنی و عمل به فرمایشات مقام‌ معظم رهبری است.

جواد سلگی در گفتگو  با عصر همدان، در خصوص برگزاری جشن سراسری و بزرگ چلچراغ آیه‌ها گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد کل کشور تبدیل به پایگاه های قرآنی شوند این برنامه بزرگ در نهاوند نیز با استقبال همراه شد.

وی اظهار داشت: این اقدام یکی از کارهایی است که نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ غنی قرآن بیشتر آشنا می کند و ثمرات زیادی دارد.

سلگی افزود: هرچه بیشتر بتوانیم نوجوانان را با قرآن مأنوس کنیم نتایج بسیار مهمی برای فرد و اجتماع دارد و برگزاری این طرح نیز در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند نیز همگام با سراسر کشور در دارالقرآن بسیج شهرستان این کار شروع شد و هزار و ۸۰ نفر در این برنامه ثبت نام‌ کردند.

مسئول دارالقرآن شهید سلیمانی بسیج نهاوند گفت: این مسابقات ابتدا در مرحله پایگاهی و روستایی و مناطقی که مردم ثبت نام کرده بودند برگزار شد و نفرات برتر به مرحله شهرستانی راه یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله شهرستانی نیز نفرات برتر معرفی و برای مسابقات استانی معرفی شدند و در رشته های زیادی که به خوبی طراحی شده بود همه مقاطع سنی حضور فعالی داشتند.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: ما بچه های قرآنی در نهاوند و کل کشور بر آن هستیم تا منویات رهبر معطم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را محقق کنیم و در این راه تلاش خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در همین راستا و با کار جهادی ۲۰۰ مربی تخصصی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم تربیت و آموزش داده شد و در مناطق مختلف شهرستان فعال هستند.

سلگی گفت: همین طور مسئولان امور قرآنی در مناطق مختلف شهر انتخاب و در حال فعالیت هستند و امیدواریم نتیجه کار این باشد و جوانان بیشتری را جذب قرآن و فراگیری مفاهیم قرآنی بکنیم.

وی ادامه داد: در دارالقرآن بسیج نهاوند امسال با کمک‌مردم در جشن بزرگ و سراسری چلچراغ آیه‌ها یک فعالیت بزرگ را برنامه ریزی و اجرا کنیم و در ایام ولادت رسول الله(ص) جشن اختتامیه را برگزار و نفرات برتر را معرفی می کنیم.

مسئول دارالقرآن شهید سلیمانی بسیج نهاوند در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم قدم کوچکی برای بسط فرهنگ قرآنی برداریم و کلام نورانی قرآن را در زندگی جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199327
  • دیدگاه‌ها برای طرح چلچراغ آیه‌ها اقدام کم نظیری در توسعه فرهنگ قرآنی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.