• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

طرح مردمی کردن یارانه به نفع مردم و بخصوص اقشار کم درآمد خواهد بود/کمک به اشتغال نهاوند با افتتاح پروژه دولومیت کلسینه

  • کد خبر : 153599
  • 05 خرداد 1401 - 17:31
طرح مردمی کردن یارانه به نفع مردم و بخصوص اقشار کم درآمد خواهد بود/کمک به اشتغال نهاوند با افتتاح پروژه دولومیت کلسینه

حجت الله عبدالملکی اظهار کرد: طرح مردمی کردن یارانه ها یکی از بزرگترین اقدامات دولت خواهد بود و قبل از اجرای این طرح هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی از جیب مردم برداشت می شده است. به گزارش عصرهمدان؛ حجت الله عبدالملکی. وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی امروز در […]

حجت الله عبدالملکی اظهار کرد: طرح مردمی کردن یارانه ها یکی از بزرگترین اقدامات دولت خواهد بود و قبل از اجرای این طرح هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی از جیب مردم برداشت می شده است.

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الله عبدالملکی. وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی امروز در آیین افتتاح کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند گفت: دالدر این ۹ ماه که کار را شروع کردیم داریم برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنیم.

وی افزود: مبلغی که شرکت ها به صندوق ها واریز می کنند در سال۱۴۰۱ به نشست سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وزیر کار ادامه داد،: در این وزارت خانه همه شرکت های ما متعلق به مردم هستند و مردم خودشان صاحب این مجموعه ها و صندوق ها هستند. ما امانت دار مردم هستیم در عرصه های مختلف از جمله عرصه اموال مردم ،مدیریت‌ شرکت ها و رفع فقر که از جلوه ها و وظایف مهم وزارتخانه است.

عبدالملکی تاکید کرد: تیم فساد ستیزی با جدیت در حال پیگیری و رسیدگی است، و برای مجموعه ما مدیریت سالم و کارآمد اولویت است.

وی با بیان اینکه ۳ راهبرد را در زیر مجموعه های این وزارت خانه در نظر داریم تا خدمات رسانی گسترش یابد گفت: مدیریت سالم و کارآمد از جمله این راهبردها است که توفیقات خوبی در مبارزه با فساد داشته ایم.

وزیر کار عنوان کد: راهبرد دوم ما کمک به تامین نیازهای اساسی کشور است و همه تلاش خود را می کنیم تا نیازمندی های جامعه را حل کنیم. ورود به حوزه های دانش بنیان راهبرد سوم این وزارت خانه است که برای بخش هایی که مزیت نسبی داریم مانند معادن باید به سمت فرآوری برویم.

وی خاطر نباید بخش معادن و فرآوری محصولات این بخش را رونق ببخشیم و باید خام فروشی در معادن را کاهش دهیم تا تولید را افزایش دهیم.

عبدالملکی با اشاره به این پروژه نهاوند که امروز افتتاح شد گفت: یک‌ کار دانش بنیان است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند و به دنبال توسعه سرمایه گذاری در بخش های دانش بنیان هستیم؛ این‌کار را با جدیت ادامه می دهیم چون این بخش هم اشتغال زا و افزایش دهنده تولید است.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح مردمی کردن یارانه ها یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که قبل از اجرای این طرح هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی از جیب مردم برداشت می شده است.

وزیر کار گفت: بخشی از این ارز به دلالان و وارد کنندگان می رسید که به جای اینکه به مردم برسد باز هم با قیمت آزاد به دست مردم‌می رسید و بخشی هم به جیب قاچاقچیان می رفت؛ بخشی از این یارانه ها هم به جیب خارجی ها می رفت و محصولات قاچاق شده به کشورهای اطراف می رسید و عملا به دست مردم ما نمی رسید. برخی از این یارانه هم به صورت قانونی از کشور خارج می شد مانند صادر کردن ماکارونی و بخشی هم به تولید کنندگان خارجی می رسد.

وب با تاکید بر اینکه در طرح مردمی سازی یارانه ها کل این مبلغ به جیب مردم می رود و نکته اساسی این است که افزایش قیمت ها به دیگر کالا ها تسری پیدا نکند و باید کنترل شود، تصریح کرد: کسانی که یارانه نمی‌گرفتند می توانند اقدام کنند و در سامانه ثبت نام کنند و یارانه خود را دریافت کنند. این طرح باعث بهره مندی اقشار ضعیف از درآمد بیشتر می شود و به نفع مردم است. دو گروه یارانه نگرفتند که پیش از این هم دریافتی نداشته اند و سایت باز شده این افراد می توانند ثبت نام کنند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153599
  • دیدگاه‌ها برای طرح مردمی کردن یارانه به نفع مردم و بخصوص اقشار کم درآمد خواهد بود/کمک به اشتغال نهاوند با افتتاح پروژه دولومیت کلسینه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.