• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب/ تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد

  • کد خبر : 14939
  • 22 مرداد 1398 - 18:28
طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب/ تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد

تربیت نسلی پویا و پرانگیزه به طور قطع در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد و طرح جوانه های صالحین، از جمله برنامه های بسیج است که می تواند با رویکرد قدم گذاشتن در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، جامعه را به سمت رشد و تعالی الهی سوق دهد. به گزارش عصرهمدان؛ چند سالی است […]

تربیت نسلی پویا و پرانگیزه به طور قطع در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد و طرح جوانه های صالحین، از جمله برنامه های بسیج است که می تواند با رویکرد قدم گذاشتن در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، جامعه را به سمت رشد و تعالی الهی سوق دهد.

به گزارش عصرهمدان؛ چند سالی است که طرح جوانه های صالحین با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح کشور اجرا می شود.
این طرح در استان همدان و ویژه تر در شهرستان تویسرکان هم در تابستان سال جاری در حال برگزاری است.

مهارت آموزی در تمامی عرصه ها، از اهداف طرح جوانه های صالحین
در این باره «حجت الاسلام علیرضا علیجانی» مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان،  با بیان اینکه اوایل تیرماه سال جاری طرح جوانه های صالحین در شهرستات آغاز شد و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد، گفت: این طرح در قالب برنامه ای موفق در راستای اهمیت دادن به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهرستان اجرا می‌شود.

وی ارتقاء سطح آگاهی، بصیرت افزایی و آموزش مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف را از اهداف اصلی طرح جوانه های صالحین برشمرد و اظهار کرد: قرآن آموزی، احکام، صحیح خوانی نماز، مهارت‌ آموزی های ویژه در حوزه های فرهنگی، ورزشی، هنری، صنایع دستی و ترویج سبک زندگی اسلامی بخشی از برنامه های پیش بینی شده در روند اجرای این برنامه تجمیعی عمومی است.

تربیت جوان مؤمن و انقلابی رکنی برای جوانه های صالحین
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان افزود: ترتیت جوان انقلابی، انسان‌های مؤمن و کارآمد و نیز ایجاد شور و شعور انقلابی رکن اصلی طرح جوانه های صالحین را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام علیجانی تصریح کرد: ایجاد حفظ و انسجام جوانان و مقابله با جبهه نرم دشمن را هم می توان از دیگر اهداف متعالی طرح تابستانی بسیج اعلام کرد.

طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
وی عنوان کرد: خوشبختانه با استقبالی که سال گذشته از طرح جوانه های صالحین در سطح شهرستان شد، در سال جاری و در ۲۰ پایگاه مقاومت بسیج محلات و جامعه زنان این طرح با شعار “ایجاد نشاط معنوی با محویت مسجد به منظور حرکت در مسیر تحقق بیانیه گام دوم در دست اجرا است.

تبیین کلام رهبری؛ تنها راه مقابله با شبه افکنی های دشمنان اسلام
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان همچنین گفت: در این طرح علاوه بر برگزاری کلاس‌های عقیدتی، اخلاقی و آموزش قرآن و احکام، برنامه های تفریحی و اردویی جذاب هم پیش‌بینی شده، که بخشی از آن انجام شده است.

حجت الاسلام علیجانی ادامه داد: امروزه ترویج فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت (ع) و تبیین منویات ارزشمند مقام عظمای ولایت با محوریت مسجد در بین آحاد مردم تنها راه رهایی از توطئه‌های بی امان و شبهه افکنی های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب است.

طرح جوانه های صالحین تقویت و هویت بخشیدن به حلقه های صالحین است
وی تصریح کرد: در اجرای طرح جوانه های صالحین بنا بر آن است تا با تقویت شبکه شجره طیبه صالحین، هویت حلقه ها و نقش آفرینی آنها در مأموریت پایگاه های مقاومت را هم تثبیت کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان اظهار کرد: به طور قطع در اجرای این طرح زمینه برای شناسایی و نیز جذب حداکثری در بسیج همزمان با مهیا ساختن شرایطی برای ایجاد شور و نشاط عمومی فراهم می شود.

حجت الاسلام علیجانی عنوان کرد: جوانان با تفکر عمیق تلاش برای سازندگی روحی، اخلاقی و فکری می تواند جامعه را به سمت تعالی بکشاند و این مهم جزء با ترتبیت دینی و اسلامی در تمامی عرصه ها شکل نمی گیرد.

توجه به موضوعات کلیدی اسلام و انقلاب سرفصل آموزش در برنامه های بسیج
وی با بیان اینکه در روند اجرای این طرح به دنبال انتقال سه موضوع اصلی و اساسی در بدنه اجتماع هستیم، تصریح کرد: آشناسازی جامعه هدف با نماز، صحیح خوانی و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی مردم بہ ویژہ جوانان و تربیت به اصطلاح بچہ ھای مسجدی یکی از موضوعات کلیدی اجرای این طرح است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان روخوانی و روانخوانی قرآن و ریشه کن کردن بیسوادی قرآن را رکن دوم و اصولی اجرای طرح جوانه های صالحین عنوان کرد و گفت: در این زمینه کلاس ها و کارگاه های قرآنی در سطوح ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای رفع اشکال و تصحیح در روانخوانی و روخوانی برگزار می شود.

حجت الاسلام علیجانی افزود: تبیین چرایی رفتن به سمت سبک زندگی اسلامی را سومین موضوع اصلی طرح جوانه های صالحین است که با عناوین آداب معاشرت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از اسراف، تشویق جوانان به امر ازدواج آسان و توجه به ازدیاد نسل شناخته می شود.

وی اذعان کرد: تمامی سطوح این سه موصوع مرتب با گام ھای بیانیہ گام دوم انقلاب است که مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

بهره گیری از ظرفیت متولیان فرهنگی و ورزشی برای اجرای بهتر طرح جوانه های صالحین

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان اذعان کرد: برای عملیاتی شدن بهتر برنامه ها و وحدت رویه در اجرای این طرح، هماهنگی هایی با ادارات ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کمیتہ امداد امام خمینی(ره) و مدیریت استخر شهرستان به عمل آمده است.

تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد
به گزارش عصرهمدان؛ در گزارش های آتی به بازخورد اجرای طرح جوانه های صالحین در بین نوجوانان و جوانان می پردازیم، طرحی که هدف آن در نهایت تربیت نسلی پویا، پرانگیزه و با نشاط در سایه تعالیم اسلامی است.
فاطمه زنگنه
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14939
  • دیدگاه‌ها برای طرح جوانه های صالحین، گامی مؤثر در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب/ تربیت نسلی پویا و پرانگیزه در سایه تعالیم اسلامی شکل می گیرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.