• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
رئیس سازمان مشاغل شهرداری خبر داد:

طراحی ایستگاه استقرار کارگران در همدان

  • کد خبر : 214849
  • 03 اردیبهشت 1403 - 13:02
طراحی ایستگاه استقرار کارگران در همدان
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: بزودی سه ایستگاه استقرار کارگران در سطح شهر همدان ساخته خواهد شد.

معراج عاشورلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ برای ساماندهی کارگران فصلی که در محله نظربیگ تجمع می‌کنند، ایستگاه استقراری در محله نظربیگ تدارک دیده شده است، این ساختمان بنام مرکز استقرار و ساماندهی است.

وی افزود: تقریباً حدود ۹۰ درصد کارگران شهر همدان در آنجا استقرار داشته و با ثبت میزان توانمندی و حرفه‌ای که دارند با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم بصورت تلفنی به محل کار می‌روند.

رئیس سازمان مشاغل شهرداری تصریح کرد: این مرکز به کمک انجمن کارگران، با ساماندهی و دسته‌بندی افراد را بر اساس توانمندها، تخصص و حرفه‌، گواهی‌نامه فنی‌حرفه‌ای ارتباط آنلاین کارگران با شهروندان را نیز فراهم ساخته است.

عاشورلو تاکید کرد: کارگرانی که در محله‌های نظربیگ، میدان باباطاهر، میدان امام حسین(ع) و ایستگاه شریعتی تجمع می‌کنند، کارگران فصلی بوده و در زمان‌های خاصی در آنجا استقرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر هستیم تا سه ایستگاه استقرار در سطح شهر، برای کارگران ایجاد کنیم، عنوان کرد: این ایستگاه‌ها همانند ایستگاه اتوبوس بوده اما دارای تجهیزات سرمایشی_گرمایشی، در واقع این ایستگاه‌ها، بعنوان پناهگاهی برای کارگران در برابر باد، باران و گرمای تابستان تدبیر شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز برای استقرار این کارگرلن فراهم شده اما مورد استقبال این کارگران واقع نشده، خاطرنشان کرد: ما نیز قانونی نداریم که این کارگران را به اجبار از این محله‌ها جمع‌آوری کرده و در فضای بسته نگهداری کنیم.

عاشورلو یادآور شد: برای فرهنگ‌سازی استفاده از ایستگاه استقرار برای کارگران، بنر و بروشورهایی هم چاپ کرده‌ و بین آنها پخش کرده‌ایم و در رابطه با مزاحمت و ترافیک آنها در خیابان، نیز صحبت کرده‌ایم اما فایده‌ای ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر میزان کاریابی این کارگران در این ایستگاه‌ها گفت: کارگران واقعی که در این فصل مشغول به کار هستند، بالای ۹۰ درصد از این تعداد افرادی که در این محلات تجمع می‌کنند، کارگر متخصص نبوده و خیلی از مردم بخاطر کیفیت کار این افراد، از ما شاکی هستند.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214849
  • دیدگاه‌ها برای طراحی ایستگاه استقرار کارگران در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.