• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

ضرورت حفاظت دقیق از سامانه های هوشمند و تجهیزات ایمنی راهها

  • کد خبر : 65554
  • 24 اردیبهشت 1399 - 13:12
ضرورت حفاظت دقیق از سامانه های هوشمند و تجهیزات ایمنی راهها

مصطفی پناهنده گفت: آسیب های وارده و تخریب سامانه های هوشمند در جاده‌های استان، موجب وارد آمدن خسارت در این بخش است. به گزارش عصر همدان؛مصطفی پناهنده، مدیر کل راهداری استان همدان اظهار داشت: تخریب و آسیب های وارده به سامانه های هوشمند حمل و نقل که همواره جان رانندگان و مسافران را نیز در […]

مصطفی پناهنده گفت: آسیب های وارده و تخریب سامانه های هوشمند در جاده‌های استان، موجب وارد آمدن خسارت در این بخش است.

به گزارش عصر همدان؛مصطفی پناهنده، مدیر کل راهداری استان همدان اظهار داشت: تخریب و آسیب های وارده به سامانه های هوشمند حمل و نقل که همواره جان رانندگان و مسافران را نیز در معرض خطر قرار می دهد به یکی از معضلات جاده‌های این استان تبدیل شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد: نصب سامانه های هوشمند حمل و نقل از جمله سامانه ثبت تخلف سرعت، تابلو پیام متغیر، تردد شمار، توزین در حال حرکت و… برای امنیت و آرامش رانندگان و مسافران با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده و سرقت و تخریب آنها، احتمال بروز سوانح را افزایش می‌دهد.

پناهنده یادآور شد: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعاً علائم و تابلوها را جایگزین می کند و نحوه قرار داد با پیمانکار نیز به گونه ای است که پیمانکار موظف است چنانچه قطعه ای به سرقت برود، جایگزین کند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان همدان به یاری تلاش مجموعه و دستگاه های مرتبط پلیس، سپاه و بسیج نخستین استان در ارائه خدمات بوده، ابراز امیدواری کرد: هر سال این مجموعه به عنوان برترین استان، فعالیت های خود را ارائه می دهد.

مدیر کل راهداری استان همدان بر حفاظت و نگهداری از سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای تأکید کرد و ابراز داشت: تیم‌های گشت این نهاد، بازدیدها و نظارت‌های مستمر در طول راه‌های ارتباطی استان به ویژه جاده‌های اصلی را در دستور کار خود دارد.

وی با قدردانی از فرمانده هان پلیس راه همدان-ملایر و نیروی انتظامی استان گفت: در قبال همکاری مستمر، اطلاعات مورد نیاز به دستگاه های قضایی ارائه می شود.

این مسئول تاکید کرد: علاوه بر برخورد قانونی باید از طریق فرهنگ سازی در تمامی اقشار برای جلوگیری از این عمل مجرمانه اقدام کرد.

پناهنده در ادامه با بیان اینکه این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود، بیان داشت: با داشتن ۵ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه، آسیب و تخریب علائم و تأسیسات جاده ای، اداره کل را متضرر می کند و به دنبال رفع مشکلات با استفاده از توان شوراها و دهیاری ها هستیم و اگر در مباحث نظارتی کمک بیشتری داشته باشیم، قطعا موفق تر خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=65554
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت حفاظت دقیق از سامانه های هوشمند و تجهیزات ایمنی راهها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.