• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
حاشیه نگاری تب مناظره در هوای سرد همدان؛

صوفی دعوت رسمی به مناظره از سوی قراباغی را نپذیرفت

  • کد خبر : 212205
  • 09 اسفند 1402 - 21:46
صوفی دعوت رسمی به مناظره از سوی قراباغی را نپذیرفت
حسن قراباغی نامزدها به ویژه عباس صوفی را به مناظره رسمی پیرامون برنامه و عملکرد وی دعوت کرد و گفت: چندروز قبل هم این دعوت را انجام دادم اما آقای صوفی قبول نکردند، الان هم ایشان را مجددا دعوت به مناظره رسمی می‌کنم؛ عباس صوفی نیز در پاسخ به این دعوت گفت: من حاضرم در جلسه دیگری پس از انتخابات پاسخ سوالات شما را بدهم! من برنامه‌ای برای مناظره ندارم، اما به همه مردم جوانان، خانم‌ها و ورزشکاران پاسخگو هستم.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» در آخرین روز از مهلت تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی مناظره انتخاباتی در محل حوزه علمیه زنگنه همدان با حضور پنج نفر از نامزدها برگزار شد.

در این مناظره آقایان محمدحسین وفایی، محمد جواد عزیزی، حسن قراباغی، عباس صوفی و احمد حسین فلاحی حضور داشتند و با وجود هوای سردی که این روزها در همدان حاکم است اما تب مناظره بالا بود.

وقت شناس بودن برخی از نامزدها از زمان حضورشان مشخص بود، مثلا آقایان عزیزی، قراباغی، فلاحی و وفایی به موقع در محل مناظره حضور پیدا کردند اما آقای صوفی با تاخیر در محل حاضر شدند و ظاهراً از قبل اطلاع داده بودند که به دلیل حضور در محلی دیگر دیرتر به مناظره می‌آیند.

به دلیل حضور پرشور دانشجویان و طلاب، پس از چهل دقیقه انتظار برای رسیدن آقای صوفی بالاخره مناظره آغاز شد و پس از یک ربع بالاخره آخرین نامزد نیز رسید.

در ابتدا هر نامزد در حد سه دقیقه رزومه و برخی از اهداف خود را بیان کرد.
در قسمت بعدی مجری برنامه سوالاتی مشترک از همه نامزدها پرسید و آن‌ها به ترتیب پاسخ دادند ، نخستین سوال در خصوص دلیل نامزدی افراد برای نمایندگی مجلس بود که هر نامزد علت را توضیح داد.

حسن قراباغی دلیل خود را اینگونه بیان کرد:
انقلاب اسلامی محصول جنبش جوانان همراه با گفتمان مبتنی بر ولایت است و ما ورود کردیم تا این را به جامعه برگردانیم؛ در جنبش سال گذشته که خیلی‌ها سکوت کردند و نشان دادند اختلال بین مسؤلین برقرار است، لازم است ورودی داشت که بتواند بین همه نسل‌ها یفعال در جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کند، این ارتباط باید فضای گفتمانی برقرار کند.
ورود کردیم تا برنامه محور در همه عرصه‌های تاثیرگذار باشیم و برنامه‌ها آماده است تا گفتمانی در سطح جامعه آوریم که بگوید می‌شود بدون تخریب و انتقاد بی‌هدف برنامه ارائه داد و با سیاست های کلی منطبق و زمینه ساز ورود بیشتر جوانان شد. توانمندی ایجاد این گفتمان را دارم و قرار نیست خود را به کسی تحمیل کنم، به فرمایش ولی خود عمل می‌کنیم که فرمودند بی‌تقوایی نکنید و حرف خود را بزنید با فکر و تکیه به آرامش و تعادل به عنوان یک معلم ورود کردم تا دست سیاست بازی و دغل‌بازی را بشکنم.

عباس صوفی اینگونه به سوال پاسخ داد:
مردم ما از حرف خسته شدند و مجلسی می‌خواهند که عملیاتی باشد، افرادی لازم است که دارای تجربه باشند و برای مردم قوانین موثر بگذارند. بعد از ۲۵ سال کار اجرایی و دو سال کار ملی اعتقاد دارم می‌توانم برای مردم آدم موثری باشم و با توجه به تجربه چهار سال شهرداری کنار مردم و گروه‌های مختلف بودیم و همیشه با مشورت کار را پیش بردیم؛ بعضاً مردم خوب همدان از من تقاضا کردند ثبت‌نام کنم این اتفاق افتاد و احساس می‌کنم با توجه به تجربیاتم در استان مؤثر باشم.

محمد جواد عزیزی دلیل خود را اینگونه توضیح داد:
دلیل حضور من در این عرصه اخروی است، خداوند به من کمک کرد در بهترین خانواده رشد کردم در بهترین دانشگاه درس خواندم، در جایگاه‌هایی بودم که شرایط جامعه را درک کردم مشکلات را دیدم و برای آن‌ها برنامه در نظر گرفتم و سپس با افرادی مشورت کردم و پس از استخاره بر قرآن کریم وارد این عرصه شدم.

محمدحسین وفایی نیز اینگونه پاسخ داد:
معتقدم باید گفتمان اصلاح در حکمرانی را پیش ببریم، این نیازمند حمایت مردم است و نماینده مجلس نماینده قدرت عمومی است، باید دارای اشراف به مسائل کشور باشد و مسائل کشور را احصا و نسبت به مشکلات تصمیم‌گیری کند، سی سال در این زمینه کار کردم و حاکمیت را می‌شناسم، روابط بین دستگاه‌های حاکمیتی را می‌شناسم و وورد کردم و اعتقاد دارم می‌شود از وضع موجود عبور کرد.

احمد حسین فلاحی در این باره اینگونه توضیح داد:

من در دوره قبل بدون کمترین هزینه رأی آوردم و مشکلات خیلی از مردم را پیگیری کردم، در حین کار مسائلی را در ساختارهای نظام و نیازهای انقلاب دیدم که باید وارد می‌شدم تا کمک حال باشم.
شفافیت و عملکرد چهار ساله من در مجلس دلیل بر این است که کارایی دارم یا نه؟ طیف‌های مختلف بر کارایی من نظارت داشتند،
من علی‌رغم میل باطنی وارد این عرصه شدم، بارها گفتم که مقدس‌ترین جایگاه طلبگی است دوست دارم به همان جا برگردم اما شرایط کشور به نحوی است که باید کار کرد تا کشور به سمت پیشرفت رود.
در بسیاری از حوزه‌ها نیاز به اصلاح ساختار داریم و در همین دوره مجلس بیشترین فردی که پیگیر اصلاح ساختار بوده من بودم.

در ادامه این مناظره، میزان مبلغی که نامزدها برای بحث تبلیغاتی استفاده کردند مورد پرسش قرار گرفت.

حسن قراباغی شفافیت مالی در تبلیغات را اینگونه پاسخ داد:
مبلغ ۲۰ میلیون تومان صرف اجاره حسینیه برای ستاد، ۶۵ میلیون تومان پرداختی برای چاپ تبلیغاتی، ۱۶ میلیون تومان داربست، ۱۰ میلیون تومان صداوسیما و ۱۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های جاری ستاد شده است.

شب گذشته برای اولین بار معجزه شد و در ستاد ما غذا بود! پدر غذا تهیه کرده بود چراکه شب‌های دیگر مادر غذا می‌پخت، هزینه از پس انداز شخصی هست و اگر خدا کمک کند یک ریال پرداختی غیراز این‌ها نیست.
هیچ وعده‌ای به کسی ندادیم و زور آن را هم نداریم تا همه شهر و دیار را تبلیغات نصب کنیم و اصلا صحیح نمی‌دانیم هزینه زیادی صرف این موضوع شود، ۲۰ میلیون تومان هم به دوستان رسانه‌ای قول دادیم تا کمک کنیم.

نوبت به عباس صوفی رسید تا پاسخ این سوال را بدهد؛ صوفی با انتقاد از این سوال به شرح زیر پاسخ داد:
این سوال وقتش بعداز انتخابات است نه الان، ما الان فقط هزینه پوستر و بنر براساس آنچه ۲۰۰ روستا و شهرستان فامنین با گستردگی بالا هست را داریم.
قانونی هست که شماره حساب معرفی کردیم و باید گزارش دهیم و شفاف باشد، در نتیجه قانون نظارت دارد، خیلی از ستادهای من توسط مردمی است که به من لطف دارند و کمک کردند.

در اینجا مجری مناظره، پاسخ این نامزد انتخاباتی را قانع کننده ندانست و مجددا درخواست کرد تا میزان مبلغی که برای تبلیغات خود صرف کرده است را اعلام کند.

صوفی مجددا پاسخ داد:
الان فقط هزینه پوستر و بنر هست که البته الان رقم را ندارم اما در مجموع از شما بالاتر قانون هست که باید پاسخگو باشم، در این بین افرادی در مجلس نسبت به این صحبت عباس صوفی انتقاداتی وارد کردند که رئیس ستاد وی یعنی مهدی روحی خطاب به افراد گفت شما مجری هست شما همهمه نکنید!
صوفی آدام نداد: هزینه های محل سپرده شخصی است و اگر کمکی بشود باید به قانون اعلام کنم، من به این شهر خدمت کردم و خیلی‌ها همچون آقای روحی، آقای بهروان و هیئت‌های ورزشی به صورت خودجوش کمک کردند.

نوبت پاسخ‌دهی به محمدجواد عزیزی رسید که اینگونه پاسخ داد:
ما هفت میلیون تومان برای ستاد هزینه کردیم، برای بنر ۲۰ میلیون تومان، پوستر تا الان ۱۵ میلیون شده است؛ برخی می‌گویند ما پوستر شما را نمی‌بینیم ما گفتیم با این کم خرج کردن مسیری ایجاد کردیم که اگر کسی خواست وارد این راه شود بداند بدون هزینه بالا هم می‌شود.
شماره حساب هم مشخص کردیم و قبل انتخابات پولی که کنار گذاشته بودیم جایی گیر کرد و در نتیجه از عموی خود قرض کردیم تا بعدا به او بازگردانیم.
مبلغ صرف شده حدودا ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون حدس زدیم بشود ولی تا الان ۶۰ میلیون تومان شده است.

نامزد دیگر محمدحسین وفایی بود که به این سوال پاسخ داد.

من چهار بنر بیشتر در سطح شهر نصب نکردم و برای پوستر و کارت ویزیت دو میلیون تومان هزینه کردم، ۱۰ میلیون تومان نیز به صداوسیما داده‌ام و در مجموع ۳۰ میلیون تومان شده و سعی میکنم به ۵۰ میلیون تومان نرسد، همه هزینه‌ها از شخص خودم بوده و نیاز به کمک کسی ندارم.

احمد حسین فلاحی نیز در این باره اینچنین پاسخ داد:
دوره گذشته هزینه‌های تبلیغاتی‌ام ۴۰ میلیون تومان می‌شد که ۵۰ میلیون تومان وام گرفتم تا پرداخت کنم و هنوز قسطش را می‌پردازم، دوستان گفتند این دفعه همه چیز گران‌تر شده، ماشینی داشتم که مجلس با همان می‌رفتم، چندباری تصادف کردم در همان مسیر و جاده که در نهایت ماشین را فروختم و گران شد، پول را کنار گذاشتم و به دوستان گفتیم ۵۰ میلیون دارم، پوستر و بنر را کوچک گرفتیم و تا الان ۶۰ میلیون تومان هزینه بنر شده.
به جایی وصله نیستم حقوق نمایندگی می‌گیرم، قبل از مجلس از دانشگاه ۳۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردم، به مجلس که رفتم حقوق دانشگاه قطع شد و حقوق نمایندگی را دریافت کردم که فیش‌های حقوقی هم منتشر شده است؛ حکم کارگزینی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان است و گاهی با اضافه‌کاری تا ۲۵ میلیون تومان هم می‌شود.

با پایان توضیحات آقای فلاحی، آقای صوفی مجددا شروع به توضیح و انتقاد نسبت به این سوال کرد که البته مجری برنامه از وی خواست تا در زمان خودشان پاسخ دهند.

در ادامه مناظره افراد نسبت به کمیسیون‌هایی که انتخاب کردند تا در آن فعالیت کنند را بیان و نسبت به دلایل خود توضیحاتی دادند.
مناظره ادامه داشت تا اینکه ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه آقای صوفی اعلام کردند به دلیل حضور در جلسه‌ای دیگر باید مناظره را ترک کنند و این موضوع با انتقاد حضار مواجه شد؛ حضار معتقد بودند وی دیرتر از بقیه به مناظره آمد و زودتر هم می‌خواهد جلسه را ترک کند درحالی که بسیاری از سوالات آن‌ها از این نامزد بدون پاسخ مانده است.

برخی نسبت به عدم حضور آقای صوفی در دانشگاه آزاد انتقاد کردند و گفتند شما پاسخگو سوالات نیستید؛ به هرحال قرار شد وی ده دقیقه‌ای بیشتر در مناظره بماند و سوالات حضار ابتدا از او پرسیده شود.

در ادامه حضار پیرامون آنکه آقای صوفی در سابقه کاری خود در حوزه اجرایی فعالیت داشته و در حوزه پژوهشی همچون مجلس نمی‌تواند به خوبی عمل کند سوالاتی را پرسیدند که در نهایت آقای صوفی پاسخ داد: مردم باید تصمیم بگیرند به من رأی دهند یا خیر، من طبق قانون کاندید شدم، شورای نگهبان مرا تایید کرد و مردم حق دارند انتخاب کنند، من اعتقاد دارم مجلس فردی می‌خواهد که تجربه داشته باشند و قوانینی که تصویب می‌کند در سفره مردم تاثیر داشته باشد.

سوالاتی دیگر پیرامون وضعیت استخدامی در زمان شهرداری وی، توهین برخی اعضای ستاد وی به افراد، تابعیت کانادا داشتن یا نداشتن فرزند وی، توضیح وی در خصوص سند توسعه و کارگروه‌های او و صحبت وی در خصوص پل شهید همدانی سوالاتی پرسیده شد که به آن‌ها پاسخ داد.

در ادامه حسن قراباغی، نامزدها به ویژه عباس صوفی را به مناظره رسمی پیرامون برنامه و عملکرد وی دعوت کرد و گفت: چندروز قبل هم این دعوت را انجام دادم اما آقای صوفی قبول نکردند، الان هم ایشان را مجددا دعوت به مناظره رسمی می‌کنم؛ عباس صوفی نیز در پاسخ به این دعوت گفت: من حاضرم در جلسه دیگری پس از انتخابات پاسخ سوالات شما را بدهم! من برنامه‌ای برای مناظره ندارم، اما به همه مردم جوانان، خانم‌ها و ورزشکاران پاسخگو هستم.

با خروج عباس صوفی از مناظره، سوالاتی پیرامون نظر نامزد‌ها در خصوص برنامه آن‌ها پرسیده شد و در نهایت مناظره با اذان ظهر به پایان رسید.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212205
  • دیدگاه‌ها برای صوفی دعوت رسمی به مناظره از سوی قراباغی را نپذیرفت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.