• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

«صهیونیست» دچار بحران امنیتی و اجتماعی شده است/ جریان مقاومت، «مردمی» و «ملی»

  • کد خبر : 66685
  • 31 اردیبهشت 1399 - 8:53
«صهیونیست» دچار بحران امنیتی و اجتماعی شده است/ جریان مقاومت، «مردمی» و «ملی»

پرویز حاجی زاده با بیان اینکه صهیونیست ها وابستگی هویتی، فرهنگی، اعتقادی و ملی به فلسطین ندارند، گفت: آنها آوارگانی از چهارگوشه دنیا بودند که در سرزمین فلسطین جمع شدند و  با کوچکترین ناامنی، منطقه را ترک می کنند و این یک بحران  امنیتی و اجتماعی در دل سرزمین های اشغالی است. پرویز حاجی زاده، […]

پرویز حاجی زاده با بیان اینکه صهیونیست ها وابستگی هویتی، فرهنگی، اعتقادی و ملی به فلسطین ندارند، گفت: آنها آوارگانی از چهارگوشه دنیا بودند که در سرزمین فلسطین جمع شدند و  با کوچکترین ناامنی، منطقه را ترک می کنند و این یک بحران  امنیتی و اجتماعی در دل سرزمین های اشغالی است.

پرویز حاجی زاده، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در درجه اول هدف اصلی از تشکیل رژیم منفوس صهیونیستی در منطقه رابطه مستقیم با منافع کشور های غربی و در راس آنها امپراتوری سابق بریتانیا و ایالات متحده آمریکا دارد، گفت: کشورهایی که همسو با این دوکشورند حامیان رژیم صهیونیستی اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، همان آوارگان یهودی در اروپا و آمریکا هستند دو معضل مهم برای اروپایی ها داشتند، افزود: معضل اول معضل اقتصادی بود چرا که شریانهای اقتصادی غرب در اروپا و آمریکا را کنترل می کردند و ذهنیت منفی در بین افکار عمومی غربی علیه یهودی ها ایجاد شده بود.

حاجی زاده معضل دوم آوارگان یهودی را مسائل امنیتی عنوان و تصریح کرد: از آنجا که این یهودیان اقلیت پراکنده در اروپا و آمریکا بودند، در حوزه های سیاست گذاری و تصمیم گیری در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی غربی ها نفوذ داشتند و غربی ها می خواستند سقل نفوذ اطلاعاتی و امنیتی یهودی ها را از آمریکا و اروپا به خارج از این محدوده منتقل کنند تا قابل کنترل، قابل هدایت و همسو و هم راستا با منافع غربی ها باشد.

اسرائیل در ابتدا اقدام به تاسیس گروه های تروریستی مثل هاگانا و اشترن کرد

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید براینکه در ابتدا برای تعیین سرزمین صهیونیست ها مکان هایی همچون آرژانتین در آمریکا، آنگولا یا سرزمین های آفریقایی مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: در نهایت سرزمین فلسطین انتخاب شد چرا که منبع انرژی در خاورمیانه است و به عنوان  یک شاهراه بین المللی دو قاره آسیا و اروپا را به هم پیوند می دهد و از نظر امنیتی، سیاسی  و اقتصادی جایگاه بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی جنایات بزرگی طی سال ها مرتکب شده است، گفت: این رژیم غاصب در ابتدا با حمایت مستقیم و غیر مسقیم غرب، اقدام به تاسیس گروه های تروریستی مثل هاگانا و اشترن کرد و رهبران نخستین رژیم صهیونیستی همچون اسحاق شامیر، گلدا مایر و داوید بن گوریون اعضای اصلی این گروه ها بودند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه صهیونیست ها با تشکیل گروه های تروریستی به اشغال سرزمین به صورت خانه به خانه و منطقه به منطقه  پرداختند، تصریح کرد: آن ها ابتدا با تهدید وسپس با حملات  تروریستی و آتش زدن خانه ها و مزارع مردم مظلوم فلسطین را از خانه هایشان خارج کرددند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید براینکه بزرگترین جنایات صهیونیست ها در کفرقاسم  و ده یاسین رخ داده است، افزود: صهیونیست ها این دو روستا را به همراه حیوانات به آتش کشیدند و این لکه ننگ، جنایت تلخ و سیاهی در پیشانی دنیا به ویژه سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر زده شد.

جریان مقاومت یک بازیگر قوی بین المللی و منطقه ای در بعد جهانی است

وی با بیان اینکه ظالمان رژیم غاصب در لبنان نیز جنایات زیادی در اردوگاه صبرا و شتیلا انجام دادند، گفت: جنایات آن ها در غزه باعث تبدیل شدن منطقه به بزرگترین زندان در جهان شد و محاصره ناجوانمردانه و ضد انسانی همچنان ادامه دارد.

حاجی زاده با تاکید براینکه امروزه برای همه کشورهای دوست و دشمن جمهوری اسلامی مبرهن شده که جریان مقاومت یک بازیگر قوی بین المللی و منطقه ای در تعیین سرنوشت در خاورمیانه و بعد جهانی است، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها این موضوع را می دانند و به همین علت علیه جریان مقاومت توطئه کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل ادامه داد: توطئه آن ها یه این صورت بود که ابتدا سعی در تضعیف جریان داشتند و از این که موفق نشدند، اقدام به ایجاد گزینه های بدلی و غیر واقعی مثل داعش، طالبان و گروه های تروریستی به اسم حامی  جهادگران مسلمان کردند تا اقدامات به حق و منطقی مبارزان جبهه مقاومت را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها در عرصه ایجاد گزینه های بدلی نیز شکست خوردند، تصریح کرد: این شکست خوردن رژیم غاصب نشان می دهد که جریان مقاومت یک جریان مردمی و ملی است؛ این جریان صرفا دولتی و دست پرورده جمهوری اسلامی نیست که بگوییم عوامل جمهوری اسلامی  در کشور ها پخش اند و الان جریان های مقاومت مردمی ترین جریانی است که در قلب ملت های مسلمان مظلوم و آزاده منطقه خاورمیانه و حتی در کشورهای دنیا فروزان است و  روز به روز هم نورانی تر می شود.

جریان مقاومت نخواهند گذاشت معامله منحوس قرن به سرانجام برسد

حاجی زاده با بیان اینکه این جریان و هسته های مقاومت نخواهند  گذاشت معامله منحوس قرن که از سوی ترامپ مطرح شده به سرانجام برسد، افزود: این معامله ابری، عربی و غربی است، یعنی دولت های خود فروخته و حاکمان وابسته مستبد به برخی کشورهای اسلامی مثل آل صعود و بحرین و مصر آمدند به خیال خود یا حاکمان امارات معامله قرن را به سرانجام برسانند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید براینکه باید حقوق فلسطینی ها در نظر گرفته شود، گفت: معامله قرن همچون قراردادهای گذشته  به سرانجامی نخواهد رسید و تا زمانی که مردم دنیا به ویژه سران کشورهای خود فروخته عربی و غربی حقوق واقعی فلسطینی ها را از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و رای و پایتختی همیشگی قدس شریف برای مردم فلسطین عزیز به انها داده نشود یقینا هیچ معامله و قرارداد بین المللی به سرانجام نخاهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اگر غرب مدعی دموکراسی و برگزاری انتخابات دموکراتیک و آزاد است باید با حضور همه افراد ساکن در فلسطین اشغالی، کرانه باختری و غزه انتخابات سراسری برگزار کند، اظهار کرد: باید یک حکومت ملی با رای مردم تشکیل و دولتی واحد با کشور و سرزمینی واحد ایجاد و وحدت فسطین با هر نام و عنوانی حفظ شود.

حاجی زاده فروپاشی رژیم صهیونیستی را یک اتفاق قطعی دانست و افزود: وقتی اقای نصرالله، رهبر قهرمان جهان عربی در جبهه مقاومت، صهیونیست ها را تهدید به حمله موشکی می کند، عدم ثبات روانی و ناامنی برای صهیونیست ها رخ می دهد چرا که وابستگی هویتی، فرهنگی، اعتقادی و ملی به فلسطین ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل ادامه داد: صهیونیست ها با کوچکترین ناامنی، منطقه را ترک می کنند و این یک بحران  امنیتی و اجتماعی در دل سرزمین های اشغالی است؛ بنابراین فروپاشی رژیم  صهیونیستی قطعی است و شاید زودتر از ۲۰ سال اینده باشد.

انتهای پیام/س

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=66685
  • دیدگاه‌ها برای «صهیونیست» دچار بحران امنیتی و اجتماعی شده است/ جریان مقاومت، «مردمی» و «ملی» بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.