• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0
در دو روز گذشته اتفاق افتاد؛

صف‌های طولانی مقابل فروشگاه

  • کد خبر : 211157
  • 24 بهمن 1402 - 9:14
صف‌های طولانی مقابل فروشگاه
اخیراً با انتشار خبر افزایش میزان یارانه و تخصیص کالابرگ الکترونیکی به سبد معیشتی خانوارها، به یکباره شاهد ازدحام جمعیت و صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های سطح شهر بهار بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ تعداد زیاد فروشگاه‌های مختلف در سطح شهر بهار بسیار مشهود است و شما در هر محله‌ای از شهر یک یا دو فروشگاه بزرگ را می‌بینید که برخی از آنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح هستند.

اما همه فروشگاه‌های سطح شهر به‌علاوه فروشگاه‌های دیگری که کالا برگ الکترونیک ارائه می‌نمایند با ازدحام جمعیت مواجه بودند.

خبرنگار گروه اقتصادی عصر همدان به یکی از فروشگاه‌های سطح شهر که کالابرگ الکترونیکی، ارائه می‌نماید مراجعه کرد و آن‌جا هم با ازدحام جمعیت مواجه شد.

یکی از شهروندان در مقابل فروشگاه می‌گوید: دیگر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، کالا به مردم ارائه نمی‌کنند و مردم به فروشگاه‌های کوچک‌تر مراجعه می‌نمایند.

شهروند دیگری که از ایستادن در صف طولانی کالابرگ خسته شده بود گفت: چرا مسئولین تدبیری نمی‌اندیشند تا مردم دچار این مشکلات نشوند؟

وقتی خبرنگار عصر همدان علت این ازدحام را از شهروندان پرسید یکی از آنها گفت: شنیده‌ایم که فقط تا تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه فرصت دریافت کالاهای یارانه‌ای است و بعد از آن دیگر نمی‌توان از این کالاها با قیمت یارانه‌ای استفاده کرد.

در بین جمعیت شهروندان زیادی نیز از روستاهای اطراف برای گرفتن کالا در صف ایستاده بودند و همه آن‌ها برای گرفتن کالا عجله داشتند تا در تاریخ ذکر شده از قافله جا نمانند.

با پرس و جوی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان از افرادی که داخل صف بودند فقط یک حرف شایع بود و آن فرصت بسیار کم برای اخذ کالاهای یارانه‌ای بود.

به‌علت ازدحام زیاد جمعیت، مدیر فروشگاه کرکره برقی مغازه را پائین نگه داشته بود و افرادی را به‌صورت چند نفره برای خرید به داخل فروشگاه هدایت می‌کرد و بعد از اتمام خرید آن‌ها، چند نفر دیگر را برای ورود به مغازه هدایت می‌نمود.

بالاخره خبرنگار عصر همدان با تلاش فراوان به داخل فروشگاه رفته و با مدیر فروشگاه صحبت کرد.

مدیر فروشگاه، رئیس اتحادیه خواروبار فروشان شهرستان بهار نیز بود و گفت: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنم عجله ننمایند، چرا که کالا برگ یارانه‌ای آن‌ها تا ۱۷ اسفندماه قابل برداشت و خرید از تمامی فروشگاه‌ها می‌باشد و مهلت اندک اخذ کالابرگ شایعه است.

شهروند دیگری می‌گوید: در فروشگاه‌های بزرگ برخی کالاها ارائه نمی‌شود و یا در صورت ارائه کالاها به شما پیشنهاد خرید کالاهای دیگر خود را نیز می‌دهند.

با این اوصاف باید دید که طرح چنین شایعاتی برای تشویش اذهان و نگرانی مردم و در نتیجه ایجاد صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها چیست و به چه علت طراحی می‌شود؟

آیا دوباره فرصتی برای برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور فروش اجناس قدیمی و در آستانه انقضای خود به‌وجود آمده است؟

البته از ضعف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دولت و عدم بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای مردم در این زمینه، نمی‌شود چشم پوشی کرد، چرا که یک شایعه به راحتی توانسته است مردم را مقابل فروشگاه‌ها ساعت‌ها در صف‌های طولانی نگه دارد.

بحث بالا بردن سواد رسانه‌ای و خنثی نمودن عملیات‌های روانی بحثی است مفصل که در این مجال نمی‌گنجد اما باید توجه داشت که شایعات به راحتی در فضای مجازی و در فضای حقیقی می‌توانند باعث نگرانی و اختلال در زندگی مردم شوند و باید برای آن طرح و برنامه‌ای اساسی و فکری هوشمندانه نمود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211157
  • دیدگاه‌ها برای صف‌های طولانی مقابل فروشگاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.