• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند خبر داد:

صدور ۶۱ اخطار برای واحدهای تولیدی آلاینده

  • کد خبر : 210656
  • 17 بهمن 1402 - 8:44
صدور ۶۱ اخطار برای واحدهای تولیدی آلاینده
رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند گفت: برای ۶۱ واحد تولیدی و آلاینده که به روش‌های مختلف موجب آلودگی محیط‌زیست شدند اخطار صادر و ابلاغ‌شده است.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌ زیست پایگاه خبری «عصر همدان» گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات محیط‌زیستی از ابتدای سال پایش و بازرسی از واحدهای تولیدی شهرستان انجام‌شده و ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در این مدت به ۶۱ واحد تولیدی و خدماتی که از طریق تخلیه فاضلاب‌های آلوده یا با انتشار ذرات و گازهای آلاینده موجبات آلودگی هوا را فراهم کرده بودند اخطار داده شد.

قیاسی ادامه داد: این واحدها با عدم مدیریت پسماندها و یا آلودگی خاک، محیط‌زیست را آلوده و بهداشت عمومی را به مخاطره انداخته بودند که برای آن‌ها اخطاریه محیط‌زیستی صادر و ابلاغ‌شده است.

وی افزود: در همین ارتباط پرونده تخلف واحدهای آلاینده‌ای که رفع آلودگی نکرده‌اند به مراجع قضایی شهرستان جهت تعیین کیفر ارسال‌شده است.

رئیس محیط‌زیست نهاوند در بخش دیگری از سخنانش به تخلفات در حوزه شکار غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۲ متخلف از قانون و مقررات شکار و صید به مراجع قضایی معرفی که تاکنون برای چهار نفر از آن‌ها ۱۳۰ میلیون ریال جزای نقدی و یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال ضرر و زیان تعیین‌شده است.

قیاسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از معرفی خودرو متخلف تخلیه کننده فاضلاب به مراجع قضایی خبر داد.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به گزارش دریافتی از یکی از بخشداری‌های شهرستان مبنی بر تخلیه فاضلاب توسط یکی از خودروهای حمل فاضلاب در مکان غیرمجاز سطح و حاشیه جاده و محدوده داخل روستا بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس محیط‌زیست نهاوند بیان کرد: با توجه به اینکه خودروهای تخلیه و حمل فاضلاب‌های انسانی مجاب به تخلیه در مکان‌های مجاز و محل سیستم تصفیه‌خانه شهر نهاوند می‌باشند با متخلفان از این موضوع برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: خودرویی که حسب گزارش یادشده مبادرت به ارتکاب به فعل خلاف قانون و مقررات نموده بود برای تحت تعقیب و کیفر قانونی قرار گرفتن به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شد.

قیاسی اظهار داشت: شایسته است کلیه اشخاص و شهروندان در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط‌زیست را وظیفه‌ای همگانی تلقی نموده است، با گزارش‌های مستند و متقن از طریق دستگاه‌های اجرایی مسئول، پیگیر تخلفات بهداشتی، محیط‌زیستی خود باشند تا محیطی پاک و پاکیزه و عاری از معضلات بهداشتی و محیط‌زیستی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم شهروندان فرهیخته شهرستان حافظ محیط‌زیست باشند و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان را دراین‌ارتباط مساعدت و یاری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210656
  • دیدگاه‌ها برای صدور ۶۱ اخطار برای واحدهای تولیدی آلاینده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.