• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

صادرات دام و طیور با عوارض گمرکی صفر/ کوچک شدن سفره مردم

  • کد خبر : 172612
  • 21 آذر 1401 - 13:08
صادرات دام و طیور با عوارض گمرکی صفر/ کوچک شدن سفره مردم

در پی خبر آزادسازی صادرات گوشت قرمز و مرغ با عوارض گمرکی صفر به کشور عراق از شهر ایلام، شاهد کاهش عرضه این محصولات و افزایش قیمت آن در بازار هستیم. به گزارش عصر همدان؛ با انتشار خبر آزاد سازی صادرات دام و طیور به کشور عراق از استان ایلام با عوارض گمرکی صفر سبب […]

در پی خبر آزادسازی صادرات گوشت قرمز و مرغ با عوارض گمرکی صفر به کشور عراق از شهر ایلام، شاهد کاهش عرضه این محصولات و افزایش قیمت آن در بازار هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ با انتشار خبر آزاد سازی صادرات دام و طیور به کشور عراق از استان ایلام با عوارض گمرکی صفر سبب عرضه کم گوشت مرغ و قرمز در بازار شهرهای غربی کشور شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی کشاورزی در ایلام (۱۹ آذر) گفت: شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز ایلام برای افزایش تولیدات کشاورزی مناسب است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

محمدجواد عسگری درباره مجوز صادرات مرغ، تخم مرغ و دام سبک به کشور عراق افزود: همجواری ایلام با کشور عراق نقطه عطف مطلوب در جهت صادرات محصولات پروتئین سفید مرغ و تخم مرغ و دام سبک است و هیچ دستگاهی نباید وقفه‌ای در بحث صادرات پروتئینی سفید از استان ایلام به عراق ایجاد کند.

به گزارش عصر همدان؛ معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی از صادرات مرغ با عوارض گمرکی صفر خبر داده و افزوده است: بر اساس برآوردها تا پایان سال ‌هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف مرغ نخواهیم داشت.(۱۷ آذر)

شیراوند در خصوص تامین و ذخیره مورد نیاز مرغ کشور گفت: توافق‌هایی را با مجموعه اتحادیه سراسری مرغداران داشتیم برای اینکه حوزه بازار را در برنامه مدون و با یک شیب کاملاًًً حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده و منطقی به صاحبان اصلی صنعت که همان اتحادیه و انجمن‌های زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای هستند، واگذار کنیم.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی افزود: بر اساس توافقات، تمامی ظرفیت‌های مالی و امکانات وزارت جهادکشاورزی در خدمت مجموعه صنعت دام و طیور قرار گرفته‌است و وظیفه جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری و مدیریت مازاد تولید به عهدان آن است.

شیراوند در خصوص قیمت خرید مرغ از پرورشدهندگان عنوان کرد: قیمت خرید مرغ از مرغداران بر اساس قیمت مشخص شده از سوی سازمان حمایت است اما، بحث اصلی ثبات میزان تولید ماهانه است.

به گزارش عصر همدان؛ روز پنجشنبه هفدهم آذر ماه عرضه مرغ گرم در بازار با قیمت هر کیلو ۵۲ هزار تومان متوقف شده بود و از روز شنبه با قیمت ۶۲ هزار و هشتصد تومان از سر گرفته شد.

قیمت گوشت قرمز نیز با افزایش ۲۰ درصدی راهی بازار شد. که در صورت صادرات دام سبک به کشور عراق نیز طبق وعده های مسئولین امر، نباید اتفاق می افتاد.

با افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز باز هم توان مالی مردم برای خرید این محصول کاسته شد.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=172612
  • دیدگاه‌ها برای صادرات دام و طیور با عوارض گمرکی صفر/ کوچک شدن سفره مردم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.