• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

شهید چمران، فارغ التحصیل مکتب امام خمینی(ره) است

  • کد خبر : 187817
  • 02 تیر 1402 - 14:48
شهید چمران، فارغ التحصیل مکتب امام خمینی(ره) است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید چمران فارق‌التحصیل مکتب امام راحل(ره) است گفت: با اینکه این شهید بزرگوار در غرب تحصیل کرد اما در مکتب امام خمینی(ره) عارف شد.

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران نشان‌دهنده ارتباط عمیق او با دینداری و معنویت بود گفت: حضرت امام خمینی (ره) درخصوص شهید چمران فرمودند همچون چمران بمیرید.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران باید الگوی جوانان و جامعه‌ اسلامی باشد افزود: شهید چمران دارای جایگاه علمی بالایی بود و اساتید باید از این شخصیت و ویژگی‌های او الگوبرادری کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: شهید چمران پس از تحصیل در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور و فارق التحصیلی در دانشگاه علم و دانش، وارد دانشگاه جنگ شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید چمران در جبهه لبنان علاوه بر آموزش فنون نظامی به ایتام و فقرا کمک می‌کرد تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس جنگ نامنظم و چریکی را با شجاعت راه‌اندازی و عملیاتی کرد.

وی با اشاره بر شخصیت عارفانه شهید چمران عنوان کرد: جایگاه عارفانه او آنقدر بالا بود که قبل از به شهادت رسیدن، آخرین لحظات خود را بیان کرده بود.

فلاحی ادامه داد: نگاه عارفانه و مخلصانه او باعث شد یکی از انسان‌های فرهیخته در همه دوران‌ها و گمنام در زمان خود باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصیت شهید چمران مبنی بر اینکه بر روی سنگ قبر او چیزی ننویسند گفت: اگر عکس شهید نباشد هیچ‌کس نمی‌داند آن مزار مربوط به شهید چمران است.

وی با تاکید بر اینکه شهید چمران فارق التحصیل مکتب امام راحل(ره) است افزود: با اینکه این شهید بزرگوار در غرب تحصیل کرد اما در مکتب امام خمینی(ره) عارف شد و توانست هم تراز سایر عرفا قرار بگیرد.

فلاحی با اشاره به سخن شهید چمران در خصوص اینکه تخصص مهم‌تر است یا تعهد گفت: تخصص و تعهد هردو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اینکه فرد بتواند تخصص خود را در مسیر انسانیت داشته باشد بسیار مهم است. وی در پایان خاطرنشان کرد: تعهد به تخصص مقدم است و اگر نباشد موجب آفتِ تخصص می‌شود.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187817
  • دیدگاه‌ها برای شهید چمران، فارغ التحصیل مکتب امام خمینی(ره) است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.