• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

شهید سلیمانی ذخیره ی دفاع مقدس برای نجات امروز انقلاب

  • کد خبر : 98205
  • 08 دی 1399 - 10:07
شهید سلیمانی ذخیره ی دفاع مقدس برای نجات امروز انقلاب

اگر کسی شهید بود، شهید می شود اگر از کسی بوی شهید استشمام نکردید، ولو آن که کشته شود، شهید نیست، شهید کسی است که وقتی او را می بینید، سخن او را می شنوید و با او رفاقت و مجالست می کنید، بوی شهادت را از او استشمام کنید. به گزارش عصر همدان، عطر […]

اگر کسی شهید بود، شهید می شود اگر از کسی بوی شهید استشمام نکردید، ولو آن که کشته شود، شهید نیست، شهید کسی است که وقتی او را می بینید، سخن او را می شنوید و با او رفاقت و مجالست می کنید، بوی شهادت را از او استشمام کنید.

به گزارش عصر همدان، عطر شهادت عطر دل انگیز و آرامش بخشی است قلب را مطمئن می کند انسان را به فطرتش باز می گرداند و مثل کودک نا آرامی که به آغوش مادرش برسدسکینه را در دل جاری می کند. این بود راز محبوبیت حاج قاسم. همه می گویند هرجا که می رفت عطری باخود می برد و گویی با همان عطر دل همه ی جمع را آرام می کرد.

به مضمون آیاتی از سوره ی مبارکه ی مریم؛ قهرمان شدن پیچیدگی زیادی نمی‌خواهد و کسانی که عمل صالح و ایمان داشته باشند، خداوند محبت آن‌ها را در دل مردم می‌گذارد. خداوند از قهرمانان اسطوره‌ای محبتی در دل مردم ایجاد می‌کند که حتی افرادی که ایمان ندارند را جذب خود می‌کنند.

تبلور ارزش های فرهنگی ایران و ایرانی در وجود سلیمانی باید محبوبیت او شد

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب:« قضایای مرحوم شهید سلیمانی عزیزمان، قضایای مردمی است» جان فشانی  و انسان دوستی او بود که چون از دل بر آمد لاجرم بر دل تمام دنیا نشست.

رهبر انقلاب در خصوص سپهبد شهید سلیمانی فرمودند: او قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی خودش و معنوی خودش و انقلابی خودش را و ارزشهای خودش را در او متبلور دید، در او مجسّم دید. ایشان هنوز زنده بود و رفت ‌و ‌آمد می کرد -خیلی هم معمولی؛ هیچ پیرایه‌ای هم برای خودش قائل نبود- که من می دیدم در این خیابانها عکسهای او را زده‌اند و به او افتخار می کنند.

وقتی شهید شد، فقط انقلابی‌ها نبودند که او را تکریم کردند و بزرگداشت برای او در ذهن و عالم واقع و خارج ایجاد کردند [بلکه] همه‌ی اقشار نسبت به او -حتّی کسانی که انتظار نمی رفت نسبت به یک عنصر انقلابی، این جور ابراز احساسات بکنند- ابراز احساسات کردند؛ چرا؟ به خاطر همین: تبلور ارزشهای فرهنگی ایرانی و ایران بود؛ این خیلی با ارزش است.

از طرفی دارای درایت و تیزهوشی بود، خیلی تیزهوش بود این مسئله‌ی بروز یک جریانِ بظاهر مذهبیِ متمایل به یکی از فرقه‌ها و علیه‌ مقاومت را ایشان مدّتها قبل پیش‌بینی کرد که در وضع دنیای اسلام -اسم آورد از بعضی از کشورها- یک جریانی دارد به وجود می‌آید؛ بعد از مدّتی داعش به وجود آمد. آدم بادرایتی بود.

از طرفی روحیه‌ی فداکاری و نوع‌دوستی داشت، یعنی برایش این ملّت و آن ملّت و مانند اینها [مطرح] نبود؛ نوع‌دوست بود، واقعاً حالت فداکاری برای همه داشت. از طرفی اهل معنویّت و اخلاص و آخرت‌جویی بود؛ واقعاً معنوی بود، واقعاً اهل معنا و اهل اخلاص بود، و اهل تظاهر نبود. خب اینها مجموعه‌ی مکارم اخلاق است.

شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد. شهید سلیمانی با حرکات خود و بالاخره با شهادت خود -شهادتش هم مکمّل این معنا بود- اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد. الان در دنیای اسلام هر جایی که بنای مقاومت در مقابل زورگویی استکبار را داشته باشند، مظهرشان و اسم رمزشان شهید سلیمانی است. در کشورهای مختلف او را احترام می کنند، تکریم می کنند، عکسش را می زنند، نامش را پخش می کنند، برایش مجلس درست می کنند. در واقع ایشان نرم‌افزارِ مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد، به ملّتها سرایت داد.

اکنون در آستانه ی فرا رسیدن اولین سال گشت آسمانی شدن سردار دلها رهبر انقلاب فرمودند: بایستی خود مردم -که واقعاً علاقه دارند که خب نشان دادند در تشییع و مانند آن- در بخشهای مختلف، کارهای گوناگون، تلاشهای فرهنگی و غیره، مشارکت و ابتکار داشته باشند؛ [کارها را] منحصر نکنیم در یک مجاری خاصّی.

به سراغ چند شهروند رهگذر در خیابان ها رفتیم و احساسشان رادر خصوص سردار سلیمانی با گذشت یک سال از شهادت ایشان گویا شدیم

او افتخارمان بود یک دنیا بود و یک ژنرال سلیمانی

عصر همدان: سال روز شهادت سردار سلیمانی کم کم فرا می رسد احساس شما چیست؟

یک رهگذر از حس شدید انتقام جویی بعد از گذشت یک سال می گوید و ادامه می دهد: اعتراف می کنم جنایات آمریکا را از یاد برده بودم اما با ریختن خون پاک سلیمانی تمام سختی هایی که از سوی شیطان بزرگ متحمل شدیم دوباره زنده شد. هر وقت به این موضوع فکر می کنم حس انتقام، خون را در رگ هایم به جوش می آورد.

شهروند دیگری معتقد است شهید سلیمانی لیاقت این که در روز های دفاع مقدس به این فیض نایل آید را داشت اما خداوند او را برای روز های سخت دهه چهارم انقلاب حفظ کرد تا دوباره ما را نجات دهد. او تاکید می کند قاسم سلیمانی خیلی وقت بود که آسمانی شده بود اوذخیره ای از رزمندگان جنگ تحمیلی بود برای امروز انقلاب اسلامی.

یک شهروند دیگر با اشک و آه می گوید: او افتخار ما بود یک دنیا بود و یک ژنرال سلیمانی او کوه محکم پشت سرمان بود پشتمان گرم و مطمئن به او بود پارسال وقتی خبر شهادتش را شنیدم احساس نا امنی و بی پناهی سختی را لمس کردم.اگر درگیر کرونا نبودیم امسال هم مردم کم نمی گذاشتند.

رهگذر بعدی می گوید: هر کجا هست خوش به سعادتش امید وارم دعا گوی مردم ایران و انقلاب باشد ملت ما همیشه مدیون سلحشوری او خواهد ماند بابت اینکه مجبور نشدیم در همدان و کرمانشاه با داعش بجنگیم مدیون او خواهیم ماند

به گزارش عصر همدان سپهبد سلیمانی نه شهید اول اسلام است و نه آخرین آنها بلکه او هم همچون بقیه شهدا سهمگین ترین حمله و بالا ترین آگاهی را با جاری کردن خون خود به ساکنان کره ی زمین داد.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98205
  • دیدگاه‌ها برای شهید سلیمانی ذخیره ی دفاع مقدس برای نجات امروز انقلاب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.