• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

شهید بهشتی راهکار ۷۰ ساله پسا انقلاب را چیده بود

  • کد خبر : 119165
  • 07 تیر 1400 - 11:53
شهید بهشتی راهکار ۷۰ ساله پسا انقلاب را چیده بود

مهدی جوادی گفت: شهید بهشتی سعی کرد مبانی را با سفرهای برون مرزی و بین المللی تعمیق بخشد و یکی از علمای مبارز جمهوری اسلامی ایران است که تئوری های مبنایی را با روش های اجرایی پیوند زد. مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) در همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: باید توجه […]

مهدی جوادی گفت: شهید بهشتی سعی کرد مبانی را با سفرهای برون مرزی و بین المللی تعمیق بخشد و یکی از علمای مبارز جمهوری اسلامی ایران است که تئوری های مبنایی را با روش های اجرایی پیوند زد.

مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) در همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: باید توجه داشته باشیم که علما و فقها در ایجاد یک تحول بزرگ اجتماعی به معنای کامل متعالی انسانی نقش اول را دارند.

وی افزود: بدون وجود علما و فقها دستیابی به یک تحول دقیق و منطقی محال خواهد بود، چرا که علما در عصر ما وارث پیامبران هستند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) تاکید کرد: چنان که بدون دسترسی به یک رسول تحول دقیق و منطقی محال وقوعی است که در عصر ما هم بدین صورت است بدین معنی که بدون توجه به علما ربانی معاصر دستیابی به آن محال وقوعی است.

وی افزود: اما در توصیف عالم ربانی می توان گفت کسی است که بتواند هجمه دشمن را رصد و شناسایی کند و فهم عالم هم وظیفه بسیار مهمی است که برگردن ماهاست و هر کدام باید تلاش کنیم.

جوادی گفت: اما در عصر حاضر یکی از این دانشمندان که از آبشخور اسلام نوشید و از این چشمه معنوی ارتزاق کرد شهید سید محمد حسینی بهشتی بود.

وی عنوان کرد: شهید بهشتی انسانی بود که به شدت مبانی دینی را فهم کرده بود و فهم را با توجه به همه جانبه بودن بدون این نمی توان ترکیب کرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) گفت: این فهم برای بلوغ و پذیرش برای سیر در زمین و بازنگری روش زندگی اقوام گواگون موثر است که شهید بهشتی این دو خصیصه را با هم داشتند.

وی افزود: شهید بهشتی سعی کردند مبانی را با سفرهای برون مرزی و بین المللی تعمیق بخشند و یکی از علمای مبارز جمهوری اسلامی ایران است و تئوریسن های مبنایی را با روش های اجرایی پیوند زدند.

جوادی عنوان کرد: اینکه مبانی به دست آمده چگونه باید در سطح  جامعه اجرایی شود؟ برایش روشی نداریم که شهید بهشتی روشها را همراه و قبل از انقلاب راهکار ۷۰ ساله پسا انقلاب را چیده بود و این نوع نگاه به حوزه اجتماعی است که در جوامع بشری کم است.

وی افزود: تا نوع نگاه را عوض نکنیم نمی توانیم دین را به جامعه پیوند بزنیم و از جامعه دینی بهره مند شویم.

جوادی ادامه داد: پرچمدار این نوع نگاه امروز فقط رهبری هستند چرا که مبانی فقهی را به حد فهم کرده و اهتمام جدی به پیوند دین و جامعه دارند، و حواریون حضرت امام (ره) غالبا از این خط و مشی استفاده می کنند.

وی گفت: دستیابی به جامعه مطلوب در حد عصر غیبت محال وقوعی است بنابراین به پرورش انسانها بسیار نیاز داریم و اگر می خواهیم خدا را ملاقات کنیم باید مثل پیغمبر شویم.

جوادی تاکید کرد: در جامعه نبوی فرصت سوزی نداریم و باید فرصت سازی کنیم، امروز جوامع بشری اگر قرار باشد امید داشته باشند به شاگردان این بزرگواران نگاه می کنند.

وی با اشاره به سخن امام (ره) گفت:: افرادی مثل شهید بهشتی خود یک ملت هستند چرا که هر کدام امت گردان و امت را نگه می دارند.

جوادی عنوان کرد: سبک زندگی حواریون را باید مطالعه کنیم تا گام به گام زندگی مان منطق پیدا کند.

انتهای پیام/ آ ‌

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119165
  • دیدگاه‌ها برای شهید بهشتی راهکار ۷۰ ساله پسا انقلاب را چیده بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.