• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

شهیدی که در بهشت پنهان چشم گشود و جاودانه به بهشت رفت/ معلم بسیجی شهیدی که به یاری محرومان می‌شتافت

  • کد خبر : 34557
  • 09 آذر 1398 - 9:37
شهیدی که در بهشت پنهان چشم گشود و جاودانه به بهشت رفت/ معلم بسیجی شهیدی که به یاری محرومان می‌شتافت

شهید ایرج طائفی معلمی دلسوز و بسیجی بود و علی رغم اینکه وضعیت مالی خوبی نداشت، اما در کمک به دیگران دریغ نمی‌کرد و می‌گفت: ما برای مسائل اقتصادی انقلاب نکردیم. به گزارش عصر همدان؛ چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد، انقلاب نوپایی که به همت یک خانواده عظیم بنام مردم ایران بوجود آمد قد […]

شهید ایرج طائفی معلمی دلسوز و بسیجی بود و علی رغم اینکه وضعیت مالی خوبی نداشت، اما در کمک به دیگران دریغ نمی‌کرد و می‌گفت: ما برای مسائل اقتصادی انقلاب نکردیم.

به گزارش عصر همدان؛ چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد، انقلاب نوپایی که به همت یک خانواده عظیم بنام مردم ایران بوجود آمد قد کشید و استوار و پا بر جا ماند.

بدیهی است که انقلاب اسلامی ایران چهل ساله نبوده و این مهم تنها به یاری و پشتوانه مردم ولایت دوست و همیشه پیگیر و دلسوز ایران اسلامی بوده و بس، چه خون ها که ریخته نشده، چه شیر زنانی که همسر و فرزند هدیه کردند، چه فرزندانی که از وجود پدر محروم شدند و..‌.. تا امروز پرچم ایران برفراز افتخار قد علم کند.

بسیاری از نوجوانان و جوانانی که جان برکف گرفته و به دل جبهه ها زدند، نوگلان بودند که از خانواده بسیج برخواستند و بسیجی ماندند و بسیجی شهید شدند.

ملحمدره روستایی که به بهشت پنهان معروف است تنها بدلیل هدف گردشگری بودن این اسم را به خود نگرفته است، بلکه این روستا با وجود شهدایی که خود را فدای نظام و انقلاب کردند بهشتی پنهان است.

یکی از هزاران شهیدی که جان خود را نثار انقلاب کرد، شهید ایرج طائفی آموزگار بسیجی متولد ۱۳۳۷ از روستای ملحمدره‌ شهرستان اسدآباد بود که در خانواده مقید، مذهبی و دیندار چشم به دنیا گشود و چون در خانواده پاک و مذهبی رشد کرد.

وی علاقه مند به احکام و آموزه های دینی بوده به دلیل آگاهی و بصیرت خود در حالی که ۲۰ سال بیشتر نداشت یکی از حامیان نهضت اسلامی و اهداف امام خمینی ره بوده و در این راه ذره ای کم کاری نکرد.

شهید طائفی بعد از تحصیل دوران متوسطه با قبولی در دانشگاه تربیت معلم همدان و پایان تحصیلات تربیت معلم به عنوان آموزگار وارد آموزش و پرورش شد و در سنگر تعلیم و تربیت به فعالیت پرداخت و یکی از آموزگاران با فرهنگ و تاثیر گذار در تربیت فرزندان وطن بود.

دوستان و همرزمان شهید می گویند وی نسبت به رعایت امور شرعی از جمله پرداخت خمس و زکات بسیار حساس و مقید بود.

همچنین شهید دارای اخلاقی اسلامی و رضایت بخش بود این مهم را در مصاحبه با یکی از دوستان شهید بنام حجت الله نیک سرشت که می گوید ایرج در کمک به دیگران از لحاظ مالی نیز کوتاهی نداشت متوجه شدیم.

نیک سرشت افزود: روزی به ایرج گفتم وضع حقوق خودمان هم خوب نیست که ایرج جواب داد فلانی بدان ما برای مسائل اقتصادی انقلاب نکردیم، که این موضوع جای بسی تأمل و تفکر است.

همچنین برای شناخت بیشتر از شهید طائفی با یکی از هم روستائیان وی به بحث و گفتگو نشستیم.

صمد مرادی مهر از نویسندگان و شاعران برجسته از روستای زیبای ملحمدره هستند که پیرامون همین موضوع شهید خاطره ای را از وی این‌گونه نقل می‌کند: در مهرماه سال ۵۷ دانش آموز سال اول راهنمایی بودم و حرفهایی در خصوص حکومت شاهنشاهی به گوشم خورده بود،اما از تمام آن حرفها بیشتر از هرچیز دیگر این جمله را فهمیده بودم که شاه حق مردم را می خورد اما بطور کلی اگر کسی ازمن می پرسید که چگونه شاه حق مردم را می خورد، راستش نمی توانستم چیز قابل توجهی پیدا کنم و بگویم.

وی ادامه می‌دهد: در یکی از روزهای تعطیل مهرماه همان سال شهید ایرج طائفی در کنار مسجد روستای ملحمدره با یکی از جوانان هم‌طراز خود بحث سیاسی داشتند، من که خیلی مشتاق بودم سخنان آنها را بشنوم در چند قدمی آنها ایستادم و تا پایان بحث به حرف های آنان گوش دادم و کلمات و عباراتی را که در مباحثه استفاده می کردند به خاطر می سپردم. کلماتی چون کمونیسم، امپریالیسم، سوسیالیسم و عباراتی از این قبیل همچنین نام کشورهایی مثل فرانسه، شوروی ، آمریکا، چین و امثال این ها هم زیاد رد وبدل می‌شد.

مرادی افزود: از کلیات سخنان آن‌ها به یقین فهمیدم که شهید طائفی از دیدگاه اسلام و شخصیت های اسلامی، قرآن و نهج البلاغه و امام خمینی ره صحبت می کند، حتی از بیانات دوست او فهمیدم که در کشور کمونیست روسیه شوروی همه مردم برای حکومت کار می کنند و در مقابل همه به یک اندازه حقوق آنهم بسیار کم دریافت می کنند.

وی می گفت: در همان چند دقیقه بحث شهید طائفی تا آخر از مبانی اسلام دفاع کرد و با حوصله و متانت خاصی رقیب را قانع می کرد. او به حق یک مبارز انقلابی بود، معلمی که لبریز از اخلاق و معنویت و عشق به اسلام و ایران داشت.

مرادی در پایان صحبت های خود شهید طائفی را آموزگاری دلسوز و انقلابی خطاب کرد و گفت: نتیجه اخلاص و اعتقاد پاک وی موجب شرکتش در انجمن های اسلامی و بسیج شد و به جد وی با فداکاری در راه پیروزی انقلاب گام برداشت که یاد و خاطرشان را گرامی می‌داریم.

شهید ایرج طائفی بارها از سنگر تعلیم و تربیت به سنگرهای دفاع مقدس در جبهه ها رفت و خالصانه پایه کار بود که در نهایت در عملیات بیت المقدس ۲ در بهمن ماه ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی قله مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل گشت.

پیکر پاک این شهید والا مقام به خاطر سرما و برف شدید و پیشروی دشمن در همان منطقه ماند و پس از گذشت چند سال در عملیات تفحص کشف و پس از تشییعی باشکوه به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای اسدآباد به خاک سپرده شد روحش شاد و یادش گرامی.

شهید ایرج طائفی یکی از هزاران شهید بسیجی در دوران دفاع مقدس بود که به وی پرداختیم، باشد که بسیجی وارانه به راه شهدایی چون طائفی ادامه دهیم.

لیلا نظری فرهودی
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=34557
  • دیدگاه‌ها برای شهیدی که در بهشت پنهان چشم گشود و جاودانه به بهشت رفت/ معلم بسیجی شهیدی که به یاری محرومان می‌شتافت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.