• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان:

شهرداری در فضاسازی ویژه محرم ضعیف عمل کرده است

  • کد خبر : 190974
  • 31 تیر 1402 - 14:17
شهرداری در فضاسازی ویژه محرم ضعیف عمل کرده است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با بیان اینکه در بحث فضاسازی شهری ویژه ایام ماه محرم، شهرداری اقدامات ضعیفی انجام داده است، گفت: طی دو روز آینده باید اقدامات موثری در این خصوص انجام شود.

به گزارش عصر همدان؛ سعید شهابی‌نیا در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه اول ماه محرم در پیاده‌راه میدان امام (ره) که با حضور نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، فرمانداری، بسیج دانشجویی و شهرداری، اظهار کرد: در بحث فضاسازی شهری ویژه ایام ماه محرم، شهرداری اقدامات ضعیفی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در ورودی‌های شهر فضاسازی ویژه محرم به آن شکل که باید انجام نشده است، گفت: در معابر اصلی نیز فضاسازی این ایام نمود آن چنانی ندارد و طی دو روز آینده باید اقدامات موثری در این خصوص انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بیان کرد: در هر منطقه شهرداری معاون فرهنگی در نظر گرفته شده است تا کارهای فرهنگی مناسبت‌ها در این معاونت پیگیری شود اما بودجه پیش‌بینی شده در مناطق به این منظور، پاسخگوی این امور نیست.

شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه بین سازمان‌ها، مناطق و ستاد هماهنگی لازم به منظور کمک به اجرای کارهای فرهنگی وجود ندارد، افزود: در مواردی یک هیأت از چند منطقه و سازمان کمک دریافت می‌کند و در مواردی نیز برخی هیأت‌ها حتی یک مورد کمک دریافت نمی‌کنند که این امر در حال ساماندهی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان ادامه داد: در خصوص درخواست نهادهای مختلف برای برپایی غرفه در میدان امام خمینی(ره) در دهه اول محرم، به نظر می‌رسد برپایی تعداد زیاد غرفه مطلوب نیست .

شهابی‌نیا با اشاره به در پیش بودن دو رویداد فرهنگی و بزرگ، خاطرنشان کرد: اربعین و کنگره ۸ هزار شهید استان دو رویداد مهم فرهنگی پیش رو بوده و سعی می‌شود برنامه‌های جامعی به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر این دو رویداد داشته باشیم.

*رضایی: مناطق شهرداری باید ورود جدی به کارهای فرهنگی داشته باشند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: تا زمانی که کارهای اجرایی را از سازمان فرهنگی شهرداری نگرفته و در اختیار مناطق قرار ندهیم، سازمان فرهنگی نمی‌تواند رسالت و نقش سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت خود را ایفا کند.

علی رضایی یادآور شد: با سپردن کارهای اجرایی به سازمان فرهنگی، این سازمان می‌تواند در یک قرارگاه فرهنگی با اشخاص صاحب نظر برنامه ریزی کرده و با ساماندهی، سازماندهی و نظارت، کارها را به انجام رساند.

وی با تأکید بر اینکه مرجع مراجعه هیئات مذهبی برای کمک باید مناطق شهرداری باشد، بیان کرد: اینکه هیأت‌ها از مناطق به سازمان‌ها می‌آیند درست نیست و عمده کارهای اجرایی باید در مناطق انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان افزود: اکنون کارهای فرهنگی بسیاری بر دوش سازمان فرهنگی است و این سازمان فرصتی برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ندارد و در صورت عدم اصلاح این روند، اغتشاش و نابسامانی را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

رضایی با بیان اینکه مناطق باید ورود جدی در بحث کارهای فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: مجوزها و کمک‌ها در برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌هایی همچون ایام ماه محرم باید از طریق مناطق صادر شود.

وی با تأکید بر اینکه عمق بخشی کار با توجه به چالش‌های نوظهور بسیار سخت شده است، ادامه داد: سازمان فرهنگی باید این موارد را شناسایی کرده و زمانی که به این کار فاخر رسید با حمایت خوب و تلاش، تجربه جدید را به سایر بخش‌ها نیز تعمیم دهد و منابع باید عمدتاً در این حوزه در بخش فرهنگی صرف شود.

لازم به ذکر است در جلسه کمیسیون فرهنگی که با تعدادی از متقاضیان برپایی غرفه در میدان امام (ره) برگزار شده بود، ضمن استماع نظر متقاضیان، هماهنگی لازم به منظور برپایی غرفه در این میدان انجام شد.

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190974
  • دیدگاه‌ها برای شهرداری در فضاسازی ویژه محرم ضعیف عمل کرده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.