• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

شروع تحقیق و تفحص از سازمان های تابعه شهرداری همدان

  • کد خبر : 24221
  • 10 مهر 1398 - 10:17
شروع تحقیق و تفحص از سازمان های تابعه شهرداری همدان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با بیان اینکه به زودی یکی از سازمانهای تابعه شهرداری همدان را مورد تحقیق و تفحص قرار می دهیم گفت: هدف از تحقیق و تفحص کمک به شفاف شدن کار است و بحث مچ گیری مطرح نیست بلکه اصل کمک به مدیریت است. علی اکبر کاووسی امید […]

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با بیان اینکه به زودی یکی از سازمانهای تابعه شهرداری همدان را مورد تحقیق و تفحص قرار می دهیم گفت: هدف از تحقیق و تفحص کمک به شفاف شدن کار است و بحث مچ گیری مطرح نیست بلکه اصل کمک به مدیریت است.

علی اکبر کاووسی امید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به وظایف کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: بررسی بودجه و برنامه یک ساله شهرداری و ارائه به صحن شورا یکی از مهمترین وظایف کمیسیون برنامه و بودجه است.
وی افزود: تنظیم تبصره های ذیل بودجه با کمیسیون بودجه و همچنین ارائه آن به صحن شورا نیز جز وظایف کمیسیون برنامه و بودجه است.

کاووسی با بیان اینکه تصویب و بررسی تفریغ بودجه در کمیسیون بودجه است عنوان کرد: مهمترین کار شورا بعد از انتخاب شهردار، رسیدگی به بودجه سالانه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان در ادامه تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه، بر برنامه یک ساله شهرداری در برش های مختلف سال باید بررسی و نظارت داشته باشد.

وی با تشریح نحوه نظارت بر برنامه یکساله شورا عنوان کرد: این نظارت دائمی است و بررسی نهایی هم در تفریغ بودجه سالانه اتفاق می افتد سپس کمیسیون برنامه و بودجه بعد از بررسی های مالی، به صحن شورا اعلام می کند که چه میزان انحراف داشته و چه میزان در مسیر بودجه حرکت کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان یادآورشد: سال گذشته از سازمان سیما منظر تحقیق و تفحص انجام شد که بررسی اسناد مالی آن ۶ماه طول کشید.

کاووسی در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص از سازمان های دیگر شهرداری را شروع کرده اید، تصریح کرد: تا چند وقت دیگر یکی از سازمان های شهرداری را بررسی کنیم و این تحقیق و تفحص یکی از کارهای ابتکاری کمیسیون برنامه و بودجه است.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از سازمانهای تابعه شهرداری برکات زیادی دارد اضافه کرد: در بررسی هایی که از سازمان سیما منظر داشتیم بسیاری از حقوق این سازمان احیا و مشکلات اسنادی و مالی آن نیز حل شد و به مسیر اصلی خود بازگشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان در پاسخ به این پرسش که آیا با تخلف کنندگان نیز برخورد می‌شود تاکید کرد: وظیفه من بررسی، تحقیق و تفحص است و بعد از بررسی ما گزارش را به شهردار می دهیم و شهردار هم متخلف را به هیئت تخلفات یا به سازمان بازرسی اعلام می کند.

کاووسی ادامه داد: مشکلاتی که در سازمان سیما منظر بود به شهرداری همدان برای اقدامات قانونی اعلام شد و پیگیری را باید از شهرداری بپرسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با بیان اینکه بررسی همه اسناد و مدارک زمان بر است و برای تحقیق و تفحص باید هرچه سند مالی وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد اظهارداشت: هدف از بررسی، کمک به بهتر شدن کار سازمان ها و رو به مثبت بودن و شفاف شدن است و اصلاً بحث مچ گیری مطرح نیست بلکه اصل کمک به مدیریت است.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=24221
  • دیدگاه‌ها برای شروع تحقیق و تفحص از سازمان های تابعه شهرداری همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.