• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷؛ گفتگوی مطبوعاتی امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 102022
  • 13 بهمن 1399 - 10:25
سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷؛ گفتگوی مطبوعاتی امام خمینی(ره)

امام خمینی سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ در یک گفتگوی مطبوعاتی و رادیو – تلویزیونی به پرسش خبرنگاران داخلی و خارجی در مدرسه علوی پاسخ دادند. به گزارش عصر همدان، امام خمینی سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ در یک گفتگوی مطبوعاتی و رادیو – تلویزیونی به پرسش خبرنگاران داخلی و خارجی در مدرسه علوی پاسخ دادند. بزرگترین […]

امام خمینی سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ در یک گفتگوی مطبوعاتی و رادیو – تلویزیونی به پرسش خبرنگاران داخلی و خارجی در مدرسه علوی پاسخ دادند.

به گزارش عصر همدان، امام خمینی سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ در یک گفتگوی مطبوعاتی و رادیو – تلویزیونی به پرسش خبرنگاران داخلی و خارجی در مدرسه علوی پاسخ دادند.

بزرگترین و مهم ترین رویداد دوران در آن مدرسه رقم خورد، انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) توانست بسیاری از معادله های جهانی و روابط قدرت های بزرگ را تغییر دهد و تحول گسترده ای در نظام بین الملل ایجاد کند.

هزاران نفر از سراسر ایران برای دیدار با حضرت امام خمینی(ره) به مدرسه علوی رفته بودند و با شعار ستقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نسبت به امام خمینی رهبر شیعیان جهان ابراز احساسات می کردند.

امام خمینی بامداد آن روز در مصاحبه ای اعلام کرده بودند،به زودی دولت جمهوری اسلامی را معرفی خواهند کرد.

معمار کبیر انقلاب تاکید کردند که مجلسین و حکومت باید کنار بروند و شورای انقلاب حکومت موقت تشکیل بدهد و با تاسیس مجلس قانون اساسی تدوین گردد و به رای عمومی گذاشته شود تا اگر مردم آن را تصویب کردند به مرحله اجرا در آید.

امام خمینی در پاسخ به پرسش شاپور بختیار نخست وزیر اظهار تمایل کرده است که با شما گفتگو کند آیا شما این دیدار را خواهید پذیرفت؟ گفتند: تا زمانی که بختیار استعفا ندهد و حکومت خود را غیرقانونی نداند با وی مذاکره نخواهد کرد. ما می خواهیم به طور مسالمت آمیز عمل کنیم و به دولت هم نصیحت می کنیم ولی اگر بختیار بخواهد علاوه بر پشتیبانی انگلیس و آمریکا برای سرکوب مردم از اسرائیل هم نیرو بیاورد اعلام جهاد خواهیم داد.

بازگشت امام خمینی (ره) و پیشواز میلیونی مردم ستم دیده از حکومت طاغوتی پهلوی در رسانه های خارجی بازتاب گسترده خبری در پی داشت.

به طوری که خبر گذاری آسو شیتد پرس گفته بود: طرفداران آیت الله خمینی می توانند فریاد بزنند، غوغا کنند، توهین کنند، این کار چیزی را ثابت نمی کند، اما اینکه چندین میلیون تن برای استقبال از وی به تهران آمدند، مبالغه آمیز است!

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=102022
  • دیدگاه‌ها برای سیزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷؛ گفتگوی مطبوعاتی امام خمینی(ره) بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.