• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

سگ‌گردانی در بوستان‌های شهر ممنوع شود

  • کد خبر : 121544
  • 26 تیر 1400 - 14:38
سگ‌گردانی در بوستان‌های شهر ممنوع شود

کامران گردان بر ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز بازی کودکان تاکید کرد. به گزارش عصرهمدان، کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا، افزود: امروزه شاهد معضلی به عنوان سگ گردانی در پارک‌ها و بوستانهای شهر هستیم که […]

کامران گردان بر ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز بازی کودکان تاکید کرد.

به گزارش عصرهمدان، کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا، افزود: امروزه شاهد معضلی به عنوان سگ گردانی در پارک‌ها و بوستانهای شهر هستیم که مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است.

گردان اضافه کرد: با توجه به اینکه ممانعت از سگ گردانی در سطح شهر صرفاً وظیفه شهرداری نیست اما این امر به معضل اجتماعی تبدیل شده و شورا و شهرداری در بسیاری از معضلات وارد عمل شده و مشکلات را حل کرده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که مدیریت شهری متولی نگهداری پارکها و بوستانها است، می‌طلبد برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد تا از سگ‌گردانی در فضاهای عمومی ممانعت به عمل آید.

وی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به اینکه پارک ها و بوستان ها امن‌کده محسوب می‌شوند، براین اساس مسئولیت نگهداری، حراست و آرامش شهروندان بر عهده شهرداری است و در این راستا حداقل اقدامی که شهرداری می‌تواند انجام دهد از سگ گردانی در داخل این مکان ها جلوگیری به عمل آورد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه ممانعت از سگ گردانی در شهر از مطالبات و خواسته‌های بسیاری از شهروندان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ممانعت از سرگردانی با معضل خلاء قانونی مواجه است، اما مدیریت شهری در حوزه خدماتی، سیما و منظر بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده دارد؛ باید زمینه آرامش و آسایش شهروندان را ایجاد کند که از نظر فرهنگی سگ گردانی باعث سلب آسایش شهروندان شده و مدیریت شهری در این حوزه می‌تواند وارد شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح ممانعت از سگ گردانی در پارکها، بوستانها و مراکز بازی کودکان در زمینه اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و تأمین سلامت شهروندان باید اجرایی شود.

گردان همچنین در ادامه این جلسه با اشاره به انتخاب همدان به عنوان مدل حکمرانی و مدیریت تاب‌آوری جهانی،گفت: سند تاب آوری همدان از لحاظ علمی بررسی شده است و به ثبت جهانی رسیده و بعد از هیوگو؛ همدان در جهان الگو شده است و این حاصل تلاش مجموعه مدیریت شهری بویژه مدیریت بحران شهرداری است که جای تبریک به مجموعه شهرداری دارد.

وی همچنین در خصوص سهام شهرداری همدان در شرکت‌های الوندسیر، تاکید کرد: شهرداری باید گزارشی از این سهام در صحن شورا ارائه دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=121544
  • دیدگاه‌ها برای سگ‌گردانی در بوستان‌های شهر ممنوع شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.