• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

سوء استفاده سودجویان داخلی و ضدانقلاب خارج نشین از ناآگاهی مردم (بخش دوم )

  • کد خبر : 54393
  • 24 اسفند 1398 - 8:02
سوء استفاده سودجویان داخلی و ضدانقلاب خارج نشین از ناآگاهی مردم (بخش دوم )

بعد از ورود ویروس کرونا به داخل کشور موضوع «خائنین سلامت» موضوعی جدی و قابل تامل و دارای ابعاد مختلفی است که در بعد داخلی از سلبریتی های مدعی و محتکران و گرانفروشان تا رسانه های زرد و فعالان مجازی را در برمی گیرد. به گزارش عصر همدان؛ در بخش اول یادداشت «موج سواری بر کرونای […]

بعد از ورود ویروس کرونا به داخل کشور موضوع «خائنین سلامت» موضوعی جدی و قابل تامل و دارای ابعاد مختلفی است که در بعد داخلی از سلبریتی های مدعی و محتکران و گرانفروشان تا رسانه های زرد و فعالان مجازی را در برمی گیرد.

به گزارش عصر همدان؛ در بخش اول یادداشت «موج سواری بر کرونای شایعه» موضوع الکل و شایعات پیرامون آن را تبیین کردم. (https://asrehamedan.ir/54358)

خسارتی شامل ۱۰۶نفر کشته و بیش از ۶۰۰نفر مسموم ناشی از جهل مردم و موج سواری کرونای شایعه و البته کاسبان کرونا یا همان «خائنین حوزه سلامت» تنها گوشه ای از موارد اعلام شده است.

موضوع «خائنین سلامت» موضوعی جدی و قابل تامل و دارای ابعاد مختلفی است که یک بعد داخلی و یک بعد خارجی برای آن متصور است.
در بعد داخلی «خائنین سلامت» طیف های مختلفی قرار می گیرند، از سلبریتی های مدعی گرفته تا محتکران و گرانفروشان اقلام مورد نیاز مردم و حتی رسانه های زرد و فعالان مجازی.
ولی همه این طیف ها یک وجه مشترک دارند، استفاده از رسانه و ابزار قوی شایعه.
التهاب آفرینی در جامعه برای کسب پول، خودنمایی، افزایش عضو و مخاطب، ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی و… دلایل طیف های مختلف است.
پمپ بنزین ها بسته می شود، نانوایی ها تعطیل می گردد، بازار محکوم به تعطیلی است، چالش رقص برای نشاط مردم!! درست کنیم، اینها گوشه ای از شایعه رسانه ای کاسبان کرونا یا «خائنین سلامت» است، شایعاتی که خسارات جدی به جامعه و مردم وارد می کند.

بدون شک افسارگسیختگی فضای مجازی باعث شده است تا بستر لازم برای این قبیل کاسبانی که حتی با خون مردم هم کاسبی می کنند فراهم شود .
۱ شایعه بسته شدن پمپ بنزین و نانوایی ها و اصناف مورد نیاز مردم مثل مواد خوراکی و میوه و لبنیاتی ها و … آنقدر دور از ذهن و غیر عقلایی است که تقریبا باور آن در شرایط عادی غیر ممکن است ولی در زمان اضطرار و با شگردهای جنگ روانی، مردم دروغ بزرگ را نیز باور می کنند.
راه مقابله با این طیف مدیریت فضای مجازی توسط ابزارهای در اختیار و برخورد جدی و قاطع دستگاه‌های قضایی با متخلفان است.

۲_ سودجویان اقتصادی هم برایشان اهمیتی ندارد که کالای احتکاری یا جعلی با سلامت مردم چه می کند، فروش کالای جعلی و فاقد اصالت و بعضاً مضر برای سلامت و گران‌فروشی و عدم عرضه اقلام مورد نیاز تنها گوشه ای از تخلفات این گروه از «خائنین سلامت» و کاسبان کرونا است.

برخورد قاطع و سریع و توزیع اقلام مکشوفه یا امحاء اقلام جعلی در منظر مردم، اعتماد از دست رفته را بازسازی خواهد کرد  البته شفافیت و نظارت بر توزیع، حلقه مفقوده بازار است که در شرایط خاص، خودنمایی می کند.

۳_ کاسبان رسانه ای داخلی نیز طیف دیگری از کاسبان کرونا هستند، افرادی که در قالب رسانه (شبکه های اجتماعی و پیام رسان یا یک رسانه رسمی) با اهداف مختلف به جامعه آسیب می زنند، گاهی ملتهب کردن فضای روانی با آمار و اطلاعات غیر رسمی و غیر مستند یا انتشار اطلاعات و آموزش های غیرعلمی و غیر مستند در دستور کار این طیف می باشد.

عمده این گروه، خودنمایی یا جذب مخاطب است و بیشتر فعالان این گروه با توجیه لازم و درک شرایط فعلی، عملکرد خود را اصلاح می کنند و اندک گروه باقیمانده نیز با برخورد دستگاه‌های متولی، اصلاح خواهند شد.

۴_ طیف بعد، سلبریتی های هنری، مجازی، ورزشی و… هستند. حجم بالایی از این افراد مشهور، سواد و دانش لازم در غیر از رشته های تخصصی خود را ندارند، متاسفانه اظهار نظر های غیر علمی و غیر کارشناسی مبتنی بر نداشتن سواد رسانه ای باعث می شود که مشکلاتی در جامعه را دامن بزنند ‌، معمولا برخوردهای قضایی با ایشان به دلیل برخی ملاحظات، بازدارنده نبوده است ولی علی الظاهر تنها راه مقابله با این طیف، افشای اشتباهات آنها و از مرجعیت انداختن ایشان است.

در خصوص «خائنین سلامت» و کاسبان خارجی کرونا نیز گروه‌های مختلفی وجود دارند که از مهمترین آنها می توان گروه‌های رسانه ای، گروه‌های سیاسی و گروه‌های اقتصادی و حتی گروه‌های بیولوژیک را نام برد.
از مهمترین گروه‌های رسانه ای خارجی خائن به سلامت مردم و کاسب کرونا می توان شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که با دلارهای نفتی سعودی یا نظام سلطه اداره می شوند را نام برد، این گروه شامل عروسک های مجیزگوی سلطه گران نیز هستند.

ملیجک هایی مثل مسیح علی نژاد یا حسینی ری استارتی و دلقک های دیگر که عاقبتی بهتر از نیما زم نخواهند داشت.

پروژه های سفارشی با دلارهای اعطایی ویژگی برجسته این مزدوران مجازی است و بی شرمیرا تا به آنجا رسانده اند که ابایی ندارند که بگویند کرونا از ایران به سایر کشورها !!منتقل شده است.

گروه سیاسی خارج نشین و البته «خائنین سلامت» و کاسبان کرونا، برخی کشورهای همسایه ،امریکا و رژیم صهیونیستی هستند که تلاش می کنند کاری را که در تحریم بی سابقه علیه ملت ایران ناکام مانده بودند، با اهرم رسانه از بستر کرونا به نتیجه برسانند البته در این قضیه هم ناکام خواهد ماند.
بدون شک مردم ایران تحت تاثیر القائات این عناصر خود فروخته قرار نخواهند گرفت.

نکته مهم این بخش باز انتشار شبهات و ابهامات این رسانه ها توسط برخی سلبریتی ها یا مردم عادی است که شفافیت و اقدام به موقع مسئولین در پاسخگویی و اقدام، این مسیر را نیز سد خواهد کرد.

در خصوص گروه‌های بیولوژیک نیز اتهام‌های جدی از سوی چین و روسیه متوجه آمریکا شده است که روزهای آتی نیز ابعاد این ماجرا را روشن تر خواهد کرد.

حسین ربیعی کارشناس رسانه

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=54393
  • دیدگاه‌ها برای سوء استفاده سودجویان داخلی و ضدانقلاب خارج نشین از ناآگاهی مردم (بخش دوم ) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.