• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

سند تحول در همه سطوح آموزش و پرورش،جذاب و به روشنی تبیین شود

  • کد خبر : 82996
  • 17 شهریور 1399 - 14:00
سند تحول در همه سطوح آموزش و پرورش،جذاب و به روشنی تبیین شود

کانون بسیج فرهنگیان شهید زیوری آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان در پی بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید بیانیه ای صادر کرد. به گزارش عصر همدان، کانون بسیج فرهنگیان شهید زیوری آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان در پی بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید بیانیه ای صادر کرد که متن بیانیه بدین شرح […]

کانون بسیج فرهنگیان شهید زیوری آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان در پی بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش عصر همدان، کانون بسیج فرهنگیان شهید زیوری آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان در پی بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید بیانیه ای صادر کرد که متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شروع سال تحصیلی و بهار علم و دانش مستلزم شادابی و سرزندگی خانواده آموزش و پرورش است. بدون تردید شادابی علمی، ترویج و توسعه تحصیل و دانش مدارس کشور در پرتو انقلاب اسلامی بیانگر آن است که مدارس شجره طیبه و ریشه دار در متن هویت فرهنگی و تاریخ جامعه اسلامی ماست. هیچ جامعه ای بدون تکاپو و رشد علمی قادر به حفظ استقلال و غرور و هویت خویش نخواهد بود.

حفظ نشاط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بصیرتی فرهنگیان از اهداف عالی فعالین فرهنگی و بخصوص بسیج فرهنگیان است که در سایه این نشاط، امید به آینده تجلی خواهد داشت و در این راستا بدخواهان حاکمیت دینی، به هر بهانه ای برای تزریق یاس و ناامیدی به نخبگان علمی قشر فرهنگی فرو گذار نکرده اند. همکاران، معلمان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش، امسال با تقارن شروع سال تحصیلی و ایام سوگواری ایام محرم، مقام معظم رهبری همچون سالهای قبل در شروع سال تحصیلی ضمن توجه خاص به مقوله تعلیم و تربیت طی بیاناتی با تشکر صمیمانه از مردم برای عزاداری  پرشور حسینی و حرکت عظیم معنوی همراه با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، معلمان را (( افسران سپاه پیشرفت کشور)) خواندند و با تاکید بر ضرورت تربیت انسانهای مومن، خردمند، اندیشمند، و دانشمند و دارای اخلاق اسلامی در این دستگاه بسیار مهم فرمودند: سند تحول آموزش و پرورش باید با تبیین صحیح و تنظیم و اجرای برنامه جامع عملیاتی، زمینه ساز پرورش چنین افرادی شود.

ما بسیجیان فرهنگی ضمن تجدید پیمان با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و  شهدای فرهنگی و معلم که با نثار جان خود این شجره طیبه را آبیاری نمودند و تاسی به مکتب جهادی و بصیرتی دلیر مردانی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خود را (( افسران سپاه پیشرفت کشور )) می دانیم و با مجاهدت مستمر، رسیدن به اهداف ذیل را بر خود فرض می دانیم:

الف – منطق و هدف آموزش و پرورش را تربیت انسان شایسته دانسته و برای رسیدن به این انسان شایسته با تعاریف مکتب ناب شیعه و رویکرد مهدوی تلاش خواهیم کرد.

ب – برونداد و حاصل ۱۲ سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان را تربیت انسانهای مومن ، خردمند ، متفکر ، اندیشمند ، دانشمند، بانظم ، با انصاف ، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسانی مجاهد و اهل علم دانسته و برای رسیدن به این انسان شایسته مجاهدت خواهیم کرد.

از مجموعه آموزش و پرورش انتظار داریم :

الف – با مسئولیت استانی و شهرستانی  نسبت به ترمیم دوره ای سند تحول با نگاه تکمیلی از شورایعالی انقلاب فرهنگی مطالبه گری نمایند.

ب – سند تحول در همه سطوح آموزش و پرورش به روشنی و جذاب تبیین شود تا همه مدیران و معلمان برای اجرای دقیق آن انگیزه پیدا کنند.

ج – برای جذب معلمان صلاحیت های دینی ، اخلاقی و سیاسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در جذب معلمان یک گزینش صحیح و خردمندانه انجام شود و اجازه ورود نیروهای بی کیفیت به آموزش و پرورش داده نشود.

د – برای مناطقی که خانواده ها تمکن مالی برای خرید ابزار و وسایل مورد نیاز به منظور استفاده از آموزش مجازی را ندارند تدابیر لازم اتخاذ گردد تا هدف عدالت آموزشی محقق گردد.

و – وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها مورد توجه ویژه باشد چراکه این مهدها مراکز مهم آموزشی و پرورشی بوده و نباید به آنها نگاه خدماتی و اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82996
  • دیدگاه‌ها برای سند تحول در همه سطوح آموزش و پرورش،جذاب و به روشنی تبیین شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.