• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

سرمازدگی علت افزایش قیمت صیفی جات در بازار همدان/ گرانی ها مقطعی است

  • کد خبر : 89362
  • 29 مهر 1399 - 13:41
سرمازدگی علت افزایش قیمت صیفی جات در بازار همدان/ گرانی ها مقطعی است

رضا البرزی با بیان اینکه افزایش قیمت صیفی جات به دلیل سرمازدگی اخیر است گفت: این امر سبب شده تا با یک کمبود مواجه شویم که ظرف سه هفته آینده این مشکل حل خواهد شد. به گزارش عصر همدان، هرساله با سرد شدن هوا شاهد کمبود و افزایش قیمت گوجه و پیاز در سطح استان […]

رضا البرزی با بیان اینکه افزایش قیمت صیفی جات به دلیل سرمازدگی اخیر است گفت: این امر سبب شده تا با یک کمبود مواجه شویم که ظرف سه هفته آینده این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش عصر همدان، هرساله با سرد شدن هوا شاهد کمبود و افزایش قیمت گوجه و پیاز در سطح استان همدان هستیم، موضوعی که امسال هم همچنان پابرجاست، به همین منظور گفتگویی با رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره باراستان همدان صورت گرفت.

رضا البرزی در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح دلایل گرانی صیفی جات در بازار همدان  پرداخت و گفت: به دلیل سرمای چند روز اخیر بسیاری از صیفی جات همدان و استان های همجوار دچار یخ زدگی شدند و به دنبال آن ما با کمبود محصولاتی همچون گوجه، پیاز و خیار مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: هر سال که هوا که سرد می شود محصول صیفی جات مناطق اطراف همدان از بین می روند و ما باید از جنوب کشور اینها را تامین کنیم .

رئیس اتحادیه میوه و تره باراستان همدان با بیان اینکه خلایی که در این چند روز اخیر در بحث صیفی جات داشتیم، علت گرانی ها است گفت:  ظرف سه هفته آینده این مشکل حل و بازار به تعادل خواهد رسید.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر وجود دلایل دیگر علت افزایش قیمت میوه و تره بار افزود: در بحث پیاز ما بیشتر با مشکل دلال ها مواجه هستیم که باید با آن ها برخورد شود مگر نه کمبودی از این لحاظ نداریم.

قیمت ثابت مرکبات نسبت به پارسال

البرزی  در ادامه در خصوص قیمت مرکبات در سال جاری گفت: مرکبات هم اکون در حال ورود به بازار هستند  و نسبت به پارسال افزایش چندانی نداشتیم و قیمت ها ثابت است و با عرضه انبوه بهتر هم خواهد شد.

وی در خصوص وجود سیب زمینی در بارار میوه و تره بار همدان گفت: با توجه به اینکه همدان خود از تولیدکنندگان سیب زمینی است در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت و همه کشاورزان قبل از بارندگی برداشت و سیب زمینی ها را در انبارها ذخیره کرده اند.

رئیس اتحادیه میوه و تره باراستان همدان در پایان در خصوص افزایش صعودی قیمت گردو گفت: علت گرانی این محصول هم دلالان، واسطه گران و سوءاستفاده گران هستند مگرنه امسال محصول گردو خیلی هم خوب بوده و ما کمبودی نداشتیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89362
  • دیدگاه‌ها برای سرمازدگی علت افزایش قیمت صیفی جات در بازار همدان/ گرانی ها مقطعی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.