• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

سد گرین معطل تخصیص بودجه‌های سالانه ملی و استانی نخواهد ماند

  • کد خبر : 100400
  • 29 دی 1399 - 11:29
سد گرین معطل تخصیص بودجه‌های سالانه ملی و استانی نخواهد ماند

تفاهم‌نامه تأمین اعتبار سد گرین نهاوند با حضور روسای بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات و با حضور نماینده نهاوند در مجلس امضا شد. به گزارش عصر همدان، با پیگیری‌های نمایندهٔ شهرستان نهاوند یک هفته پس از صدور مجوز توسط رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، تفاهم‌نامه تأمین مالی سد گرین نهاوند به امضای مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، تجارت […]

تفاهم‌نامه تأمین اعتبار سد گرین نهاوند با حضور روسای بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات و با حضور نماینده نهاوند در مجلس امضا شد.

به گزارش عصر همدان، با پیگیری‌های نمایندهٔ شهرستان نهاوند یک هفته پس از صدور مجوز توسط رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، تفاهم‌نامه تأمین مالی سد گرین نهاوند به امضای مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات رسید.

طبق این تفاهم‌نامه بانک کشاورزی ۴۰ درصد و هر یک از بانک‌های صادرات و تجارت ۳۰ درصد از هزینه‌های تکمیل این طرح را طبق تضمین‌نامه سازمان برنامه‌وبودجه کشور پرداخت خواهند کرد.

با امضای تفاهم‌نامهٔ تأمین اعتبار سد گرین نهاوند که از محل تبصرهٔ ۵۶ است، مشکل اعتباری ریالی این پروژه حل گردید و عملیات اجرایی به‌زودی شروع خواهد شد.

مجموعاً مبلغ ۳۳۷ میلیارد تومان طبق این تفاهم‌نامه به این پروژه تخصیص خواهد یافت.

این طرح با عاملیت بانک کشاورزی و تضمین‌نامه سازمان برنامه‌وبودجه کشور پرداخت خواهد شد تا پروژه تکمیل سد مخزنی گرین نهاوند متعلق به شرکت آب منطقه‌ای همدان انجام شود.

این تفاهم‌نامه بین شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به امضای روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات و رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت رسید.

خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در این جلسه با اشاره به مشارکت ۴۰ درصدی و عاملیت ۶۰ درصدی این پروژه توسط بانک کشاورزی، اظهار امیدواری کرد با پیگیری سازمان آب و مجری طرح و تخصیص منابع به‌زودی پروژه تکمیل و مردم منطقه از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

تأمین حق آبه کشاورزی پایین‌دست به روش آبیاری تحت‌فشار برای ۵۶۷۰ هکتار زمین به‌علاوه حق آب‌های کشاورزی، تأمین آب شرب موردنیاز شهرستان نهاوند و روستاهای اطراف، تأمین آب موردنیاز صنعت منطقه، افزایش تولید انرژی برق‌آبی نیروگاه گاماسیاب، کنترل سیلاب و … ازجمله مزایای اجرای طرح تکمیل سد مخزنی گرین نهاوند است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=100400
  • دیدگاه‌ها برای سد گرین معطل تخصیص بودجه‌های سالانه ملی و استانی نخواهد ماند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.