• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

ساماندهی محورهای حادثه خیز نهاوند نیازمند پیگیری و اعتبار

  • کد خبر : 186203
  • 18 خرداد 1402 - 10:44
ساماندهی محورهای حادثه خیز نهاوند نیازمند پیگیری و اعتبار
شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مرکز ارتباط بین چند شهر و استان نیازمند داشتن محورهایی ایمن است

به گزارش عصر همدان، هر منطقه برای توسعه و پیشرفت نیازمند داشتن زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف است که یکی از این زیرساخت‌ها داشتن محور‌ها و جاده‌های ارتباطی ایمن و مناسب است.

شهرستان نهاوند در مسیر عبور شهرهای استان‌های لرستان و کرمانشاه قرار دارد بنابراین نیازمند داشتن زیرساخت‌های جاده‌ای کم خطر است که داشتن چنین مواردی توجه مسئولان در تأمین و تخصیص اعتبارات و پیگیری آنها را می طلبد. محورهای نهاوند به کرمانشاه، آورزمان، بروجرد و جاده های گردشگری این شهرستان مانند جاده فارسبان و سرآب گیان از جمله جاده‌هایی هستند که نیازمند اصلاح، ساماندهی، چهار خطه شدن و ایمن شدن هستند.

 

 

جاده گردشگری سرآب گیان در حال ایمن سازی سرآب گیان به عنوان پربازدیدترین منطقه گردشگری نهاوند یکی از مکان‌های زیبای غرب کشور است که نیازمند زیرساخت های مناسب برای پذیرش گردشگران است.

این محور به طول ۱۷ کیلومتر از شهر نهاوند در حال چهارخطه شدن است تا حوادث آن کاهش یابد و گردشگری منطقه رونق پیدا کند.

عملیات ساماندهی و ایمن سازی راه پر تصادف گیان نهاوند در حالی آغاز شده که این محور پرتردد سالها است که ساماندهی نشده و باعث گلایه گردشگران شده است.

یکی از مشکلات این محور داشتن معارضین است که مسئولان شهرستان باید به هر طریقی این مشکل را حل کنند. شهبازی نماینده نهاوند در مورد این محور می‌گوید: علاوه بر اعتبارات ملی و استانی و ماده ۵۶ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای جاده های نهاوند از طریق مدیران وزارت راه و شهرسازی اعتبار گرفته شده اما معارضین اجازه کار نمی دهند که امید داریم این مشکلات هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

 

 

الوند سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نهاوند نیز در این خصوص گفت: خوشبختانه در ۴ منطقه نهاوند عملیات ساماندهی محور‌های مواصلاتی نهاوند در حال اجرا است.

وی افزود: محور نهاوند به گیان به طول ۱۷ کیلومتر به علت قرار گرفتن سراب گیان در انتهای آن از محور‌های پر تردد شهرستان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: ساماندهی این محور در ۴ قطعه آغاز شده که در صورت همکاری معارضین با پیمانکار عملیات زیرسازی آغاز شده است و بزودی ۸ کیلومتر آن اسفالت می شود. وضعیت خوب اعتباری محور نهاوند به فیروزان و کرمانشاه نماینده نهاوند در خصوص دیگر محورهای نهاوند گفت: جاده نهاوند به فیروزان با اعتبارات ملی و ظرفیت های ماده ۵۶ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک سپه با سرعت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: برای جاده نهاوند به بروجرد هم با موافقت و عاملیت بانک توسعه تعاون مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۵۶ در حال پیگیری‌ است.

شهبازی گفت: همچنین با دعوت از طلایی نیک معاون محترم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شهرستان، پیگیر حل مشکلات شرکت پیمانکار پروژه محور آورزمان هستیم که در این راستا باید از پیگیری های استاندارد هم تشکر نمایم.

تکمیل فاز اول ساماندهی محور سه راهی شهرک به فارسبان

نماینده مردم نهاوند در مجلس در خصوص این محور هم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و پیرو جلسات متعددی که در وزارتخانه داشتیم فاز اول محور سه‌راهی روستای شهرک به فارسبان تکمیل شد.

 

 

شهبازی افزود: به گفته پیمانکار، این پروژه در دو فاز تعریف شده که فاز اول آن از سه‌راهی روستای شهرک تا روستای حبیب‌آباد و از حبیب‌آباد تا شهرک در مجموع به طول سه کیلومتر، با اجرای عملیات تعریض، زیرسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین فاز دوم پروژه از شهرک تا فارسبان نیز در دستور کار است که با طی مراحل اداری به‌زودی عملیات اجرایی این فاز نیز آغاز خواهد شد.

شهبازی با اشاره به اینکه در حوزه راه‌های مواصلاتی پیگیری‌های خوبی صورت گرفته و اعتبارات قابل قبولی  اختصاص یافته است، تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل این محور حادثه‌خیز ضمن کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای، پاسخ درخوری به مطالبات اهالی این منطقه باشد.

به گزارش عصر همدان، امیدواریم با پیگیری های انجام شده هر چه سریعتر محورهای مواصلاتی نهاوند ایمن و چهارخطه شوند تا شاهد توسعه این منطقه باشیم. داشتن جاده‌های ایمن حق و مطالبه شهروندان نهاوندی است و مسئولان باید با تلاش مضاعف پاسخی مثبت و عملی به این مطالبه داشته باشند. در آینده برای رفع دغدغه شهروندان بازهم برای بررسی ساماندهی محورهای نهاوند به سراغ جاده های این شهرستان و درصد پیشرفت این طرح‌ها خواهیم رفت.

انتهای پیام/ سهرابی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186203
  • دیدگاه‌ها برای ساماندهی محورهای حادثه خیز نهاوند نیازمند پیگیری و اعتبار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.