• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

ساخت مسکن ملی در شهرستانهایی که مسکن ارزان است

  • کد خبر : 100199
  • 27 دی 1399 - 13:40
ساخت مسکن ملی در شهرستانهایی که مسکن ارزان است

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از این برنامه را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر […]

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از این برنامه را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر بر عهده دارد.

به گزارش عصر همدان، در جدیدتری طرح ثبت نام مسکن ملی در کشور بعد از عنوان شرایط غیر معقول و متداول، نوبت به معرفی شهرستان هایی شده است که در آنجا نیاز به احداث مسکن با تراکم بالا و الویت از لحاظ جمعیت افراد بدون مسکن در کشور نمی باشد.

خداحافظی از شهر نشینی

در استان همدان با توجه به جمعیت زیاد و تورم شدید قیمت مسکن، تعداد زیادی مجبور به خداحافظی از سکونت در شهر شده اند.

تورم های بی اساس و غیر قابل کنترل در بازار مسکن کمر مستاجران و فاقدان مسکن را خم کرده است.

افزایش دو یا سه برابری اجاره بهای مسکن در سال جاری و وضعیت اقتصادی جامعه با توجه به همه گیری ویروس منحوس کرونا یک پارادوکس بزرگ بین اخلاق و شرایط اقتصادی مردم است.

موج سواری دلالان از شرایط نامطلوب اقتصادی و تعیین نرخ های دلخواه و شاید به جرات بتوان گفت به واسطه برخی سایت ها و نرم افزارهای خرید و فروش ضربه ای مهلک و غیر قابل انکار در بازار مسکن بوده است.

متاسفانه نقش مالکان مسکن در استقبال از افزایش قیمت گذاری و اتخاذ اجاره بهای سنگین از مستاجران نیز سهمی بزرگ در کوچک کردن سفره مردم دارد.

تعیین نرخ های دلخواه و غیر کارشناسی و البته ظالمانه در همدان که بیشتر از شهرهای همجوار و حتی بتوان گفت بیشتر از پایتخت است، باعث شده تا خانواده های با درآمد متوسط و پایین در جامعه به اجبار به سمت نقاط حاشیه شهر نقل مکان کنند.

نقش دلالان در انواع مشکلات اقتصادی را اگر بتوان کنار گذاشت نقش دستگاه های نظارتی و حمایتی را نمی توان نادیده گرفت.

عدم نظارت صحیح و به موقع و همچنین نبود برنامه های جامع و تاثیر گزار هیزمی است بر آتش آشوبگران اقتصادی. برنامه های راهبردی و موثر می تواند نقطه عطفی در مقابل برنامه های سازمانی یا خودجوش مفسدان باشد.

در این باره گفتگویی کردیم با برخی متقاضیان ثبت نام در طرح مسکن ملی.

در بین صحبت های شهروندان برخی نقطه نظرات مطرح شد که به اجمال میخوانید؛

۱) محل های معرفی شده در این طرح خارج از شهرستان همدان بوده و فاصله بیش از صد کیلومتری با همدان دارد.

۲) محل هایی که قرار است مسکن ملی ساخته شود جایی معرفی شده که قیمت تمام شده مسکن خیلی کمتر از قیمت دولتی است و فاصله زیادی تا شهر همدان دارد، حتی با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده در آنجا هم نمیتوان ثبت نام کرد.

۳) قرار است مسکن ملی در شهرستان هایی ساخته شود که نیازی به ساخت مسکن دولتی در انجا احساس نمیشود. بهتر بود این خانه ها در حاشیه شهر همدان ساخته میشد تا باری از دوش افراد با درامد پایین برداشته شود و انها نیز بتوانند خانه دار شوند.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=100199
  • دیدگاه‌ها برای ساخت مسکن ملی در شهرستانهایی که مسکن ارزان است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.