• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
استاندار همدان:

زمین رایگان دریافت کنید

  • کد خبر : 202793
  • 10 آبان 1402 - 12:36
زمین رایگان دریافت کنید
استاندار همدان گفت: کسانی که توانایی پرداخت قیمت نهایی مسکن ملی را ندارند، با اعلام و جایگزینی افراد دیگر، می‌توانند از دولت زمین رایگان دریافت کنند.

به گزارش عصر همدان؛ مسلم غلامی، فرماندار شهرستان کبودراهنگ عصر سه شنبه در شورای تامین مسکن استان همدان در محل استانداری همدان گفت: بحث واریز ۱۳۰ میلیون تومان شروع شده است.

غلامی با بیان اینکه سند ۱۴ و نیم هکتار زمین برای احداث مسکن ملی، زده شده که منتظر الحاق آن هستیم، عنوان کرد: اگر نقشه تفکیکی داده شود قصد واگذاری زمین به متقاضیان را داریم.

وی افزود: علاوه بر ۱۴ و نیم هکتار زمین مورد نیاز برای تامین مسکن، به ۲۰ هکتار دیگر برای بحث جوانی جمعیت نیازمندیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در ادامه بیان کرد: با توجه به توافقات و کار کارشناسی در زمینه قیمت گذاری زمین، قرار براین بود که در ابتدا از هر شخص متقاصی، مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان وجه بابت ساخت مسکن دریافت کنیم.

رضایی افزود: اما باتوجه به مراجعاتی مبنی بر مشکل پرداخت این هزینه به فرمانداری کبودراهنگ، با رایزنی‌های انجام شده  فعلاً تنها مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بابت، دستمزد سازنده از مردم دریافت کرده‌ایم که مابقی آن در زمان تحویل مسکن گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه متراژ این مسکن‌ها متفاوت بوده، تصریح کرد: متراژ منازل از  ۷۵ متر الی ۱۸۰ متر، متغیر است، میانگین پیشرفت پروژه نیز در این شهر، حدوداً به ۵۷ درصد می‌رسد.

استاندار همدان  با بیان اینکه این خانه‌ها قرار است به کسانی تحویل داده شود که برای اولین بار صاحب خانه می‌شوند، اظهار داشت:  شاید تامین مباحث مالی برای برخی از متقاضیان مسکن ملی سخت باشد.

قاسمی فرزاد با اشاره قیمت منصفانه مسکن ملی در کبودراهنگ، افزود: این مسکن‌ها قریب به ۱۰ سال نیمه‌کاره بوده‌اند، که قرار شد امسال با قیمت کارشناسی، به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: کسانی که توانایی پرداخت قیمت نهایی مسکن ملی را ندارند، با اعلام و جایگزینی افراد دیگر،  می‌توانند از دولت زمین رایگان دریافت کرده و با گرفتن تسهیلات در نظر گرفته، با سلیقه خودشان منازل خود را بسازند.

استاندار همدان با بیان اینکه این پروژه‌ها باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند، یادآور شد:  در این شهر، همه گیرها و مشکلات قانونی در بحث مسکن ملی رفع شده و اکنون در حوزه اقدام و عمل مجموعه استان و شهرستان باید نهایت تلاش خود را بکنند.

قاسمی فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که متقاصی مسکن ملی بوده، اگر این امکان برایشان مقدور بود مسکن خود را تحویل گرفته و بقیه پروژه  را خودشان با تسهیلات بانکی تکمیل کنند.

 

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=202793
  • دیدگاه‌ها برای زمین رایگان دریافت کنید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.